ایرانیان جهان
شرکت های دانش بنیان با ورود به بورس پیشرفت می کنند
چهارشنبه 20 تیر 1397 - 7:51:20 AM
ایرنا
ایرانیان جهان- علیرضا دلیری در نشست تبیین و بررسی مشکلات صندوق‌های جسورانه، سال 1397 را سال سرمایه‌گذاری از طریق بستر بازار سرمایه خواند و گفت: تلاش خواهیم کرد که جامعه سرمایه‌داری کشور با سرعت بیشتری به سمت بازار سرمایه حرکت دهیم.
وی با اشاره به چگونگی فعالیت صندوق‌های جسورانه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق‌های جسورانه می‌توانند با ورود به شرکت‌های خدمات فناوری و شرکت‌های خدمات تجاری‌سازی تقاضای تبدیل به دانش‌بنیان ارائه دهند که در صورت استفاده از بستر فراهم‌شده دانش‌بنیان از حمایت‌های معاونت بهره‌مند می‌شوند.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هدف این است که از طریق فعالیت این صندوق‌ها بستری برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس ایجاد شود؛ چراکه با فعالیت شرکت‌ها در بورس شرایط برای ارتقای معقول و منطقی آن‌ها فراهم خواهد شد.
وی در خصوص وضعیت فعلی و میزان سرمایه صندوق‌های جسورانه گفت: با پیگیری‌های جدی در چند سال اخیر برای تحقق اجزای زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری، ایجاد و پذیره‌نویسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار عملیاتی شد که تا کنون 15 صندوق مجوز دریافت کردند.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: این روند به طور قطع نشان‌دهنده اقبال سرمایه‌گذاران و صاحبان سرمایه برای حضور در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر است.
وی با تأکید بر ایجاد سرعت در فرایند ثبت صندوق‌های جسورانه گفت: پیشرفت کار نیازمند سرعت بیشتری از باب راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه است، لذا نیازمند تعریف مسیر جدیدی در مسیر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، تا با بررسی حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان فرایند ثبت صندوق‌های جسورانه سرعت گیرد.
امیرهامونی مدیر عامل فرا بورس ایران نیز در این نشست، صندوق‌های خطرپذیر را به‌عنوان یک شخصیت حقوقی جدید معرفی و گفت: در جریان ارتباط بین دستگاه‌ها و متقاضیان فرایند ثبت شرکت تلاش زیادی صورت می‌گیرد.
وی افزود:اگر بخواهیم این فرآیند را از نگاه متقاضی بررسی کنیم خیلی از مدارک ارائه‌شده توسط متقاضی جهت تکمیل مدارک تکراری است، به همین منظور نیازمند سازوکار مناسب در این مسیر هستیم.
مدیر عامل فرا بورس ایران در ادامه با تأکید بر فناوری بلاک چین در آسان‌سازی فرایند ثبت شرکت‌ها گفت: خوشبختانه روال کاغذی درروند ثبت شرکت‌ها مکانیزه شده است و می‌توان شاهد بود که بعد از مدت‌زمان کوتاهی آگهی ثبت بیرون آید.
هامونی ادامه داد: اما ازآنجاکه در نگاه اقتصاد دانش‌بنیان طرح و ایده دانش‌بنیان بعد از 3 ماه تازگی خود را از دست می‌دهد، نیازمند راه‌اندازی و استفاده از فناوری بلاک چین در این بخش هستیم.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/11039/شرکت-های-دانش-بنیان-با-ورود-به-بورس-پیشرفت-می-کنند
بستن   چاپ