ایرانیان جهان

آخرين مطالب

اجرای 2400 پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری 200هزارمیلیارد تومان اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «در حال حاضر 2400 پروژه گردشگری در سراسر کشور با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 200هزارمیلیارد تومان در حال اجراست که عمده این سرمایه‌گذاری‌ها، آورده بخش خصوصی است.»
میراث‌آریا: حسین اربابی معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروز سه‌شنبه 23 مهر 98 در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، تصریح کرد: «شاید بزرگ‌ترین ایرادی که سرمایه‌گذاران در سال‌های گذشته از ما می گرفتند، موضوعات مرتبط با حمایت از آن ها بود، در این میان بزرگ‌ترین حمایتی که از سرمایه گذاران انجام دادیم، کاهش بروکراسی اداری و کوتاه شدن زمان صدور مجوزها و استعلام‌ها بود که صورت گرفته و میانگین 16 ماهه صدور مجوز امروز به کمتر از یک ماه رسیده و تلاش می‌کنیم این روند به کمتر از یک هفته کاهش یابد.»
او ادامه داد: «در این میان، در حوزه حقوقی نیز اتفاقات بسیار خوبی روی داده است. در دو سال گذشته بیش از 20هزار نامه حقوقی را پاسخ دادیم که عمده این نامه‌ها فرآیند کارشناسی می‌خواست. کارشناسان این معاونت در این مدت در جلسات متعدد دادگاه شرکت کرده‌اند و اکنون خوشبختانه با تلاش‌های صورت‌گرفته تخریب‌های میراثی به‌شدت کاهش یافته و در برخی از استان‌ها این اتفاق تقریباً به صفر رسیده است که مهم‌ترین نمونه آن شهر یزد است.»
اربابی گفت: «در حوزه سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد نیز شاهد اتفاقات بسیار خوبی در دو سال گذشته بوده‌ایم. سمن‌ها وظیفه دیده‌بانی خود را به‌خوبی انجام داده‌اند و شاهد فعالیت‌های بسیار خوبی از سوی سمن‌ها هستیم.»
او در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درخصوص جذب سرمایه‌گذاران، گفت: «در جذب سرمایه گذاران دو بعد داخلی و خارجی داریم، در بعد خارجی با وجود پروژه ایران‌هراسی از سوی آمریکایی‌ها، استقبال از حوزه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بسیار خوب و بی‌سابقه است. چند هفته پیش شاهد خبر خوش رتبه دوم ایران در سرعت رشد گردشگری بودیم که نشان‌دهنده ظرفیت بالای ایران در حوزه گردشگری است.»
معاون سرمایه‌گذاری افزود: «امروزه شاهد این هستیم که اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ساخت اقامتگاه‌های بوم‌گردی روی داده است، از جمله می‌توان به بوم‌گردی‌ها و بوتیک‌هتل‌ها اشاره کرد که نشان‌دهنده اطمینان به حوزه گردشگری است.»
90درصد پروژه‌های گردشگری، آورده بخش خصوصی است
اربابی گفت: «در حال حاضر بیش از 2400 پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر 200هزار میلیارد تومان در حال اجرا است که 90درصد این سرمایه‌گذاری آورده بخش خصوصی است و تنها 10 درصد آن تسهیلات ارائه شده است. این در حالی است که شاهد سرمایه‌گذاری در حوزه استارت‌آپ‌های گردشگری هستیم که حتی سرمایه گذاران خارجی نیز به حوزه ورود پیدا کرده‌اند. بسته‌های سرمایه‌گذاری چند زبانه توسط سفارتخانه‌های ما در کشورهای مختلف ارائه می‌شود.»
آتش سوزی بافت تاریخی دهدشت عمدی بوده است
نیازمند تغییر نگرش به حوزه گردشگری هستیم
او در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ارتقای بودجه بعد از تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه و تاثیر آن در تامین زیرساخت‌های گردشگری نیز گفت: «یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما در حوزه گردشگری نیازی است که به تغییر نگرش به این حوزه احساس می‌شود، هنوز نگاه ما به نفت است و نیازمند این هستیم که نگرش همه بخش‌ها از جمله حاکمیت به بخش گردشگری تغییر کند. برای ایجاد یک شغل در حوزه صنعت باید بالغ بر 500میلیون تومان هزینه کرد اما در حوزه گردشگری برای ایجاد یک شغل پایدار بین 50 تا 70میلیون تومان نیاز است. رایزنی‌های خوبی را در مجلس آغاز کردیم و در دولت نیز شاهد این تغییر نگرش هستیم و امیدواریم شاهد رونق بیش از پیش حوزه گردشگری باشیم.»
اربابی ادامه داد: «در برخی از استان ها از جمله خراسان رضوی، بسته‌های سرمایه‌گذاری را تدوین کردیم که آن بسته‌ها می‌تواند 1600میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را به دنبال داشته باشد. یکی از موضوعاتی که در حوزه زیرساخت های گردشگری دنبال می کنیم ایجاد جاذبه های جدید گردشگری است. این در حالی است که موضوعاتی مانند گردشگری کشاورزی را در استان گلستان مورد توجه ما قرار گرفته و موضوع جذاب دیگری که دنبال می‌کنیم، اجرای طرح رایحه‌درمانی است.»
اصل سرمایه، سرمایه گذاران خارجی در ایران تضمین شده است
اربابی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص احتمال ریسک سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و تضمین این نوع سرمایه‌گذاری نیز تصریح کرد: «وزارت اقتصاد ضمانت‌های کلی برای سرمایه گذاران خارجی پیش بینی کرده و اصل سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی تضمین شده است. در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اقداماتی در خصوص بازنگری قوانین آغاز شده که برخی از آن ها قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری است.»
اعلام بی‌مسؤولیتی معاونت گردشگری نسبت به خانه‌های ساعتی
معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها و لزوم تسهیل ارائه تسهیلات گفت: «تمام تلاش خود را داریم انجام می‌دهیم که بانک ها را متقاعد کنیم که قوانین را تسهیل کند، خصوصا درباره تسهیلات در پروژه‌های روستایی این موضوع را به صورت جدی دنبال می‌کنیم. در این میان البته برخی از موسسات پولی و مالی از جمله صندوق کارآفرینی امید شاهد همکاری های بسیار خوب و ارائه تسهیلات آسان به سرمایه گذاران حوزه گردشگری از جمله حوزه روستایی هستیم.»
اربابی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص زنجیره تأمین صنعت گردشگری نیز گفت: «شاید یکی از اتفاقات بزرگی که در این حوزه افتاد، این است که برنامه‌ریزی که صورت گرفته است، در تمام حوزه ها انجام شده و صرفا برای زیرساخت‌های گردشگری نبوده است. حتی در حوزه حمل و نقل نیز وارد شدیم و دستورالعمل آن تدوین شده است. در حوزه روستاهای هدف گردشگری در حوزه راه و زیرساخت‌های عمرانی روستا این ها نیز جزو زنجیره تأمین ما هستند. در این میان در ادامه تأمین زنجیره گردشگری در حوزه هتل‌داری و اقامت ارزان و برنامه‌ریزی‌شده، بوم‌گردی‌ها و هتل‌بوتیک‌ها را آغاز کرده‌ایم که تا کنون 1800 بوم‌گردی ثبت شده‌اند. سفرهای ارزان قیمت نیز این سفرها به صورت بسته ای ارائه می شود. در این خصوص البته تفاهم نامه ای نیز با بانک گردشگری در حال اجرا داریم که بسته های سفر ارزان‌قیمت تدوین و اجرایی خواهد شد. برای این کار بانک گردشگری 550میلیارد تومان در نظر گرفته است.»
هزینه 7شب اقامت در هندوستان چقدر است؟
اتفاقات خوب در حوزه صیانت از آثار تاریخی
این مقام مسئول در ادامه و در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درخصوص حمایت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بناها و آثار تاریخی، گفت: «اقدامات خوبی صورت گرفته که به‌عنوان مثال می‌توان به تصویب قانون حمایت از مالکان و بهره‌برداران از آثار و بناهای تاریخی از سوی مجلس در چند ماه پیش اشاره کرد. در یکی از بندهای این قانون موضوع بسیار خوبی دیده شده و آن این است که اگر در بافت تاریخی تخلفی صورت گرفت با جریمه قابل رفع نیست بلکه باید کاملا قلع و قمع شود.»
اربابی افزود: «البته نباید فراموش کرد که ما یک‌میلیون سایت تاریخی، 34هزار اثر ثبت ملی و 24 اثر ثبت جهانی داریم که نگهداری و حفاظت و صیانت از آن‌ها کار ساده‌ای نیست. ما نیازمند همکاری و کمک تمامی دستگاه ها و نهادها و عموم مردم و نیز رسانه‌ها در این خصوص هستیم.»
معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش دیگری از این نشست خبری در سخنانی با اشاره به اهمیت تأمین زیرساخت‌های گردشگری در جذب گردشگر، اضافه کرد: «اگر قرار است به جذب 20میلیون گردشگر در سند چشم انداز 20 ساله نظام برسیم، تاسیسات گردشگری ما باید سالانه 200درصد رشد داشته باشد. تمام تلاشمان انجام می‌دهیم و شاهد رشد احداث هتل‌ها و تأسیسات گردشگری در دولت یازدهم و دوازدهم هستیم.»

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/99355/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون 130 همتی بودجه

تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز

سیاست‌ های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد

سخنگوی اقتصادی دولت: نوسانات ارزی هیچ نفعی برای دولت‌ها ندارد

امسال 4 هزار واحد تعطیل و نیمه فعال احیا می شود

استقبال 50 درصدی مودیان از اظهارنامه های پیش فرض

صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان

تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت

اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد

کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند

تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز

خاندوزی : نوسانات ارزی ابدا منفعتی برای دولت ایجاد نمی‌کند

صدور 3هزار و 760 مورد شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی

کوچکی‌نژاد: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند

کاهش 14 درصدی نرخ تورم لرستان

مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم

موجرانی که اجاره زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

برای میزبانی از رئیس جمهور آماده ایم

بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد

چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور

مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهند شد

یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود

قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی/ احتمال عرضه ارز تقلبی در بازار آزاد وجود دارد

درآمد 30 هزار میلیاردی دولت از 3 محل مالیات خودرو

مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند

وقتی اعداد سخن می گویند؛ چرا نام ایران در لیست بزرگترین بنادر جهان وجود ندارد؟!

مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم

فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال 1402

زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد

اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها

هیچگونه کمبود کالایی در کشور نداریم

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد

جنگ کریدورها| هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟ + فیلم