ایرانیان جهان
بازيافت پلاستيک به شيوه اي ارزان و دوست دار محيط زيست
پنجشنبه 18 دي 1393 - 1:12:13 PM
يک شرکت دانش بنيان در مکزيک با ارايه روش منحصربفرد بازيافت پلاستيک هاي دورريز، چشم اندازي تازه اي براي نجات محيط زيست از معظلي بزرگ به نام "پلاستيک هاي رها شده در طبيعت" ترسيم کرده است.

با استفاده از اين روش جديد مي توان پلت هاي پلاستيکي مورد نياز صنايع مختلف را با کيفيتي به مراتب بهتر از گذشته توليد کرد. با اين حال مهمترين ويژگي اين فناوري جديد سودمند بودن آن براي محيط زيست است.

در حال حاضر از فرآيند بازيافت پلاستيک براي تبديل بطري ها و ساير دورريزهاي پلاستيکي به وسايل مورد نياز و سودمند استفاده مي شود. بدين ترتيب امکان تبديل آنها به هر چيزي از لباس هاي پلي استري تا ماده خام مورد نياز فناوري چاپ سه بعدي استفاده مي شود. اما مشکل اينجاست که نه تنها اين فرآيند زمان بر است بلکه با صرف مقادير زيادي آب همراه است.

اما در روشي که در مکزيک ارايه شده از ديوارهاي ويژه اي استفاده مي شود که قادر به شکل دادن پلاستيک به شکل مورد نظر (معمولا پلت) بوده و در عين حال به طور همزمان آنها را نيز خنک مي سازد. اين درحالي است که در روش هاي فعلي براي فرآيند خنک سازي از آب نيز استفاده مي شود.

به عقيده محققان اين شرکت، با استفاده از اين روش نوين مي توان ماشين آلاتي که هم اکنون براي بازيافت زباله به کار گرفته مي شوند را با بازده کاري به مراتب بالاتر مورد استفاده قرار داد.

از آن گذشته به فضاي کمتري نيز براي انجام اين فرآيند نياز است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/1122/بازيافت-پلاستيک-به-شيوه-اي-ارزان-و-دوست-دار-محيط-زيست
بستن   چاپ