ایرانیان جهان
پیدا کردن و اجاره خانه در گوتنبرگ
يکشنبه 31 تير 1397 - 13:04:39
ایرانیان جهان - در مقاله گذشته درباره اجاره خانه و بعضی از حقوق و وظایف مستاجرین، قوانین اجاره نامه و چگونگی پیدا کردن خانه در استکهلم صحبت کردیم.
در این مقاله به روش های مختلف پیدا کردن و اجاره خانه در گوتنبرگ و اطراف آن میپردازیم.
قوانین اجاره نشینی و قرارداد خانه در اکثر شرکت های خانه در سراسر سوئد مشابه است. پس برای مطالعه در این باره به مقاله اجاره خانه در سوئد مراجعه کنید و یا اینجا کلیک کنید.
بخوانید: نکات مهم درباره اجاره آپارتمان با قرارداد دست اول
بخوانید: نکات مهم درباره اجاره آپارتمان با قرارداد دست دوم
آپارتمان در گوتنبرگ (یوته بوری) Dwellings at Godhemsberget in Gothenburg, Sweden by KUB architects
در این مقاله لیست بعضی از شرکت های خانه در گوتنبرگ با انواع مختلف قرارداد را جمع آوری کرده ایم:
– قرارداد دست اول خانه در گوتنبرگ
– اجاره آپارتمان بدون صف در گوتنبرگ
– قرارداد دست دوم آپارتمان در گوتنبرگ
– خانه یابی در Trollhättan
قرارداد دست اول، اجاره خانه در گوتنبرگ Förstahandskontrakt
Nya Boplats : اگر در گوتنبرگ سوئد زندگی میکنید، حتما با مشکل خانه یابی در این شهر بزرگ روبرو شده اید. بیشتر افراد تنها سایت خانه یابی در گوتنبرگ را Boplats میدانند. Boplats یکی از بزرگ ترین مرجع های خانه یابی در گوتنبرگ است، اما تنها مرجع نیست! اجاره خانه در گوتنبرگ ، همانند استکهلم بسیار سخت و دشوار است و طبق آمار افرادی که موفق به اجاره خانه در گوتنبرگ شده اند، به مدت 5 تا 7 سال در صف بوده اند.
شرکت Boplats از پاییز امسال قوانین عضویت خود را تغییر میدهد. برای ماندن و از دست ندادن صف خانه یابی که تا کنون در آن بوده اید، باید مبلغ 100 کرون (سالانه) به Boplats پرداخت کنید. سایت Boplats هم از پاییز امسال کاملا تغییر میکند. افرادی که این مبلغ را پرداخت نکنند، تعداد روزهایی که در صف خانه یابی این سایت بوده اند را از دست میدهند و تنها میتوانند در صف خانه هایی با قرارداد دست دوم و یا قرارداد های Inneboende (هم خانه) قرار بگیرند. در حال حاضر سایت جدید بوپلاتس (Boplats) تغییر یافته و در آن شما صف خود و جایگاهی که در آن صف دارید را مشاهده میکنید که در سایت قدیم آن این امکان وجود نداشت.
سایت قدیم Boplats
معمولا شرکت های خانه، برای اجاره آپارتمان در گوتنبرگ سوئد شرایط مشابهی دارند. از مهم ترین شرایط این شرکت ها، میزان درآمد شما است. معمولا دوآمد شما باید 3 برابر اجاره خانه باشد. نداشتن Betalningsanmärkning یکی دیگر از شرایط دریافت Förstahandskontrakt در گوتنبرگ سوئد است.بعضی از شرکت های خانه طبق مدت زمانی که شما در سایت ثبت نام کرده اید، آپارتمان های خود را واگذار میکنند و بعضی دیگر به این مسئله اهمیتی نمیدهند. معمولا پایین آگهی در این باره توضیحاتی نوشته شده است. در سایت Boplats خانه های دانشجویی نیز واگذار میشود.
Rikshem : واگذاری آپارتمان های استکهلم، اُپسالا و گوتنبرگ با صف اختصاصی
Kvarnhällen Fastigheter : شرکت خصوصی که دارای بیش از 120 آپارتمان در گوتنرگ Göteborg می باشد. آپارتمان های اجاره ای در مناطق: Gamla Varvsgatan, Karl Johansgatan, Götabergsgatan och Svangatan ،Örngatan.
Ivar Kjellberg Fastighets AB : شرکت خصوصی با صف اختصاصی است. آپارتمان های اجاره ای در مناطق: Björkekärr, Böstaden, Jakobsdal, Kvillebäcken, Kvillestaden, Linnéstaden, Lunden, Olskroken, Vasastaden و Vegastaden
Kastellet Fastighetsförvaltning : شرکت خصوصی با صف خانه یابی اختصاصی در منطقه Hisingen است. برای ثبت نام جهت اجاره آپارتمان، به دفتر این شرکت در گوتنبرگ مراجعه کنید. آدرس Kyrkogatan 4 و تلفن 031127700
Jungmark & Co : شرکت خصوصی با صف خانه یابی اختصاصی در منطقه Hisingen است. این شرکت خانه های یک تا 2 اتاق را واگذار میکند. برای ثبت نام جهت اجاره آپارتمان، به دفتر این شرکت در گوتنبرگ تماس بگیرید. تلفن: 031.219977
GLG-fastigheter ‌: شرکت خصوصی با صف خانه یابی اختصاصی. برای ثبت نام در صف خانه یابی پنجم هر ماه با شماره 276440 031 تماس بگیرید و یا به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.
Carl Dahlberg Fastighetsförvaltning : شرکت خصوصی با صف اختصاصی است. آپارتمان های اجاره ای در مناطق: Hisingen, Flatås و Lunden. برای ثبت نام جهت اجاره آپارتمان اینجا کلیک کنید.
خانه یابی بدون صف Först till Kvarn
(معنی Först till kvarn : یک اصطلاح سوئدی است که در اینجا یعنی هر کسی زورتر درخواست داد، رودتر خانه میگیرد! )
Akelius : یک شرکت خصوصی است که مسکن های اجاره ای در شهر گوتنبرگ و بسیاری از‬ شهر های دیگر سوئد را واگذار میکند. این شرکت هیچ صفی برای واگذاری آپارتمان های خود ندارد و از بین متقاضیان، یکی را انتخاب میکند. با باز کردن حساب پسنداز مسکن در این شرکت ، میتوانید Förtur بگیرید. (Förtur یعنی حق تقدم)
Stena Fastigheter : شرکت Stena Fastigheter معمولا آگهی های آپارتمان های خالی خود را در Boplats به نمایش میگذارد اما با این وجود، گاهی در سایت خود شرکت نیز این آگهی ها را میبینید. در این صورت آپارتمان مورد نظر به هر کسی که اولین intresseanmällan را ارسال کند، واگذار میشود.
intresseanmälan : در اینجا به معنی ثبت نام برای گرفتن آپارتمان مورد نظر
قرارداد دست دوم ، اجاره خانه در گوتنبرگ Andrahandskontrakt
AndraHand.se : سایت خانه یابی با قرارداد دست دوم، که برای تماس با صاحب خانه باید هزینه ایی بپردازید.
Blocket : بدون هیچ هزینه ایی میتوانید با صاحبان خانه مستقیما تماس بگیرید.
اجاره خانه در شهر ترول هِتان Trollhättan
شهر Trollhättan در تزدیکی شهر گوتنرگ قرار دارد. با قطار 30 دقیقا تا مرکز شهر گوتنرگ فاصله دارد. Högskola Väst در نزدیکی ایستگاه قطار Trollhättan و مرگز این شهر قرار دارد.
روزانه صدها دانشجو با استفاده از قطار های بین شهری، به Trollhättan سفر میکنند همچنین بسیاری از ساکنین این شهر، در گوتنرگ شاغل هستند. پیدا کردن خانه در Trollhättan کار آسانی نیست اما در مقایسه با Göteborg آسانتر به نظر میرسد.
مرجع خانه یابی مانند Boplats در Trollhättan نیست اما با ثبت نام در سایت های خانه یابی مخصوص به شهر Trollhättan، میتوانید آپارتمان دلخواه خود را پیدا کیند. اجاره آپارتمان نسبت به Göteborg ارزانتر است.
همچنین پیدا کردن خانه دانشجویی در مقایسه با Göteborg بسیار آسانتر می باشد.( البته باید در Högskola Väst دانشجو باشید.)
لیست شرکت های خانه در شهر Trollhättan را در لینک زیر میتوانید ببینید.
اجاره خانه در Trollhättan
مترجم: ندا. خ
neda.kh

http://www.ilandnews.ir/fa/News/12860/پیدا-کردن-و-اجاره-خانه-در-گوتنبرگ
بستن   چاپ