ایرانیان جهان
تایوان مدعی ورود جنگنده‌ها و ناوهای چین به منطقه شناسایی خود شد
سه شنبه 30 آبان 1402 - 13:59:03
ایرانیان جهان - ایرنا / وزارت دفاع تایوان مدعی شد که چندین فروند جنگنده و ناو نیروی دریایی ارتش چین وارد منطقه شناسایی این جزیره شدند.
وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای در صفحه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) مدعی شده است که 10 فروند جنگنده و چهار فروند ناو نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش چین صبح امروز (سه‌شنبه 30 آبان) وارد منطقه شناسایی جزیره تایوان شدند.
این بیانیه افزود: نیروی دریایی تایوان با رصد کامل وضعیت، درصورت بروز درگیری آمادگی لازم برای پاسخ را دارد. رسانه های چینی هنوز این بیانیه وزارت دفاع تایوان را تایید یا رد نکرده اند.
بازار
مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ماه گذشته در واکنش به ورود 107 فروند جنگنده به منطقه شناسایی تایوان، خاطرنشان کرد که این جزیره، جز قلمروی چین بوده و خط قرمزی وجود ندارد.
پکن همواره مخالف استقلال تایوان بوده و از زمانی که حزب دموکراتیک خلق تایوان، تلاش خود را برای استقلال این جزیره افزایش داده اند، ارتش خود برای محاصره تایوان به این منطقه فرستاده است.
ارتش چین با اجرای رزمایش های نظامی در اطراف این تایوان، جوی به اصلاح «منطقه خاکستری» ایجاد کرده است.
این اصطلاح نظامی به تاکتیک‌هایی اشاره دارد که بین «جنگ و صلح» قرار می‌گیرند.
دولت چین، تایوان را بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک خود می‌داند و تاکید دارد که براساس سیاست «اصل چین واحد» که آمریکا نیز متعهد به آن شده، این جزیره باید تحت حاکمیت پکن قرار داشته باشد. پکن نسبت به هرگونه دیدار و مذاکره رسمی بین دولت‌های خارجی با تایوان حساس است

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1086206/تایوان-مدعی-ورود-جنگنده‌ها-و-ناوهای-چین-به-منطقه-شناسایی-خود-شد
بستن   چاپ