ایرانیان جهان

آخرين مطالب

رتبه دوم جهانی ورود گردشگر را به دست آوردیم اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - حسین اربابی گفت:امروز ظرف اقتصادی گردشگری افزایش یافته و از نظر ورود گردشگر رتبه دوم جهانی را به دست آوردیم.
باشگاه خبرنگاران جوان: حسین اربابی، معاون سرمایه گذاری امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:در حوزه معاونت سرمایه گذاری، حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. ما وقتی که وارد این حوزه شدیم شاید بزرگترین ایرادی که سرمایه گذاران می‌گرفتند این بود که از آن‌ها حمایت شود و ما در این زمینه فرآیند‌ها و بروکراسی اداری را کاهش دادیم و صدور مجوز‌ها را تسریع کردیم به صورتی که امروز مجوز موافقت اصولی در5یا6روز رسیده است تا سرمایه گذاران بتوانند سرمایه گذاری مطمئنی را انجام بدهند.
وی افزود:در حوزه حقوقی نیز در یک سال گذشته بیش از 20هزار نامه حقوقی پاسخ داده شده است و امروز کمتر شاهد جرایم علیه میراث فرهنگی هستیم. امروز تخریب عمدی بنا‌های تاریخی در برخی از شهر‌ها همچون یزد به صفر رسیده است. در حوزه زیرساخت‌ها هم اتفاقات خوبی افتاده و منابع را به سمت زیرساخت‌هایی بردیم که در همین سال‌ها به ثمر می‌نشینند.
اربابی گفت:حوزه دیگری هم که داریم و بسیار مهم است حوزه سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهادی است که همیشه همراه ما بوده اند؛ حوزه‌ای که گاهی به دلیل میراث داریشان در محاکم محکوم شده اند. در سال گذشته یک اکوسیستم فناوری برای سمن‌ها اجرا شد و 900سمن شناخته شدند و آموزش‌های توان افزایی آن‌ها به خودشان واگذار شد. امیدوارم مجموعه اتفاقاتی که برنامه ریزی و اجرا شده و اتفاق میفتد در راستای اهداف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد.
تحریم پروازهای ایران به ضرر گردشگری شده است
وی گفت:استقبال از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بی سابقه و بسیار بسیار خوب است. امروز ظرفیت اقتصادی گردشگری افزایش یافته و از نظر رشد ورود گردشگر رتبه دوم جهانی را به دست آوردیم و با وجود اتفاقاتی که در اطراف کشور اتفاق افتاده هیچ کس نمی‌تواند آن را انکار کند. امروز بیش از 2400پروژه با ارزش 200هزار میلیارد تومان داریم. بیش از 11درصد رشد نیز در امر تاسیس و افتتاح هتل های5ستاره داریم.
اربابی بیان کرد:ما در 2سال گذشته بیش از 1میلیارد و 800میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی داشتیم. همچنان نیز رایزنی‌ها و جذب سرمایه گذارمان ادامه دارد و سرمایه گذاری داخلی ما نیز به اندازه‌ای خوب بوده است که اکثر اتفاقات سرمایه گذاری را پوشش داده است.
معاون سرمایه گذاری، حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:درست است که می‌گوییم اقتصاد گردشگری ما رشد کرده اما هنوز نگاهمان به صنعت نفت و کشاورزی است البته به طور حتم توجه به آن امور هم خوب است، اما نیازمند آن هستیم که رویکرد نگاه‌ها به حوزه گردشگری مثبت شود. ما هم رایزنی هایمان را در مجلس شروع کردیم و هم مسئولان کشور نگاه مثبت تری به حوزه گردشگری داشتند.
اربابی گفت:امید است که مجموعه حاکمیت و مجلس کمک کند تا بودجه بیشتری به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص بدهند. ما فقط در سال گذشته به بیش از 15هزار طرح گردشگری در روستا‌ها وام کم بهره داده ایم و 130 بسته سرمایه گذاری برای اولین بار تدوین شده اند. در خراسان رضوی1600میلیارد تومان سرمایه گذاری خصوصی داشتیم. ما در حال حاضر گردشگری کشاورزی را در استان گلستان داریم و رایحه درمانی همراه با گردشگری را در استان فارس راه خواهیم انداخت.
نورپردازی تخت‌جمشید به بخش خصوصی واگذار شد
وی بیان کرد:تورم چه در سرمایه گذاری اولیه و چه در برداشت سرمایه گذار دیده می شود.در خصوص سرمایه گذاری خارجی نیز این امر مصداق پیدا می کند البته معاونت امور اقتصادی ما تضمین هایی را برای سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفته است اما تنقیح قوانین کلی وزارتخانه شروع شده است و قوانین تسهیل سرمایه گذاری نیز تا جایی که بتوانیم دستخوش تغییر می شود.
معاون سرمایه گذاری،حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی،میراث فرهنگی و صنایع دستی در مورد بانک و پرداخت تسهیلات گفت:بانک ها ضامن دو موضوع هستند.اینکه پول را در اختیار مردم قرار دهند و آن را به چرخه مالی کشور برگردانند البته قوانین مربوط به بانک ها در کشور ما بسیار سخت است البته ما تلاش می کنیم که بانک ها از مضامین خودشان البته در امور مربوط به روستاها کمی کم کنند .امروز نظام بانک داری ما هنوز به این امر اهمیت نمی دهد و دقت نمی کند که اگر پولی را وام بدهند همچنان در چرخه مالی کشور باقی می ماند.ما در این خصوص رایزنی های زیادی کردیم و صندوق کارآفرینی امید همکاری خوبی با ما داشت.مونسان توانسته 40درصد تسهیلات تکمیلی از صندوق توسعه ملی بگیرد و برای روستاها نیز برای 30درصد تسهیلات به تفاهم رسیدیم.
اربابی اشاره کرد:550میلیارد تومان برای سفر توسط بانک گردشگری اختصاص داده شده تا سفرهای ارزان قیمتی برای گردشگران ایجاد شود.300میلیارد آن برای تامین زیرساخت ها است.هم اکنون 1800اقامتگاه ثبت شده اند و امید است که تعداد آنها تا پایان سال به2000تا برسد.
وی ادامه داد:پس از تنقیح قوانین، قانون جامع میراث فرهنگی نیز تدوین می شود.ما 3ماه پیش قانون حمایت از مالکان بناهای تاریخی را در نظر گرفتیم و طبق آن هیچ شهرداری نمی تواند بابت تعرض به یک بنای تاریخی جریمه دریافت کند و حتما باید قلع و قمع کند.ما امروز34هزار اثر ثبت شده داریم و اگر برای نگهداری هر اثر10میلیارد تومان بدهیم باید هزینه قابل توجهی کنیم و واگذاری این اماکن به بخش های خصوصی یکی از اتفاقات خوب سال های اخیر بوده است.
58 اثر واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شد

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/99174/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

روایت جدید رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی در ایران! | فیلم

تورم های سهمگین در راه است؟

نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند

رشد اقتصادی در کشور محقق شد

برنامه ریزی برای سمنان نباید صرفا برای جمعیت ثابت این استان باشد

رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟

اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟

دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان

رئیسی: رشد اقتصادی کشور به 6 درصد رسیده است

ببینید | روایت جدید ابراهیم رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی!

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی

واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد

دو رویکرد برای مقابله با چالش قیمت و شکستن انحصار زمین چیست؟

اجتماع یمنی‌ها در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

مسلمانان روهینگیایی در میانمار قربانی سربازگیری اجباری!

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

آمریکا برای کمک نظامی به آرژانتین بودجه اختصاص داد

پکن: با هر رفتاری که تنش را در خاورمیانه زیاد کند مخالفیم

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند

پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد

دانش‌بنیان‌های نفتی نقش موثری در دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته داشتند

چگونگی تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج

چالش‌های تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل