ایرانیان جهان
سفر به پاریس از سوئد
يکشنبه 31 تير 1397 - 12:58:56
ایرانیان جهان - در هیچ جای دیگر قدم زدن در خیابان های زیبای (Marais) و شانزه لیزه، رودخانه زیبای سن، برج ایفل، نوتردام، موزه های دیدنی، پارک ها و مراکر خرید و شب زنده داری در کافه ها و رستوران های دنج پاریس را تجربه نخواهید کرد.
شاید فکر کنید هزینه سفر به پاریس بسیار سنگین است. اما شما کاملا در اشتباهید. با برنامه ریزی و در نظر گرفتن نکاتی که ما در این مقاله به آن اشاره کرده ایم میتوانید تعطیلات آخر هفته همین ماه را در پاریس سپری کنید.
سفر به پاریس با هواپیما یا اتوبوس
سفر با هواپیما یا اتوبوس بستگی به بودجه و مدت زمان اقامت شما در پاریس دارد. اگر قصد سپری کردن تعطیلات آخر هفته تان را در پاریس دارید پس مسلما سفر با اتوبوس برایتان مناسب نیست. با هواپیما سفری 2 ساعت و نیم تا پاریس خواهید داشت.
سفر به فرانسه با هواپیما از سوئد
قیمت بلیط هم بستگی به شرکت هواپیمایی که انتخاب میکنید دارد. معمولا شرکت هایی مثل Ryanair و Norwegian قیمت های مناسب تری نسبت به سایر شرکت های هواپیمایی دارند.
سایت های زیادی هم هست که با خرید بلیط، همزمان میتوانید هتل هم رزور کنید. این نوع سفر ها(به سوئدی Paketresor ) معمولا هزینه بالاتری نسبت به سفر های معمولی دارند. معمولا هتل هایی که این سایت ها پیشنهاد میکنند، در مرکز شهر است و به مراکز خرید و مکان های دیدنی نزدیک است.
سفر به پاریس با اتوبوس
با اتوبوس سفری تقریباً یک روزه در پیش دارید. از استکهلم با گذشتن از 15 شهر در 3 کشور، بعد از یک روز و 11 ساعت به پاریس، ترمینال اتوبوسرانی بین المللی Gallieni میرسید. در نزدیکی همین ایستگاه هتل های ارزان قیمت با سرویس خوب و مناسبی نیز میتوانید پیدا کنید. برای مثال هتل ibis budget با قیمت 322 کرون به بالا برای یک شب.
شرکت اتوبوسرانی Euroline Scandinavia یکی از بزرگ ترین و معروف ترین شرکت های مسافربری اروپایی است که سفر های ارزان به بیشتر از 500 شهر اروپا را به مشتریان خود عرضه می کند. سالانه بیش از 200 هزار مسافر اروپایی با اتوبوس های این شرکت در اروپا سفر میکنند.
قیمت بلیط اتوبوس از استکهلم به پاریس برای بزرگسالان 1459 کرون، برای دانشجویان، جوانان زیر 25 سال 1313 کرون می باشد. البته افراد بالای 60 سال و بچه های زیر 12 سال از تخفیف ویژه ایی برخوردار میشوند.
شرکت اتوبوسرانی swebus نیز با همکاری با Euroline سفر به پاریس و شهرهای دیگر اروپایی را ارائه میدهد. خط های اصلی اتوبوس های Swebus تنها تا کپنهاگ دانمارک میروند و ادامه سفر را شما با euroline ادامه خواهید داد. متاسفانه قیمت و جدول زمانبندی swebus برای سفر به پاریس بسته شده، و اطلاعاتی در این مورد پیدا نکردیم. به گفته بخش پشتیبانی این شرکت، فعلا برنامه سفری به پاریس از این شرکت ارائه نمیشود و مسافران میتوانند به طور مستقیم از euroline بلیط های خود را تهیه کنند.
در این سفر یک روزه از جاده های سر سبز سوئد با کشتی به کپنهاگ میروید و بعد از استراحتی کوتاه به طرف جنوب دانمارک حرکت میکنید تا با کشتی دیگری به آلمان بروید. بعد از گذشتن از خیابان های شلوغ آلمان، به بلژیک میرسید و ساعاتی بعد مرز فرانسه را رد میکنید و وارد شهر لیل میشوید.
با اینکه در سفر های بین کشور های اروپایی هیچ کنترل مرزی وجود ندارد، اما به شما توصیه میکنیم که حتما پاسپورت و یا کارت شناسایی بین المللی سوئدی به همراه داشته باشید. گاهی پلیس های آلمان در جاده های میان شهری، اتوبوس ها را نگه می دارند و پاسپورت تمامی مسافرها را چک کنند. توجه داشته باشید که کارت شناسایی که از بانک ها و اداره مالیات گرفته اید، در خارج از سوئد معتبر نمی باشد.
سفر به فرانسه با اتوبوس از سوئد
شهر های بین استکهلم و پاریس در سفر با اتوبوس:
سوئد: استکهلم (Stockholm) ، لینشوپینگ (Linköping)، یونشوپینگ (Jönköping)، مالمو (Malmö)
دانمارک: کپنهاگ (København)، رودبی (Rødby)
آلمان: هامبورگ (Hamburg)، هانوفر(Hannover)، بیله فلد(Bielefeld)، دورتموند (Dortmund)، دوسلدورف (Düsseldorf)، کلن (Köln)
بلژیک: لیژ (Liège)، بروکسل (Brussels)
فرانسه: لیل (Lille)، پاریس (Paris)
رفت و آمد در پاریس
پاریس، یکی از پیشرفته ترین سیستم های مترو جهان را داراست و به راحتی میتوانید از هرکجا به مرکز شهر بروید. قیمت 10 بلیط مترو 15 یورو است. شما همچنین میتوانید کارت های توریستی به نام ”ParisVisit” تهیه کنید. این کارت ها در اصل بلیط 1 تا 5 روزه مترو، اتوبوس و بعضی از موزه های پاریس است. قیمت این بلیط ها بستگی به تعداد روز ها و مناظقی که انتخاب میکنید دارد، تمام قیمت ها و خرید آنلاین این بلیط ها را در اینجا میتوانید ببینید.
البته اگر دوچرخه سواری دوست دارید، میتوانید دوچرخه های شهری به نام ”Vélib”را به قیمت تغریبا 100 کرون هفته ایی بگیرید. تغریبا 1800 ایستگاه دوچرخه در پاریس هست.
سایت مترو پاریس
بهترین زمان برای سفر به پاریس
در تعطیلات رسمی مثل کریسمس، قیمت هتل ها به نسبت گرانتر از سایر ماه های سال می شود. بهترین زمان برای سفر به پاریس، بهار و یا اوایل پاییز است، هوای کاملا خنک، نه گرم نه سرد با قیمت های مناسب.بیشتر هتل ها به مسافرین خود در اولین یکشنبه ماه، ورودی رایگان بعضی از موزه ها مانند موزه لوور، موزه اورسی، رودین و مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو را میدهند.
هتل
پیدا کردن هتل در شهری مثل پاریس کار آسانی نیست! در پاریس همه نوع هتل و مسافر خانه ایی پیدا میشود. از هتل های لوکس که در مرکز شهر قرار دارند تا مسافرخانه هایی که نظیر آن را در لاله زار هم پیدا نمیکنید. معمولا هتل های گران قیمت نزدیک به برج ایفل و مرکز شهر هستند و هتل های ارزان تر در منطقه هایی مثل Montmare هستند. اگر میخواهید فقط چند روز در پاریس باشید، بهتر است هتل های نزدیک به شهر را رزوو کنید و از مناطق دورتر به مرکز شهر آپارتمان یا هتل نگیرید، برای مثال منطقه های 12 تا 16 نسبتا به شهر دور تر هستند. اگر میخواهید بیشتر از یک هفته در پاریس باشید، بهتر است بجای هتل ، سوییت و یا آپارتمان اجاره کنید تا هم هزینه اقامتتان کمتر شود و هم هزینه خوردن نهار و شام.
بودجه ی کم : هتل و سوییت های زیادی رو با بودجه کم میتونید پیدا کنید، برای مثال هتل های ibis که تقریبا در تمام مناطق پاریس شعبه دارند. اتاق های کاملا تمیز با سرویس بهداشتی و سرویس عالی. هزینه اقامت بستگی به منطقه ایی که انتخاب کرده ایید دارد ولی معمولا از سایر هتل های همرده خود ارزان تر هست و البته تمیز تر.
بودجه متوسط : aftonbladet در یکی از مقاله های خود هتل Le standard design hotel را به عنوان هتلی با بودجه متوسط پیشنهاد کرده بود. وب سایت این هتل
غذا
در پاریس مردم عاشق غذا های بسیار خوشمزه در رستوران های زیبا و لوکس هستند، و دقیقا بخاطر همین موضوع خوردن شام در این رستوران های مرکز شهر بسیار گران است، اما شما میتوانید همان غذا ها را در طول روز، برای ناهار، با قیمتی مناسب امتحان کنید.
اگرچه رستوران های کوچک تر هم که بیشتر شبیه به ساندویچی های ایران خودمان هستند، پیدا میشود. رستوران هایی که در سوئد خیلی کم میبینید! قیمت یک پرس غذا که کاملا یک ایرانی شکمو را سیر کند تغریبا 80 کرون هست، مساوی یک همبرگر از مک دونالد!
مکان های دیدنی
حتما به کلیسای Notre Dame بروید، ورودی این کلیسا و بسیاری دیگر از کلیساهای پاریس رایگان هست. در مقاله بعدی نگاهی به تمام مکان های دیدنی و قیمت ورودی آن میپردازیم. با ما همراه باشید و نظرات و سوالات خود را در پایین همین پست برای ما بفرستید.
مترجم: نینا. خ nina.kh

http://www.ilandnews.ir/fa/News/12845/سفر-به-پاریس-از-سوئد
بستن   چاپ