ایرانیان جهان
حمایت تمام قد رییس حزب کارگران برزیل از مقاومت فلسطین
دوشنبه 30 بهمن 1402 - 17:56:33
ایرانیان جهان - ایرنا / رییس حزب کارگران برزیل امروز (دوشنبه) در دیدار با رییس دفتر سیاسی جنبش حماس از حق فلسطینی‌ها برای مقاومت در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت کرد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، «روی کوستا پیمنتا» رییس حزب کارگران برزیل با «اسماعیل هنیه» دیدار و درباره تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه با رییس دفتر حماس گفت و گو کرد.
بر اساس بیانیه جنبش حماس، در این دیدار بر ضرورت توقف حملات، سرعت بخشیدن به ورود کمک‌های بشردوستانه، تامین نیازهای فلسطینیان ساکن نوار غزه و شروع بازسازی آنچه که توسط رژیم اشغالگر اسراییل ویران شده است، تاکید شد.
بازار
در این دیدار همچنین بر حق مردم فلسطین در مقاومت مقابل اشغالگران صهیونیست و خارج کردن آنان از سرزمین فلسطین تاکید شد.
در این دیدار روابط دوجانبه بین مردم فلسطین و برزیل و مواضع برزیل در حمایت از حق فلسطین جهت برخورداری از آزادی، تعیین سرنوشت و ایجاد کشور مستقل مورد تاکید قرار گرفت.
همچنین در این دیدار در زمینه تداوم روابط و تبادل نظر در مورد متغیرها،تحولات مختلف، تقویت روابط دوجانبه و انجام کار مشترک گفت وگو و تفاهم حاصل شد.
هنیه در این دیدار که در حضور تعدادی از فرماندهان این جنبش برگزار شد، از مواضع قوی حزب کارگران برزیل در حمایت از جنبش حماس و سازماندهی رویدادهایی که پرچم فلسطین و حماس را برافراشته می‌کند، قدردانی کرد.
پیشتر «لولا داسیلوا» رییس جمهور برزیل دیروز ( یکشنبه ) در کنفرانس امنیتی مونیخ، رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایت «نسل کشی» علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه متهم و تاکید کرد: آنچه که رژیم صهیونیستی انجام می دهد، شبیه جنایات هیتلر در جنگ جهانی دوم است.
به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین 15 مهرماه برابر با هفتم اکتبر 2023، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسراییل آغاز کردند که سرانجام پس از 45 روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه 1402 (24 نوامبر 2023) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسراییل برقرار شد.
این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه 10 آذر (اول دسامبر 2023) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسراییل حملات علیه غزه را از سرگرفت.
این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1113622/حمایت-تمام-قد-رییس-حزب-کارگران-برزیل-از-مقاومت-فلسطین
بستن   چاپ