ایرانیان جهان
اردوغان: پایان نتانیاهو نزدیک است
چهارشنبه 24 آبان 1402 - 14:33:23
ایرانیان جهان - ایسنا / اردوغان گفت: اسرائیل یک کشور تروریستی است و رویاهای آن به ناامیدی ختم خواهد شد.
به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: اسرائیل در حال اجرای استراتژی نابودی کامل یک شهر و مردم آن است. دلم راحت است، من آشکارا می‌گویم که اسرائیل یک کشور تروریستی است. ما از اسرائیل به دلیل ارتکاب نسل کشی در غزه در سطح بین المللی شکایت خواهیم کرد.
رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: ما از ذکر این واقعیت که اعضای حماس مبارزان مقاومتی هستند که می‌کوشند از میهن و جان خود محافظت کنند، تردیدی نداریم.
بازار
اردوغان افزود: حملات اسرائیل منطقه تل الزعتر در کنار بیمارستان اندونزی در شمال غزه را هدف قرار داد. هر کس که خود را انسان توصیف می‌کند نمی‌تواند آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را بپذیرد.
او گفت:‌اگر اسرائیل به کشتارهای خود به این شکل ادامه دهد، در همه جا ثبت می‌شود که این کشور تروریستی است که در سراسر جهان مورد لعن و نفرین قرار گرفته است.
رئیس‌جمهور ترکیه گفت: نتانیاهو باید بپذیرد که «اسرائیل» دارای بمب هسته‌ای است.
او خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو... بمب هسته‌ای داری یا نه؟ اگه جرات داری توضیح بده... شما نمی‌توانید توضیح دهید. اما ما می‌دانیم که اسرائیل این بمب‌ها را دارد. و با آن تهدید می‌کند، هر چی داری داشته باش رفتنی هستی... رفتنی. مهم نیست اسراییل چند بمب اتم دارد، پایان نتانیاهو نزدیک است.
رئیس‌جمهور ترکیه گفت: در حالی که ما انواع حمایت‌های بشردوستانه آشکار و پنهان را به صورت دوجانبه به فلسطین ارائه می‌کنیم، به انزوای اسرائیل در عرصه بین المللی ادامه خواهیم داد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1084375/اردوغان--پایان-نتانیاهو-نزدیک-است
بستن   چاپ