ایرانیان جهان

آخرين مطالب

افت و خیز پاییزیِ قیمت‌ها در بازار خودرو اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - افت و خیز پاییزیِ قیمت‌ها در بازار خودرو
١١
٠
برترین ها / بازار خودروی کشور در شرایطی از اوایل مهرماه با روند صعودی قیمت‌ها مواجه بود که در هفته جاری، حباب قیمتی بسیاری از محصولات تخلیه و بازار به ثبات نسبی رسید.
اما با افزایش قیمت‌ها در اولین روزهای پاییزی سوالاتی پیرامون این موضوع مطرح شد؛ چرا که در شهریور همزمان با افزایش تولید، حباب قیمتی بسیاری از محصولات خودروسازان تخلیه و بازار به ثبات نسبی رسیده بود. در این زمینه برخی از فعالان بازار این امر را نتیجه مدیریت دوباره بازار توسط خودروسازان می‌خواندند.
در حال حاضر پراید با سه مدل 111، 131 و 132 در بازار حضور دارد. در میان این سه مدل پراید 111 با قیمت 47 میلیون تومان در صدر قرار دارد و پراید 131 با قیمت 42 میلیون تومان ارزان‌ترین خودروی این گروه است. مشتریان می‌توانند پراید 132 را نیز با قیمت 44 میلیون و 500 هزار تومان خریداری کنند. پژو 405 نیز با سه مدل GLX، SLX و GLX دوگانه‌سوز در دسترس خریداران است. در میان مدل‌های پژو 405، مدل SLX این خودرو با قیمت 80 میلیون و 500 هزار تومان از سوی فروشندگان به مشتریان عرضه می‌شود. پژو 405 GLX دوگانه‌سوز نیز با قیمت 76 میلیون و 200 هزار خرید و فروش می‌شود. همین مدل با موتور بنزین‌سوز نیز با قیمت 72 میلیون و 400 هزار تومان قابل خریداری است.
گروه X200 شرکت سایپا نیز با سه خودروی، ساینا و دو مدل سدان و هاچ‌بک تیبا موجود است. این سه خودرو به ترتیب قیمت‌های 55 میلیون و 500 هزار تومان، 49 میلیون و 500 هزار تومان و 56 میلیون و 100 هزار تومان عرضه شده‌اند. سری هم به بازار پژو 206 بزنیم. این خودرو نیز همچنان با دو تیپ هاچ‌بک و یک مدل صندوقدار در بازار حضور دارد. تیپ 2 این خودرو از سوی فروشندگان 77 میلیون و 500 هزار تومان قیمت خورده است.
مشتریان می‌توانند همین خودرو را با تیپ 5، به قیمت 93 میلیون تومان خریداری کنند. پژو 206 صندوق‌دار نیز 92 میلیون و 800 هزار تومان در بازار قیمت دارد. البته در ارتباط با این خودرو ذکر این نکته اهمیت دارد که پژو 206 در شرایط فعلی به دو صورت فول و ساده در بازار قابل خریداری است. قیمت‌های ذکر شده برای این خودرو مربوط به مدل ساده است، بی‌شک قیمت‌های مدل فول در این سه خودرو بیش از این خواهد بود.
نگاهی هم به بازار محصولات رنو بیندازیم. در حالی که تولید انواع رنو در خطوط تولید پایان یافته همچنان خودروسازان تعداد اندک باقی مانده این برند را که در پارکینگ‌های آنها موجود است، فاکتور می‌کنند. در حال حاضر دو مدل ساندرو استپ‌وی و پارس تندر به ترتیب با قیمت 180 میلیون و 128 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. سمند، دیگر محصول ایران خودرو است که طی هفته جاری در بازار مورد معامله قرار گرفت. این خودرو با دو مدل EF7 و LX در دسترس خریداران قرار دارد. سمند LX با پرداخت 76 میلیون تومان و مدل EF7 این خودرو نیز 80 میلیون و 500 هزار تومان قیمت خورده است. کوییک با گیربکس اتوماتیک نیز در بازه زمانی ذکر شده با قیمت 89 میلیون و 700 هزار تومان داد و ستد شد.
پژو 207 نیز با دو مدل گیربکس معمولی و اتوماتیک در دسترس متقاضیان قرار دارد. این خودرو با گیربکس ساده، 124 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت همین خودرو با گیربکس اتوماتیک طی هفته‌ای که گذشت 160 میلیون تومان بود. از بازار دنا نیز خبر می‌رسد، این خودرو با دو مدل دنا معمولی و دنا پلاس با موتور توربو شارژ از سوی فروشندگان به مشتریان عرضه می‌شود.
دنا معمولی 106 میلیون تومان در بازار قیمت خورده است و مدل پلاس با موتور توربو شارژ نیز با قیمت 163 میلیون و 500 هزار تومان داد و ستد می‌شود. رانا و پژو پارس نیز به ترتیب با قیمت 76 میلیون و 91 میلیون و 500 هزار تومان در بازار حضور دارند. سری هم به بازار خودروهای مونتاژی که توسط دو خودروساز بزرگ کشور عرضه می‌شوند، بزنیم. جدا از رنو ساندرو استپ‌وی که قیمتش را اعلام کردیم، شرکت سایپا همچنان تولید چانگان را در دستور کار دارد. این خودرو از سوی فروشندگان با قیمت 170 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.
سراتو دیگر محصول مونتاژی این خودروساز نیز در ازای پرداخت 281 میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. دانگ‌فنگ H30 کراس محصول چینی که در خطوط تولید ایران خودرو مونتاژ می‌شود با قیمت 130 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. اولین محصول پسا برجامی این شرکت، یعنی پژو 2008 نیز از سوی فروشندگان با قیمت 300 میلیون تومان به خریداران عرضه شد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/99500/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

بامداد بی‌رمق

مجروح شدن نوزاد 20 روزه فلسطینی بر اثر بمباران ارتش اسرائیل

کارشناسان اسرائیلی: السنوار مثل لیمو فشارمان می‌دهد

اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتین

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با مدیران سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

تعطیلی روز شنبه در راستای تحقق جهش تولید است

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا می‌شود

شناسایی 80 واحد نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری

لزوم شناسایی ظرفیت‌های فعالان اقتصادی اصفهان در سن‌پترزبورگ

ذاکری: پیام امام در حوزه مسکن فراموش شد! باید به همان مسیر برگردیم / «آرامش قبرستانی» مسکن افتخاری ندارد / رکود مسکن، درمان مشکلات اقتصادی کشور نیست / سیاستگذاران از لجبازی با متغیرهای اقتصادی دست بردارند

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

روایت مقام سازمان ملل از وضعیت بیمارستان‌های غزه

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

بهره‌برداری از 54 طرح صنعتی و گردشگری در قشم

تصاویر | تشییع پیکر پرویز داوودی

جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد

جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری

حماس: درحال حاضر زمینه‌ای برای مذاکره وجود ندارد

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

قطار وعده‌ها برای ساخت راه‌آهن در چهارمحال و بختیاری

نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از مدیران عامل هلدینگ‌های سرمایه گذاری

خبر جدید سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید و فروش هواپیماهای جت7 نفره | چه کسانی می توانند جت‌ خصوصی بخرند؟

نظرات و مطالبات مردم از اقتصاد را در «هشت صبح» بشنوید

ترکیه در برابر تورم و ریاضت اقتصادی

اهدای 100 هزار گل لاله به شهر جنگ‌زده اوکراین

بحرین میزبان نشست آینده سران اتحادیه عرب

پلیس آمریکا یکصد دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کرد

رسوایی‌های گسترده در پارلمان انگلیس

جزئیات آخرین تحولات منطقه از زبان خبرنگار صداوسیما در مرز لبنان

پیامدهای اِل‌نینو؛ اعلام وضعیت اضطراری و جیره‌بندی برق در اکوادور

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه