ایرانیان جهان
صادقی تاکید کرد؛
رفع مشکل پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی با دریافت سیستمی
يکشنبه 29 بهمن 1402 - 09:42:51
ایرانیان جهان - رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی فی ما بین سازمان تأمین اجتماعی و شهرداری تهران سال‌ها آلوده به فساد بود که با هماهنگی بین نهادی بخش زیادی از مشکلات برطرف شد.

به گزارش خبرنگار شهر ، احمد صادقی در دویست و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با شروع دوره ششم توسعه و تشکیل کمیته شفافیت، مهمترین راهبرد این کمیته هوشمندسازی شهر بوده است، اظهار کرد: در برخی موارد شاهد توقف و بازگشت به عقب هستیم؛ به طوری که پس از حمله سایبری به شهرداری تهران برخی بخش ها هنوز با مشکل روبه رو هستند.
وی با بیان اینکه توقع و انتظار این بود که کمیته راهبری ویژه ای که تشکیل شده ساماندهی و ایجاد زمینه هوشمندسازی را دنبال کند، یادآور شد: پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی فی ما بین سازمان تأمین اجتماعی و شهرداری تهران سالها آلوده به فساد بود و یکی از گلوگاه های فساد به شمار می رفت که با هماهنگی بین نهادی بخش زیادی از مشکلات برطرف شده بود و حق بیمه به صورت سیستمی دریافت می شد. در ماه های اخیر سیستم ها قطع شده و مجدداً به صورت کاغذی امور دنبال می شود که می تواند امکان فساد را فراهم کند.
صادقی با بیان اینکه هیچ یک از سازمان های بهره بردار مسئولیتی برای توسعه هوشمندسازی ندارند، خاطرنشان کرد: سامانه آتش نشانی با قطعی های مکرر سیستمی همراه است و این بهانه ای برای تعطیلی کارها به شمار می رود. سیستم سازمان بوستان ها نیز با مشکل روبه رو است و نه این سازمان و نه سازمان فاوا پاسخگو نیستند.
وی افزود: تصادفی سازی اجرای هوشمند پرونده ها، تکمیل سامانه نهال و حذف آراء کاغذی بارها برای توسعه سامانه ها تذکر داده شده اما مسئولیت پذیری در این زمینه دیده نمی شود.
صادقی با طرح این پرسش که علت عدم تشکیل کمیته راهبری هوشمندسازی چیست، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این است که دستگاه های بهره بردار و سازمان فاوا باید کاستی ها را جبران کنند.
انتهای پیام/

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1113154/رفع-مشکل-پرداخت-حق-بیمه-کارگران-ساختمانی-با-دریافت-سیستمی
بستن   چاپ