ایرانیان جهان

آخرين مطالب

آل اسحاق:کسي که مي‌خواهد رئيس جمهور شود شرايط کشور را بايد بشناسد اخبار ایران

  بزرگنمايي:


آل اسحاق در ديدار امام جمعه اردبيل اظهارداشت: دهه چهارم انقلاب نقطه عطفي در تاريخ انقلاب است و براي کسي که مي خواهد رئيس جمهور شود شرايط کشور را بايد بشناسد و اگر نشناسد تدبير مناسبي نخواهد داشت.

  اين نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري افزود: نوع مسائل به گونه اي است که از عهده يک نفر بر نمي آيد و بايد رئيس جمهور براي اداره کشور تيم داشته باشد. در فضاي جهان ،دشمنان ايران هراسي را ترويج مي کنند .حتما قطعا و جزما آتيه دنيا بر اساس جنس افکار انقلاب اسلامي اداره خواهد شد و اين با نظام مهندسي جهان متفاوت است.

نامزد حزب موتلفه اسلامي در انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: دشمن مي خواهد ايران را به دليل نفوذ در جهان مهار کند و براي اين هدف از حوزه اقتصادي وارد شده اند و فکر مي کنند موفق مي شوند. در داخل کشور همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند به کلان هاي اقتصادي بي توجهي شده است.

وي افزود: معيشت ، سلامت ، مسکن ،بيکاري ،شرايط اجتماعي و فرهنگي امروز کشور با مشکلاتي مواجه است و موجب نگراني است. امروز کشور نياز به مديريت ويژه اي دارد و همه ملت براي حماسه آفريني بايد در صحنه باشند. کسي که روند اقتصاد کشور را نداند نمي‌تواند حماسه اقتصادي به وجود آورد.

آل اسحاق خاطر نشان کرد: من شرايط کشور را کامل مي شناسم و با شناخت نقاط آسيب برنامه و تيم براي اداره کشور دارم.

وي در ادامه با اشاره به سياست خارجي گفت: رئيس جمهور بايد گفتمان رهبري را پيش ببرد و در اين راه نه يک قدم جلو و نه يک قدم عقب حرکت کند. با حفظ همه چارچوب ها و خط قرمز هاي نظام مي توان به جاي تخاصم تعامل داشت.

آيت الله سد حسن عاملي امام جمعه اردبيل نيز در اين ديدار گفت: ارادتم به موتلفه اسلامي هر روز بيشتر مي‌شود، زيرا هر چه مي‌بينم اخلاص است و اخلاص در سلوک موتلفه اسلامي موج مي‌زند و هميشه انسان‌هاي صالح در موتلفه اسلامي بوده‌اند.

وي افزود: تلاش مي‌کنيم که از تشتت اصولگرايي جلوگيري شود و نظام ما نظامي آرماني است در مديريت منابع انساني مشکل داشته ايم و در شان کشور نيست که از نظر منابع انساني مشکل داشته باشيم.

نماينده ولي فقيه در اردبيل نظام جمهوري اسلامي را نظامي مبارک دانست که ملت هزينه سنگيني براي استقرار آن پرداخت است و افزود: اذيت و آزار دشمنان بسيار زياد است و ملت ايستاده است و دشمن مي‌خواهد از مقاومت مردم انتقام بگيرد.

عاملي تصريح کرد: نگران تشتت اصولگرايان هستيم هستيم و با بزرگان صحبت مي کنيم. بوي منيت احساس مي کنيم که خطر ناک است. با اين تشتت خطر پيش گوش اصولگرايان است. چند نفر از اعضاي خبرگان رهبري سعي کرده ايم که کارهايي را براي وحدت اصولگرايان انجام دهيم.

وي ادامه داد: اميدواريم رئيس جمهور آينده باعث مايوسي دشمنان و با نيت خدمت بازوي توانمند رهبري باشد.

حبيبي نيز در اين ديدار گفت:ما در موتلفه اسلامي عجين بودن با روحانيت و مرجعيت را جزو ماهيت موتلفه اسلامي مي دانيم و در دوره هاي سخت از روحانيت و مرجعيت دم زده ايم و امتحان هاي سختي را گذرانده‌ايم.

وي افزود:حزب موتلفه اسلامي ذره‌اي انحراف و انشعاب نداشته و علت اصلي آن بنيه قوي اعتقادي اين حزب بوده است. در جريانات بعد انقلاب راهي را رفتيم که 50 سال پيش انتخاب کرديم و يکي از آرزو هاي ما اينکه به دنبال تشکيل جامعه نمونه اسلامي بوديم که با پيروزي انقلاب جامعه اسلامي به وجود آمد.

دبير کل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به وضعيت جريان‌هاي سياسي درآستانه انتخابات اظهارداشت:خواسته ما اين است که جامعتين در وسط ميدان باشد و هر کس را به عنوان نامزد واحد شناخت ،همه تسليم اين داوري شوند. حزب موتلفه اسلامي اعلام مي‌کند اگر نامزد‌اش به عنوان نامزد نهايي انتخاب نشد، کنار مي‌رود.

وي در ادامه اظهار داشت: اصولگرايان بايد به سمت يک ائتلاف بزرگ زير چتر جامعتين حرکت کنند و ميثاق ببندند که محور روحانيت هر کس را انتخاب کرد بقيه نامزد ها از نامزدي در انتخابات انصراف دهند.

دبير کل حزب موتلفه اسلامي تاکيد کرد: شرايط فعلي اقتصادي شرايط مشکل داري است و گراني وجود دارد . دکتر آل اسحاق در تمام طول انقلاب مسئوليت هاي مهم اقتصادي داشته و تحصيلات اقتصادي دارند. از خانواده اي متدين و ولايتي هستند و ولايتي بودن دکتر آل اسحاق را صد در صد مي دانيم و در آن ذره اي شک وجود ندارد.

وي افزود: گره هاي اقتصادي را بايد به سرعت باز کنيم. آل اسحاق مسائل و مشکلات اقتصادي را خود تشخيص مي دهد و براي دردهاي اقتصادي درمان دارد و به نظر ما اين بهتر از اين است که ديگران بخواهند با مشاورين سخن بگويند.

به گزارش ايسنا يحيي آل اسحاق همچنين در جمع اعضاي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن اردبيل گفت: مردم و علما همه از گراني ها و تورم و بيکاري گله دارند. فرياد مي زنند که امان از بيکاري و گراني. بايد مشکلات را حل کرد زيرا به ملت فشار ها وارد است و بايد مشکلات را هر چه زودتر حل کرد.

وي با اشاره به حماسه سياسي و حماسه اقتصادي اظهار داشت: حوزه سياسي و اقتصادي به هم وابسته هستند.حماسه يعني کار پر شور و با انگيزه و هر آنچه در توان است را با انرژي و انگيزه براي حل مشکلات به کار ببريم. وظيفه ديني و انقلابي ما حل مشکلات است. اگر انجام وظيفه نکنيم حق گله در آينده را نداريم.

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان با اشاره به دلايل انتخاب حماسه اقتصادي و چرايي آن تصريح کرد: ما کشوري با ظرفيت بسيار بزرگ تاريخي هستيم و منابع بالقوه زيادي داريم و از پتانسيل ويژه اي برخورداريم.نسبت به کشورهاي همسايه از نظر بالقوه هاي اقتصادي اضافه تر نيز داريم. آيا بايد اينگونه مشکلات اقتصادي داشته باشيم؟

آل اسحاق اظهارداشت: تحصيل کرده هاي کشور که بزرگترين ظرفيت هستند به تهديد تبديل شده اند، زيرا بيکار هستند. نيرو تربيت کرده ايم اما ظرفيت شغلي نداشته‌ايم. آيا نمي‌توانستيم بيکاري را حل کنيم؟ مطمئن مي توانستيم خيلي بهتر کار کنيم.

وي در ادامه سياست اقتصاد توزيعي را که توسط دولت اجرا شد را مناسب براي اداره کشور ندانست و افزود: آيا با اين شعارهايي که آقايان دادند که عدالت برقرار کننند توانستند عدالت برقرار شود آيا فقراي ما ديگر فقير نيستند؟ آيا اشتغال درست شد؟ تورم در سطح جهاني سه کشور پيشتاز اند که بلاروس، ايران و ونزوئلا هستند.

نامزد حزب موتلفه اسلامي در انتخابات رياست جمهوري خاطر نشان کرد: بايد در حوزه اقتصاد نگرش عوض شود. بايد بازبيني کنيم که کجاي کار ايراد دارد و چرا اينگونه شده است. ذهنيت فکري ما در حوزه اقتصاد درست نبوده و اقتصاد بايد از حاشيه به متن بيايد.

وي ادامه داد: اقتصاد را فداي سياست کرده ايم. همه چيز را سياسي و غير اقتصادي کرده ايم و اگر حماسه اقتصادي ضرورت دارد بايد بينش عوض شود. راههايي که رفته ايم از نظر نيت خوب بود اما نيت که مشکلات را حل نمي کند.

آل اسحاق با اشاره به به ارتباط سياست خارجي و اقتصاد بيان داشت:حوزه اقتصاد با سياست خارجي بايد بخواند . نمي شود وابستگي اقتصادي داشته باشيم و چالش هاي سياست خارجي هم وجود داشته باشد. اقتصاد مقاومتي که مقام معظم رهبري فرمودند بايد شکل گيرد.

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان بيان داشت: مردم بايد در مسائل مديريت اجرايي کارهايي که شده ارزيابي کنند و يا تغيير دهند و يا همان راه را انتخاب کنند.اقتصاد در چند انسان محدود نمي شود بلکه همه ظرفيت ها استفاده شود.

وي افزود: هر کسي مي خواهد سخن از رشد و پيشرفت شود کار بايد دست بخش خصوصي باشد. از ظرفيت بخش خصوصي در سياست خارجي استفاده شود. ظرفيت هاي بالايي داريم که بسياري از مسائل سياسي را از حوزه بخش اقتصادي خصوصي حل کرد.

آل اسحاق تاکيد کرد: نيروي پيش برنده بايد بخش اقتصادي باشد. همه حوزه ها بسيار مهم است امانيروي پيش برنده بايد اقتصاد باشد.

وي افزود: الزامات حضور بخش خصوصي و مردمي در صحنه اداره کشور و اقتصاد را بايد فراهم کرد. حماسه الزاماتي دارد. دولت بايد سايه اش را از اقتصاد بردارد. دولت وظايف حاکميتي داشته باشد و بقيه کارها با مردم باشد. پروژه ها را دولت به بخش خصوصي بدهد و سرمايه گذاري نکند بلکه بودجه را به بخش خصوصي دهد.

نامزد حزب موتلفه اسلامي در انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: نظام بانکي بايد عقبه بخش خصوصي باشد و متاسفانه پول هاي مردم در بانک ها را 40 درصد آن را با دستوراتي به بخش ديگري مي دهند. اجازه دهيد مردم وارد شوند.

وي ادامه داد: قانون فضاي کسب و کار را که با خون دل تصويب شده دولت بايد عملياتي کند. اصل 44 را را عملياتي کنيد. بار را بايد از دوش دولت برداشته و خود مردم کارها را انجام دهند .

آل اسحاق تصريح کرد: اگر مي‌خواهيم حماسه اقتصادي شکل بگيرد و در مقابل تهديد ها و تحريم ها مقابله کنيم ،اقتصاد بايد نشاط پيدا کند. وظيفه داريم هر چه توان داريم براي پيشرفت کشور استفاده کنيم.


لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/86/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی

تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

استاد دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرکوب دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه شد

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت

جنبش انصارالله یمن: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است

تنش میان حزب‌الله با رژیم اسرائیل بالا گرفت؟

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به فرانسه رسید

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان

صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی

تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد

کارگران پیشران توسعه ومسائل اقتصادی هستند

بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد

هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش

مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی