ایرانیان جهان
عادت های نادرست و 10 عادت در نظافت، که باید فورا متوقف شوند!
یکشنبه 31 تیر 1397 - 2:25:56 PM
ایرانیان جهان - وقتی که صحبت از روش ها و توصیه های تمیزکاری و نظافت می شود، بهترین کسی که می توان به سخنانش گوش داد، ملیسا میکر، نویسنده ی کتاب “فضایم را تمیز کن” است. همانطور که مشخص است، حتی این معلم تمیزی و نظافت، عادت های اشتباهی در نظافت دارد که به دنبال جایگزین کردن آن ها است. اینجا به چندتا از بدترین عادت های اون و جایگزین هاش اشاره می کنیم:
1. پرده ی حمام را نبندید:


پس از یک دوش داغ و عالی، بسیار باید مراقب باشیم، زیرا بعد از دوش بهترین زمان برای اجتناب از رشد قارچ ها می باشد. اگر این دو کار را انجام ندهید، گویا از قارچ ها درخواست می کنید که در حمام رشد کنند. پس از خارج شدن کامل بخار آب، پرده ی حمام را بکشید و پادری حمام را بردارید. البته میدانم که شاید سخت باشد! اما هر وقت که شما از حمام خارج می شوید، چروک های پرده ی حمام و پادری، محل انباشته شدن آب و رشد باکتری می شوند و این به معنی رشد قارچ ها در محل است. درسته که کار کوچیکی به نظر میاد، اما راه حل بسیار خوبیه.
2. از سفید کننده برای تمیزی استفاده کنید:
تمیز کردن با سفید کننده رو خیلی از ما انجام می دهیم. کلا سفید کننده ها به دو دلیل استفاده می شوند. برای سفید کردن لباس ها (معمولا در خشکشویی ها) و برای ضد عفونی کردن. فقط پاشیدن سفید کننده روی چیزی به معنی ضد عفونی کردن همه جا و همه چیز در خانه ی شما نیست، زیرا آب و رطوبت می تواند در هر جایی و گوشه و کناری انباشته شود.
3. نگه داشتن مجله ها:
این کاری است که من خودم خیلی مرتکب آن می شوم. اگر شما در یک یا چندین مجله اشتراک دارید، احتمالا مثل من گرایش دارید که مجله ها را مدت زیادی پس از خواندن نگه دارید. خب همه میدونیم که این نوعی زباله هست، اما یک قانون کلی در این مورد به نظرم اینه: هر وقت که یه دونه مجله جدید گرفتی، قبلی رو که مونده بود رو بنداز دور. این شلختگی و در هم و برهم بودن رو به کمترین حد میرسونه. اگر نیازه که در آینده به صفحه ای از اون مجله رفرنس بدید، کافیه که اون صفحه رو پاره کنید و نگهش دارید، یا میتونید در یک جلد خالی، فقط صفحات جالب هر مجله رو جمع کنید.
4 . ا ستفاده ی بیش از اندازه از محصول بهداشتی:

اگر کسی کثیف به نظر برسد، آسانترین راه حل، استفاده ی بیشتر او از محصولات بهداشتی است، درست؟ اما همیشه این بهترین جواب نیست. وقتی شما بیش از اندازه مایع ظرفشویی یا پودر لباسشویی و مواد بهداشتی دیگر را میریزید، در حقیقت نیاز به شستن رو بیشتر می کنید. در این حالت شما باید آن لکه ی کثیفی را با همه کف هایی که ایجاد می شوند بشویید.همیشه کمتر از مقداری که خودتان مایل هستید بریزید، و همیشه دستورالعمل ها را بر روی جعبه ی آن مطالعه کنید.
برای مشاهده ی بقیه ی عادت های بد ملیسا در تمیزی، و راه حل های جایگزین دیگر آن، ویدیوی زیر را نگاه کنید.
نظرات و پیشنهادات خودتون رو در رابطه با راه حل ها و جایگزین های بهتر، در قسمت پایین برایمان کامنت بگذارید.
ترجمه توسط سایت ایرانیان آمریکا
منبع : Tiphero

http://www.ilandnews.ir/fa/News/12882/عادت-های-نادرست-و-10-عادت-در-نظافت،-که-باید-فورا-متوقف-شوند!
بستن   چاپ