ایرانیان جهان
کیم جونگ اون: کره جنوبی کشوری متخاصم و دشمنی مضر است
جمعه 20 بهمن 1402 - 12:58:19
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / رهبر کره شمالی، کره جنوبی را «کشور متخاصم» و «مضرترین دشمن» توصیف کرد.
رهبر کره شمالی، کره جنوبی را «کشور متخاصم» و «مضرترین دشمن» توصیف کرد و بر تمایل خود برای حفظ صلح از طریق «زور به جای مذاکره» تاکید کرد.
کیم جونگ اون، که همراه با دخترش کیم جو آئه در جشن هفتاد و ششمین سالگرد تأسیس ارتش خلق کره شرکت کرده بود، گفت: «تصمیم کشورم در مورد کره جنوبی به عنوان مضرترین دشمن و دشمن اصلی تغییر نمی‌کند و وضعیت اضطراری یک اقدام بسیار معقول برای امنیت ابدی کشور و صلح و ثبات آینده است».
بازار
وی افزود: کره شمالی دیگر مجبور نیست محدودیت‌های غیرواقعی شرکت در مذاکرات و همکاری با جنوب را که برای فروپاشی رژیم کره شمالی برنامه ریزی می‌کرد و رویای همسان سازی و اتحاد را در سر می‌پروراند، بپذیرد.
رهبر کره شمالی تاکید کرد: صلح چیزی نیست که بتوان در ازای آن التماس کرد یا برای آن چانه زنی کرد. کشوری با اسلحه به سمت ما نشانه رفته است.
او گفت: یک بار دیگر یادمان باشد که جنگ از قبل اعلام نشده است و باید همیشه آمادگی رزمی را حفظ کنیم.
در حالی که روابط میان پیونگ‌یانگ و سئول همچنان رو به وخامت قرار دارد، مجلس عالی خلق کره شمالی دیروز (پنج‌شنبه) با لغو تمامی توافق‌ها با کره جنوبی در زمینه گسترش و ارتقای همکاری‌های اقتصادی موافقت کرد.
وی متعهد شد: اگر دشمنان جرات اعمال زور علیه کشورمان را داشته باشند، تصمیمی جسورانه خواهیم گرفت که تاریخ را تغییر خواهد داد و از بسیج همه امکانات برای نابودی دشمنان دریغ نخواهیم کرد.
کیم در جریان یک نشست حزبی در پایان سال، روابط بین کره‌ای را بین «دو کشور متخاصم با یکدیگر» توصیف کرد و متعهد شد که «تمام قلمرو کره جنوبی را در صورت اضطرار کنترل کند».

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1110684/کیم-جونگ-اون--کره-جنوبی-کشوری-متخاصم-و-دشمنی-مضر-است
بستن   چاپ