ایرانیان جهان
چین به کره جنوبی درباره عواقب سیاسی کردن مسائل اقتصادی هشدار داد
يکشنبه 5 آذر 1402 - 14:19:53
ایرانیان جهان -

ایرانیان جهان

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از رویترز؛وانگ به پارک جین وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت: چین و کره جنوبی به شرکای همکاری با منافع بسیار مکمل و زنجیره های تولید و تامین بسیار به هم پیوسته تبدیل شده اند.
وی افزود: دو طرف باید مشترکاً در برابر تمایل به سیاسی کردن مسائل اقتصادی، بهره‌برداری از مسائل علم و فناوری و به طور گسترده امنیتی کردن مسائل تجاری مقاومت کنند.
کره جنوبی در تلاش است تا از درگیر شدن در مناقشه بین چین و ایالات متحده بر سر نیمه هادی ها جلوگیری کند.
وانگ روز یکشنبه گفت: چین آماده همکاری مشترک برای ترویج از سرگیری همکاری های سه جانبه با کره جنوبی و ژاپن است.
در حالی که چین و ایالات متحده برای بهبود روابط متشنج از جمله نشست سران در ماه جاری بین روسای جمهور شی جین پینگ و جو بایدن تلاش می کنند، پکن نگران است که واشینگتن و دو متحد اصلی آن در منطقه برای تحکیم یک مشارکت سه جانبه تلاش کنند.
پکن، توکیو و سئول توافق کردند که از سال 2008 هر ساله نشست‌هایی را برای تقویت تبادلات دیپلماتیک و اقتصادی برگزار کنند، اما این طرح به دلیل اختلافات دوجانبه و همه‌گیری کووید-19 به تعویق افتاد. آخرین نشست سه جانبه در سطح رهبران در سال 2019 برگزار شد.
وزرای خارجه سه کشور در شهر ساحلی بوسان دیدار می کنند که این اولین دیدار از نوع خود از سال 2019 است. در ماه سپتامبر، مقامات ارشد سه کشور توافق کردند که یک نشست سه جانبه را در "اولین زمان مناسب" ترتیب دهند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1087701/چین-به-کره-جنوبی-درباره-عواقب-سیاسی-کردن-مسائل-اقتصادی-هشدار-داد
بستن   چاپ