ایرانیان جهان
توانمندی ایران در ارائه خدمات تعمیر و نگهداری هواپیما
سه شنبه 12 تیر 1397 - 6:58:43 AM
ایرنا
ایرانیان جهان- دکتر منوچهر منطقی در خصوص پیشرفت چشمگیر ایران در حوزه تعمیر و نگهداری هواپیما بعد از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: یکی از موفقیت‌های ایران بعد از انقلاب، در حوزه تعمیر و نگهداری انواع هواپیماهای نظامی، بالگرد‌ها و انواع هواپیماهای تجاری است.
وی افزود: امروز می توانیم ادعا کنیم که در این زمینه خود اتکا هستیم و توانایی ارائه این نوع خدمات به دیگر کشور‌های منطقه را هم داریم.
به گفته دبیر ستاد توسعه صنایع و فناوری‌های دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گام های علمی و فنی بسیار بزرگی برای رفع مشکلات و تامین نیازمندیهای صنعت هوانوردی کشور و همچنین سامانه های اویونیکی برداشته شده است.
اصطلاح Avionics از ترکیب دو کلمه Aviation و Electronics ایجاد شده است. بنابراین معنای لفظی آن الکترونیک هوانوردی است. معمولا این اصطلاح برای تجهیزات الکترونیکی هواپیما مانند نمایشگرها، کامپیوترها، حسگرها، عملگرها و فرستنده-گیرنده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
منطقی همچنین بیان کرد: بومی سازی سامانه‌های اویونیکی مطابق با استانداردهای روز هوایی دنیا و ایجاد زنجیره تامین مناسب از قطعات و زیرسامانه های اویونیکی در کارگروه اویونیک ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی پیگیری می شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/10674/توانمندی-ایران-در-ارائه-خدمات-تعمیر-و-نگهداری-هواپیما
بستن   چاپ