ایرانیان جهان
آل اسحاق:حضور حداکثري مردم؛ عامل تحقق حماسه سياسي و اقتصادي
دوشنبه 26 فروردين 1392 - 2:20:00 PM
ضروريات رسيدن به حماسه سياسي و اقتصادي حل مشکلات و چالش‌هاي عمومي مردم است و همه اين عوامل دست به دست هم مي‌دهد تا در اين مقطع زماني نقطه عطف و تغييري اساسي در کشور ايجاد شود و حضور حداکثري مردم از جمله الزامات تبديل شدن فضاي تعارضي کشور به فضاي تعاملي است.
يحيي آل‌اسحاق در جمع خبرنگاران در قم به تشريح برنامه‌هاي خود براي کانديداتوري در يازدهمين انتخابات رياست جمهوري پرداخت و اظهار کرد: به دليل اينکه عمده تهديدات خارجي عليه کشور و همچنين رسيدن به خودکفايي و تامين نيازهاي داخلي و دستيابي به چشم انداز و آرمان‌هاي نظام در حوزه اقتصاد قرار مي‌گيرد، رسيدن به حماسه اقتصادي نيازمند حضور اميدوار و با انگيزه مردم است، حماسه اقتصادي يعني ايجاد فضاي حضور حداکثري در کشور همچون وضع قانون فضاي کسب و کار، تسريع در روند اجرايي شدن اصل 44 قانون اساسي و ساير موارد، به گونه‌اي که تمام ظرفيت کشور در اختيار اين حوزه قرار گيرد.

وي ادامه داد: يکي ديگر از ضروريات رسيدن به حماسه سياسي و اقتصادي حل مشکلات و چالش‌هاي عمومي مردم است و همه اين عوامل دست به دست هم مي‌دهد تا در اين مقطع زماني نقطه عطف و تغييري اساسي در کشور ايجاد شود و حضور حداکثري مردم از جمله الزامات تبديل شدن فضاي تعارضي کشور به فضاي تعاملي است.

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه با تاکيد بر اينکه حضورش در انتخابات جدي است و صرفاً براي گرم شدن تنور آن وارد صحنه نشده است بيان کرد: با تمام وجود به صحنه آمده‌ام ولي تا آخر ماندنم بستگي به مکانيزم رسيدن به وحدت اصولگرايان دارد و اين مسير است که مشخص مي‌کند چه کسي خواهد ماند، حضور فعلي اصولگرايان نشاندهنده ظرفيت موجود در آن‌ها براي اداره کشور است ولي اين تعدد نامزدها مي‌تواند مشکل آفرين باشد.

آل اسحاق در ادامه به بيان نقاط قوت و نقاط ضعف دولت‌هاي نهم و دهم پرداخت و اظهار کرد: ريسک پذيري و جسور بودن ويژگي ديگر اين دو دولت بود که اين ويژگي را مي‌توان به وضوح در مسئله اجرايي کردن هدفمندي يارانه‌ها ديد، اما از جنبه ديگر بي‌توجهي به مسائل کلان کشور و اعتنا نکردن به خرد جمعي و تک محور بودن از نقاط منفي بود که هزينه‌هاي سنگيني را براي دولت و نظام رقم زد.

آل اسحاق ادامه داد: در برنامه من، اصل اين است که هدفمندي يارانه‌ها ادامه يابد ولي اين کار ساماندهي و بازنگري جدي را طلب مي‌کند تا به اهداف و چشم انداز خود برسد.

آل اسحاق در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين نحوه تعامل با کشورهاي ديگر اشاره کرد و گفت: در حوزه سياست خارجي بايد شرايطي را فراهم آوريم که با حفظ اعتقادات و ارزش‌هاي ديني و ملي به جاي تعارض با دنيا به تعامل با آن بپردازيم، امروز در ارتباط با جهان سه گزينه پيش روي ما قرار دارد، هضم شدن، حذف شدن و يا تعامل کردن. با توجه به اينکه اداره آينده جهان از جنس اعتقادات اسلامي ما خواهد بود اين اعتقاد بايد زمينه حضور در تمام مراکز دنيا را داشته باشد و براي رسيدن به اين مهم بايد با جهان ارتباطي تعاملي و منطقي بر اساس حکمت و صلاح کشور داشته باشيم و اين هدف با ايجاد همدلي و هماهنگي و برنامه ريزي دقيق در کشور شکل خواهد گرفت.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/10/آل-اسحاق-حضور-حداکثري-مردم؛-عامل-تحقق-حماسه-سياسي-و-اقتصادي
بستن   چاپ