ایرانیان جهان
حمایت گسترده مسلمانان فرانسه از حماس
سه شنبه 28 آذر 1402 - 12:05:35
ایرانیان جهان - ایرنا / براساس نتایج یک نظرسنجی انجام گرفته در فرانسه، نزدیک به نیمی از مسلمانان این کشور اروپایی، از حملات حماس دفاع کرده و آن را مقاومت این گروه در برابر استعمار دانستند.
به گزارش روزنامه آمریکایی الگمیر، نظرسنجی اخیری که نگرش مسلمانان فرانسه در مقایسه با کل جمعیت این کشور را می سنجد نشان می دهد، 45 درصد از شرکت کنندگان مسلمان حملات حماس را به عنوان "مقاومت در برابر استعمار" دانستند.
این روزنامه که اخبار رژیم اسرائیل و یهودیت را منتشر می کند، در ادامه نوشت: 62 درصد دیگر از مسلمان شرکت کننده در این نظرسنجی حملات رژیم اسرائیل در غزه را «پاکسازی قومی» دانستند، اما از کل جمعیت فرانسه 38 درصد چنین تصوری از حملات اسرائیل در غزه دارند.
بازار
58 درصد پاسخ دهندگان مسلمان همچنین در پاسخ به سوالی درباره موضع دولت فرانسه، معتقد بودند که دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با رژیم صهیونیستی همدردی می کند.
بر اساس این گزارش، 67 درصد مسلمانان هم گفتند که رسانه‌های فرانسوی نسبت به اسرائیل همدردی بیشتری دارند.
براساس داده های موجود، پیش‌بینی می‌شود که نزدیک به 6 میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می‌کنند اما آمار دقیق این جمعیت به دلیل اجرای قوانین سکولاریسم، تاکنون به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار نگرفته است‌.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1094920/حمایت-گسترده-مسلمانان-فرانسه-از-حماس
بستن   چاپ