ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سرمقاله حمایت/ پایان سریال زم و شرکا اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - سرمقاله حمایت/ پایان سریال زم و شرکا
١
٠
حمایت / « پایان سریال زم و شرکا » عنوان سرمقاله روزنامه حمایت نوشته دکتر محمدحسن قدیری ابیانه است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
عملیات پیچیده دلاور مردان سپاه پاسداران در دستگیری «روح‌الله زم»، ضدانقلاب فراری و مسئول سایت و کانال معاند آمد نیوز، ضرب شستی بسیار کارساز و نقطه عطفی در فعالیت‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود. این عملیات بزرگ از یک‌سو، توانایی سازمان اطلاعات سپاه را نشان می‌دهد که با اشراف کامل موفق شده تا چنین عنصری را به تور اطلاعاتی در داخل ایران کشانده و دستگیر کند و از سوی دیگر، به‌طور حتم، حیرت و تحسین سرویس‌های اطلاعاتی غربی را در پی داشته است. زم خود را پیشتاز و جریان ساز ضدانقلاب می‌پنداشت و شاید در این توهم به سر می‌برد که می‌تواند با ورود به کشورمان، ویدئویی تهیه کند و بعد از خروج، مدعی شود که کسی نتوانسته وی را شناسایی و دستگیر نماید. این احتمال نیز متصور است که او برای جبران حیثیت نداشته و بر باد رفته خود در مستند «ایستگاه پایانی دروغ» به این طمع افتاده و وارد کشورمان شده باشد.
اما مهمتر از دستگیری وی، شکست سنگین سرویس‌های اطلاعاتی عبری – غربی در این ماجراست. سازمان اطلاعاتی فرانسه، رژیم صهیونیستی و آمریکا مشخصاً از این مهره منفور حمایت می‌کردند و سرمایه‌های کلانی برای رسیدن وی به جایگاه اپوزیسیون صرف نمودند. اقتدار سرویس اطلاعاتی سپاه پاسداران در این ماجرا برای سازمان‌های جاسوسی بیگانه ثابت شد، چراکه این نهاد انقلابی، سرپل‌های این سرویس‌ها را دور زد و با اشراف کامل، موفق به خارج کردن زم از تور اطلاعاتی آن‌ها شد. اساساً یکی از چالش‌هایی که انقلاب اسلامی با نظام سلطه در دهه 70 پیدا کرد، افزوده شدن بُعد امنیتی و درگیری‌های اطلاعاتی کاملاً جدی ایران با آمریکا و متحدانش پس از مناقشات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... است. پس از فتنه سال 88 و داغ شدن پرونده هسته‌ای ایران که قرابت و همگرایی پادوهای داخلی با منافقین و سرویس‌های اطلاعاتی غربی، عبری، عربی را نمایان‌تر کرد، پرده‌های جدیدتری از این چالش نیز عیان گردید که یکی از فعال‌ترین لیدرهای آن، شبکه آمد نیوز بود.
روح‌الله زم، آمد‌نیوز را رهبر اغتشاشات دی‌ماه 96 می‌دانست و در این خیال به سر می‌برد که از چنان محبوبیت و شهرتی در میان مردم برخوردار است که می‌تواند با ریختن سطل آبی در اقیانوس اتحاد ملی، موجی سهمگین و ویرانگر در آن به وجود آورد اما او در این سودای باطل تنها نبود و افزون بر مخالفان پناه برده به دامان غرب، خائنینی در کشور نیز برای درمان ناامیدی افراطی ورشکسته‌های خارجی، وارد گود شده بودند. اگر قسمت عمده اراجیف کانال تلگرامی این فرد را کنار بگذاریم، جای تردید نیست که برخی اطلاعات منتشرشده در آن، از طریق هم‌پالکی‌های وی در داخل به آمد نیوز منتقل‌شده، لذا دستگیری وی، فرصت مغتنمی است تا افراد نفوذی در سازمان‌ها و ارگان‌های کشور شناسایی و دستگیر شوند. مردم بسیار مشتاق‌اند پادوهای این عنصر حقیر را هرچه زودتر بشناسند و بدانند که چه کسانی به خاطر چند مشت دلار حاضر شده‌اند از موقعیت زم برای سم‌پاشی علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند.
علاوه بر این، بسیاری از کسانی که با آمد نیوز همکاری می‌کردند و اطلاعات در اختیارش قرار می‌دادند، از هم‌اکنون از پخش اعترافات او به وحشت افتاده‌اند.
با انفجار این بمب خبری، حال و روز اپوزیسیون فراری خارج نشین نیز دیدنی است. روح‌الله زم، یکی از مخالفینی بود که زیر چتر حمایتی سازمان اطلاعات فرانسه قرار داشت، حتی جاسوسان الیزه، امنیت رفت و آمد او را برعهده گرفته و با خودروی آن‌ها تردد می‌کرد. طبیعتاً سرویس‌های اطلاعاتی از پس مخارج، ترتیبات و تشریفات حفاظت از دیگر مخالفان جمهوری اسلامی در کشورهای غربی برنمی‌آیند و تمام برنامه‌های آنان را مختل خواهد کرد. از سوی دیگر، اپوزیسیونی که در داخل هیچ غلطی نتوانستند بکنند و گمان می‌کنند که به ضرب و زور رسانه‌های استیجاری می‌توانند از هزاران کیلومتر دورتر، تأثیری بر حرکت شتابان جمهوری اسلامی داشته باشند، بعد از انتشار خبر دستگیری زم، به عاقبت وطن‌فروشی خود بیشتر خواهند اندیشید و یا دستکم، از حجم گزافه‌گویی و لجن پراکنی خود به این دلیل که مبادا به فرجام دن کیشوت پاریس نشین گرفتار شوند، خواهند کاست.
نکته طنز ماجرا پس از به دام افتادن روح‌الله زم، سبقت اعضای کانال او برای خروج از آن بود. برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که ریزش فالوورهای آمد نیوز 100 نفر بر دقیقه است و کنایه‌ها و شوخی‌هایی از این دست که باعث انبساط خاطر جریان انقلابی شد. حقیقت اما این است که جدای از تماشاچیان و افرادی که برای اطلاع از رطب و یابس آمد نیوز وارد این کانال شده بودند، سرعت عجیب ترک کردن کانال نشان می‌داد که عناصر ضدانقلاب بسیاری در آن عضو بوده و برای فرار از گرفتار شدن، از آن خارج شده‌اند. کسانی که به نیابت از غرب، اکاذیب آمد نیوز را بازنشر کرده و به آن بال و پر می‌دادند، با مشاهده لوگوی سپاه پاسداران در آخرین پست کانال، پا به فرار گذاشته و حتی نتوانستند این سنگر مجازی را حفظ کنند! سؤال اینجاست که به اعتبار این هزیمت بزدلانه، چگونه در واقعیت می‌خواهند در برابر دلاور مردان سپاه و مردمی که از خون و مال خود برای صیانت از آرمان‌های انقلاب گذشته‌اند، دوام بیاورند و حتی پیروز میدان باشند؟!
این اتفاق در حقیقت، تلنگری سنگین به هر مدعی و مخالف خوان واقعی و مجازی ضدانقلاب بود تا با چشمان بازتری به توانمندی‌ها و قدرت‌های خارق‌العاده جمهوری اسلامی بنگرند و از توهماتی که ساخته و پرداخته معاندان است، فاصله گرفته، یا راه جبران مافات را در پیش گیرند و یا دست از تقلای بیهوده خود بردارند، در غیر این صورت، عاقبت ریگی، زم و دیگر همکارانش در انتظارشان خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/99109/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار

رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی بر عظمت جهان اسلام افزود

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

«امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه 5 اردیبهشت

خیز ایران و پاکستان برای رشد 5 برابری تبادلات تجاری

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

کودک فلسطینی: خواب دیدم توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدم!

همبستگی با غزه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان

سانسور گسترده رسانه‌های جهان بخاطر حفظ منافع رژیم صهیونیستی

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

ضرورت اجرایی شدن سریع‌تر توافقات ایران و پاکستان

تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران برعظمت جهان اسلام افزود

جدال ادامه دار بر سر تعطیل روز شنبه یا پنج شنبه

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل

هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم

تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!

توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند

فرمانده 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها