ایرانیان جهان
پاسپورت سفید چیست و نحوه دریافت آن چگونه است ؟
یکشنبه 31 تیر 1397 - 2:26:12 PM
ایرانیان جهان - پاسپورت سفید چیست و نحوه دریافت آن چگونه است ؟ پاسپورت ها در سرتاسر دنیا انواع مختلفی دارند اما یکی از موارد غیر مشترک در بین آنها پاسپورت سفید است اما به واقع پاسپورت سفید چیست و در کجا میشود از آن استفاده کرد؟

در واقع در سرتاسر دنیا چهار رنگ مختلف پاسپورت وجود دارد که هر کشوری برای تمایز پاسپورتش با دیگر کشورها علاوه بر طراحی رو جلد از یکی از این چهار رنگ نیز استفاده میکند و به این ترتیب شما با دیدن طرح و رنگ هر پاسپورت میتوانید به راحتی تشخیص دهید که متعلق به کدام کشور است .برای مثال یکی از جذاب ترین پاسپورت هایی که اخیرا طراحی شد متعلق به کشور نروژ است که یک تصویر مخفی از شفق شمالی روی آن طراحی شده بود که تنها زیر نور یو وی نمایان میشد.

اما ما یک نوع پاسپورت هم داریم که اغلب مردم نمیدانند برای چه هست و چه کارایی دارد و برای استفاده چه کسانی مناسب است!
پاسپورت سفید تنها متعلق به شهروندان آمریکا و هند میباشد و بیشتر شبیه به یک اجازه است تا یک پاسپورت ! شهروندان آمریکا میتوانند بدون نگرانی از دست دادن شهروندی خود یک سال بیرون از خاک آمریکا بمانند اما اگر قصد ماندن در خاک آمریکا بیش از این تا دو سال را دارند میتوانند با درخواست و اخذ پاسپورت سفید بدون از دست دادن کارت سبز خود دوباره وارد آمریکا شوند.
در واقع پاسپورت سفید مسیر بازگشت شما به کشور امریکا بعد از مدت طولانی را راحت تر میکند .کسانی قصد اخذ پاسپورت سفید را دارند باید درخواست و پروسه جدا گانه را قبل از سفر برای دریافت این پاسپورت در اداره مهاجرت انجام دهند که ممکن است تا 90 روز به طول انجامد.اگرچه درخواست پاسپورت سفید برای مسافران هندی کاملا بستگی به تصمیم دولت بستگی دارد. آنها برای کار یا مواردی مشابه میتوانند با پرداخت مبلغی به دولت پاسپورت سفید را اخذ نمایند.
عضویت در ایرانیان آمریکا
پس توجه داشته باشید پاسپورت سفید برای کسانی است که میخواهند بیش از یکسال و حداکثر تا دوسال بیرون از خاک آمریکا بماند و شاید آن را با اسم re-entry permit هم صدا کنند و برای اخذ آن باید قبل از سفر خود به اداره مهاجرت برای پر کردن فرم I-191 رفته و چیزی در حدود 600 دلار پرداخت کنید و بعد از زمان تقریبی 3 ماه پاسپورت خود را دریافت کنید.
ترجمه توسط سایت ایرانیان آمریکا
منبع : Quora

http://www.ilandnews.ir/fa/News/12883/پاسپورت-سفید-چیست-و-نحوه-دریافت-آن-چگونه-است-؟
بستن   چاپ