ایرانیان جهان
پیونگ‌یانگ: هرگز با آمریکا چهره به چهره گفتگو نمی‌کنیم
پنجشنبه 9 آذر 1402 - 08:52:06
ایرانیان جهان - فارس / خواهر رهبر کره شمالی بامداد پنجشنبه با بیان اینکه آمریکا صلح و امنیت جهانی را با اقدامات بی‌پروا و خودسرانه تضعیف می‌کند، هرگونه گفتگوی مستقیم با این کشور را رد کرد.
خواهر رهبر کره شمالی بامداد پنجشنبه احتمال هرگونه از سرگیری گفتگو و مذاکره با آمریکا را رد کرد.
«کیم یو جونگ» معاون اداره تبلیغات و اطلاع‌رسانی کره شمالی گفت که این کشور هرگز رو در رو با آمریکا گفتگو نخواهد کرد.
به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، خانم کیم در این‌باره توضیح داد: «ما یک بار دیگر به آمریکا، که از کره شمالی خواسته زمان و دستورکار از سرگیری گفتگوها را تعیین کند، این موضوع را گوشزد می‌کنیم که چهره به چهره آنها پای میز مذاکره نمی‌نشینیم».
وی ادامه داد: «حاکمیت یک کشور مستقل هرگز نمی‌تواند در دستور کار مذاکرات قرار گیرد و بنابراین، کره شمالی هرگز برای این منظور رو در رو با آمریکا گفتگو نمی‌کند».
بازار
خواهر رهبر کره شمالی با بیان اینکه آمریکا صلح و امنیت جهانی را با اقدامات بی‌پروا و خودسرانه تضعیف می‌کند، اظهار داشت: «کره شمالی به اعمال حقوق حاکمیت خود به عنوان یک کشور عضو سازمان ملل، بدون محدودیت ادامه خواهد داد».
طبق این گزارش، کیم تصریح کرد که نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل به درخواست قلدرمآبانه آمریکا و متحدانش تشکیل شده و دلیلی بر این است که برخی از کشورهای عضو سازمان ملل حقوق حاکمیتی کره شمالی را انکار می‌کنند.
وی همچنین افزود:‌ «من از این واقعیت متاسفم که شورای امنیت، که در آن هدف و اصل منشور سازمان ملل باید به شدت مورد احترام قرار گیرد، به سرزمین بی‌قانونی تبدیل شده که در آن حاکمیت کشورهای مستقل به طور عمدی نقض می‌شود».

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1089032/پیونگ‌یانگ--هرگز-با-آمریکا-چهره-به-چهره-گفتگو-نمی‌کنیم
بستن   چاپ