ایرانیان جهان
تاکید نماینده مجلس عراق بر اهمیت اتصال خط ریلی به ایران
يکشنبه 12 شهريور 1402 - 11:15:17
ایرانیان جهان -

ایرانیان جهان

«ثائر مخیف» روز شنبه در گفتگوی اختصاصی با این وبسایت خبری اظهار داشت: علت تاخیر عراق در امضای چنین پروژه‌هایی با کشور‌های همسایه، جنگ‌های متعدد در گذشته و پیامد‌های ناشی از آن است و این جنگ‌ها عراق را از داشتن ارتباط با کشور‌های همجوار با این گونه روش‌های مشترک اقتصادی محروم کرد.
این نماینده مجلس عراق همچنین گفت: در بیشتر موارد در روابط میان عراق با کشور‌های همسایه ابهام‌هایی وجود داشته است که به تعطیلی چنین پروژه‌های مهمی برای عراق منجر می‌شد.
وی تاکید کرد عراق در چنین پروژه‌های اقتصادی و خدماتی، نیاز شدید و مبرم به گشایش با کشور‌های همجوار دارد.
ثائر مخیف در خصوص اهمیت پروژه اتصال خطوط ریلی عراق به خطوط ریلی ایران گفت: پرونده اتصال خط آهن عراق به ایران یک پروژه راهبردی بسیار مهم برای عراق از دوره قبل است و تمام پروژه‌هایی که کلنگ احداث آن‌ها زده می‌شود برای خدمات رسانی و گسترش واقعیت عراق در سطوح مختلف اقتصادی، تجاری و خدماتی است.
محمد البلداوی عضو کمیسیون برنامه‌ریزی مجلس عراق هم در این باره اعلام کرد این کمیسیون از وزیر حمل و نقل عراق خواسته است تا توافقنامه پروژه خط ریلی بین شلمچه – بصره صرفا برای جابجایی افراد باشد و برای انتقال کالا‌ها از آن استفاده نشود.
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق هم روز شنبه بر اهمیت پروژه اتصال ریلی بین شلمچه - بصره درجابجایی مسافران از ایران و کشور‌های آسیای میانه تاکید کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1060632/تاکید-نماینده-مجلس-عراق-بر-اهمیت-اتصال-خط-ریلی-به-ایران
بستن   چاپ