ایرانیان جهان
آل‌اسحاق: شرايط براي رييس‌جمهور شدن اصلاح‌طلبان فراهم نيست
دوشنبه 16 ارديبهشت 1392 - 11:58:02 AM

يک عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان خواستار ائتلاف همه گروه‌هاي اصولگرا شد و گفت: اگر همه همکار دولت آينده شوند، هرج و مرج رخ نخواهد داد.

يحيي آل‌اسحاق خاطرنشان کرد: مجموعه اصولگرايان بايد به يک نظر واحد برسند. يک نفر بايد محور شود و بقيه همکار او شوند و نظر من اين است که همه کساني که زير خيمه اصولگرايي هستند در اين ائتلاف حضور پيدا کنند.

وي درباره نحوه همکاري کانديداها در اين ائتلاف نيز اظهار کرد: در مباني حقوقي ماده‌اي داريم تحت عنوان ماده 127 که دولت مي‎تواند بخشي از اختياراتش را به گروهي از وزيران تفويض کند و تقسيم کار را مي‎توان از اکنون مشخص کرد. تيم اقتصادي برعهده يک نفر باشد و وزراي مربوط را هم خودش انتخاب کند و تيم سياسي و تيم فرهنگي هم به همين ترتيب تقسيم شوند و سرپرست هر کدام از اين تيم‎ها به عنوان معاون رييس جمهور فعاليت کند.

اين کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري، احتمال وقوع هرج و مرج در چنين دولتي را رد کرد و گفت: اگر همه همکار دولت آينده شوند، هرج و مرج رخ نخواهد داد و ما به حدي از ظرفيت رسيده‎ايم که بتوانيم يک دولت قوي با اين ساختار را تشکيل دهيم.

درباره احتمال حضور خاتمي در انتخابات اظهار کرد: آقاي خاتمي قطعا نخواهد آمد و اگر خود ايشان محاسبات سياسي و اقتصادي کنند هم همين نتيجه را خواهند گرفت، چون حتي اگر خاتمي از فيلتر شوراي نگهبان بگذرد، بعد با چه کسي مي‎خواهد کار کند؟ در حال حاضر مجموعه شرايط کشور اجازه‎ تحرک لازم به او براي حل مشکلات کشور را نخواهد داد و خود خاتمي هم متوجه اين موضوع هست.

وي اضافه کرد: ساير اصلاح‌طلبان نيز شرايط مشابهي با آقاي خاتمي دارند. البته حضورشان در انتخابات آينده مفيد است و بايد حضور پيدا کنند، ولي اينکه رياست جمهوري را بگيرند، مجموعه شرايط برايشان فراهم نيست.

رييس اتاق بازرگاني تهران افزود: کسي که مي‌خواهد رييس‌جمهور بشود بايد بتواند کشور را هدايت کند و اين نياز به همدلي دارد و بايد تمام قوا با او همراه شوند و آحاد مردم، قوه قضاييه و قوه مقننه کمکش کنند. اگر قرار باشد هرکدام از اين‎ها در يک وادي در راهش سنگ‌اندازي کنند، نمي‏‌تواند فعاليت کند.



http://www.ilandnews.ir/fa/News/124/آل‌اسحاق--شرايط-براي-رييس‌جمهور-شدن-اصلاح‌طلبان-فراهم-نيست
بستن   چاپ