ایرانیان جهان
ارز داخلی دیجیتال می‌تواند جایگزین دلار شود
چهارشنبه 13 تیر 1397 - 7:28:13 AM
ایسنا
ایرانیان جهان- امیر هامونی در آیین تبادل تفاهمنامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بانک مرکزی در زمینه توسعه ارز دیجیتال و فناوری‌های مالی که در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه بحث زنجیره بلوکی یا بلاک‌چین سوای مطرح شدن ارز دیجیتال مفهوم مقدسی است، ادامه داد: این تکنولوژی امکان تقلب و دروغ را به صفر رسانده و می‌تواند ثبات‌آفرین باشد.

وی توسعه استفاده از این تکنولوژی را موجب کاهش پرونده‌های دادگاه‌ها دانست و تاکید کرد: آنچه در بازار سرمایه اهمیت دارد، نظارت بر بازار و کشف رفتارهایی است که به رفتارهای قیمت می‌انجامد.

مدیرعامل فرابورس ایران کاربرد دیگر بلاک‌چین را در زمینه حسابداری و حسابرسی عنوان و تشریح کرد: در این موارد اطلاعاتی که تولید می‌شود، باید به صورت لحظه‌ای رصد شود.

هامونی با اشاره به اینکه کاربرد دیگر این تکنولوژی بحث قراردادهای هوشمند است، ادامه داد: استفاده از بلاک‌چین در فرآیندهای بعد از معاملات از جمله ثبت مالکیت و احراز هویت نیز مطرح است.

وی در پایان بر لزوم پی گرفتن بازار مشتقی ارز در آینده تاکید و خاطرنشان کرد: در آینده ارز داخلی دیجیتال می‌تواند جایگزین دلار شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/10714/ارز-داخلی-دیجیتال-می‌تواند-جایگزین-دلار-شود
بستن   چاپ