ایرانیان جهان
استفاده از پوست افراد مرده براي ترميم سريعتر زخم ها
شنبه 25 بهمن 1393 - 1:10:49 PM
ايرنا
دکتر «اردشير بيات» مهندس زيستي دانشگاه منچستر در اين فناوري از پوست انسان به جاي `جايگزين هاي پوستي` استفاده کرده است که سال ها محققان از آنها براي ترميم زخم ها استفاده مي کردند.

جايگزين هاي پوستي با تقليد از ماتريکس خارج سلولي به درمان زخم ها کمک مي کنند.

محققان، پوست بدست آمده از جسدها را با آنتي بيوتيک پاکسازي و سپس با استفاده از مواد شوينده، آنزيم ها و ديگر مواد شيميايي، سلول ها را از پوست حذف کردند تا سيستم ايمني بدن گيرنده واکنش کمتري به آن نشان داده و پوست جديد را پس نزند.

دکتر بيات که محقق ارشد اين مطالعه است، مي گويد: پوست بزرگترين ارگان در بدن انسان است و پوستي که ما با آن کار مي کنيم درست مانند هر ارگان ديگري از افراد اهدا شده است.

استفاده از اين پوست عاري از سلول به درمان موثرتر ترميم زخم هاي مزمن پوستي مانند سوختگي ها، زخم هاي دردناک، جراحت هاي شديد و زخم هاي پوستي مزمن که ترميم آنها مي تواند از 6 هفته تا چند سال طول بکشد، کمک مي کند.

محققان لايه داخلي پوست (درم) که حاوي رگ هاي خوني، عصب ها، فوليکول هاي مو و غدد عرق است را از سلول عاري کرده و تنها ماتريکسي از پروتيين ها را باقي گذاشتند.

محققان متوجه شدند که پاکسازي پوست از سلول مي تواند براي درمان زخم هاي حاد مانند سوختگي مورد استفاده قرار گيرد.نتايج اين مطالعه در مجله PLOS ONE منتشر شده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/1248/استفاده-از-پوست-افراد-مرده-براي-ترميم-سريعتر-زخم-ها
بستن   چاپ