ایرانیان جهان
تولید محصولات دندانپزشکی توسط یک شرکت دانش بنیان
سه شنبه 26 تیر 1397 - 6:40:20 AM
مهر
ایرانیان جهان- یک شرکت دانش بنیان عضو این پارک از سال 1389 با راهنمایی و کمک‌های معتبرترین دانشگاه‌های کشور ازجمله دانشگاه شهید بهشتی و تهران اقدام به تولید مواد دندانی کرده که در حال حاضر 20 ماده را تولید می‌کند. محصولات این شرکت شامل انواع مواد مورد استفاده در دندانپزشکی ترمیمی و اندودنتیکس (عصب کشی) است.

این شرکت قادر است «اسیدETCH »یکی از پرمصرف‌ترین مواد دندانپزشکی مورد نیاز کشور را تولید و عرضه کند. در جلسه‌ای که در اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برگزار شد، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که در زمینه تولید این اسید به خودکفایی رسیده‌ و تولیدات این شرکت از لحاظ کیفیت در مقایسه با موارد مشابه تولید شده در کشورهای دیگر در سطح بالاتری قرار داشته و از لحاظ قیمتی نیز برای مصرف کنندگان بسیار ارزان تر است.

این شرکت بنا به تایید آزمایشگاه‌های مرجع دندانپزشکی، در تمامی پارامترها و سنجش‌ها، محصولاتی قابل رقابت با اقلام مشابه اروپایی و آمریکایی و حتی در برخی موارد بهتر از آنها تولید می‌کند و آمادگی خود را برای تامین کل حجم مواد مصرفی داخل کشور اعلام کرده است.

«مرواپرپ» (MORVA-Prep) از دیگر مواد تولید شده در این شرکت است که کاملا قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است. این ماده که در عصب‌کشی به عنوان ضدعفونی کننده و روان کننده کانال استفاده می‌شود.

همچنین ماده دیگری که توسط این شرکت تولید و با استقبال دندانپزشکان مواجه شده، خمیر جرمگیری حاوی نانوذرات کربن است که علاوه بر جرمگیری، تا حدودی خواص سفید کنندگی هم دارد و امکان صادرات موفق آن نیز وجود دارد.

با وجود تمام اقدامات صورت گرفته در این زمینه، سالانه میلیون‌ها دلار بابت واردات مواد دندانپزشکی هزینه می‌شود، درصورتی که شرکت‌های فناور داخلی می‌توانند نیاز کشور را با تولید برترین مواد برطرف کنند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/11334/تولید-محصولات-دندانپزشکی-توسط-یک-شرکت-دانش-بنیان
بستن   چاپ