ایرانیان جهان
تمرکز تایلند بر استفاده از شیوه بانکداری اسلامی
دوشنبه 9 بهمن 1402 - 17:42:45
ایرانیان جهان - به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دولت تایلند با اختصاص تسهیلات قرض الحسنه به استفاده از شیوه بانکداری اسلامی روی آورد.
کشور بودائی نشین تایلند برای نخستین بار از شیوه اختصاص تسهیلات قرض الحسنه بانکداری اسلامی به منظور توسعه اقتصادی استقبال کرد.
معاون وزیر اقتصاد تایلند از اختصاص اعتباری بالغ بر 350 میلیون بات به دفاتر انجمن‌های مساجد استان رانونگ برای اعطاء وام قرض الحسنه به منظور توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار‌ها خبر داد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
جولاپان وی وات در جمع مسلمانان رانونگ با اشاره به ماموریت جدید "آی بانک" تنها بانک اسلامی تایلند در ارتباط با 650 مسجد از مجموع بیش از چهار هزار مسجد موجود در این کشور افزود: در نخستین مرحله از کل اعتبار تخصیص یافته، 237 میلیون بات به عنوان وام قرض الحسنه به تعدادی از کارآفرینان و متقاضیان پرداخت شده است.
رئیس "آی بانک" تایلند نیز اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل جدید، 63 درصد تسهیلات اعطاء شده، صرف تامین هزینه راه اندازی بنگاه‌های کوچک اقتصادی و ایجاد اشتغال شده است.
"تاویلاپ" ضمن استقبال از بکارگیری شیوه‌های بانکداری اسلامی، این مهم را در توسعه و رونق اقتصادی تایلند بسیار موثر ارزیابی و خاطرنشان کرد: بانکداری مطابق با اصول شریعت اسلام، موجب بهبود کسب و کار‌ها و ارتقاء زندگی شهروندان خواهد شد.
"آی بانک" یا همان بانک اسلامی بیش از 20 سال است در شهر‌های مسلمان نشین جنوب تایلند چندین شعبه دارد که به تازگی با حمایت دولت این کشور به منظور گسترش بهره برداری از شیوه بانکداری اسلامی در توسعه کلان اقتصادی، اقدام به گشایش ده‌ها شعبه جدید در شهر‌هایی نظیر خلونگ توی، ناراتیوات، یالا، ساتون، ناخون سیتامارت، چومپون، رانونگ و جزیره پوکت کرده است.
تعداد شعبات بانک اسلامی در سراسر تایلند به یکصد شعبه افزایش یافته است.
همچنین هشت درصد جمعیت هفتاد میلیون نفری تایلند را مسلمانان به عنوان بزرگترین اقلیت دینی این کشور تشکیل می‌دهند.
شات لیست
1) سومچای - کارآفرین
2) جولاپان وی وات - معاون وزیر اقتصاد تایلند
3) تاویلاپ - رئیس بانک اسلامی تایلند
-----

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1106983/تمرکز-تایلند-بر-استفاده-از-شیوه-بانکداری-اسلامی
بستن   چاپ