ایرانیان جهان

آخرين مطالب

توان تولید همه فناوری‌های مورد نیاز را داریم/راه استفاده ازنتایج برجام،اتحاد و انسجام داخلی است اخبار ایران

  بزرگنمايي:

سرزمین ایرانیان- دکترحمیدرضا طیبی با اشاره به مصادف شدن راه‌اندازی یکی از پیشرفته‌ترین دستاوردهای روز فناورانه جهاد دانشگاهی در قالب یک کارخانه عظیم بزرگ تولید سلول‌های بنیادی با خروج امریکا از برجام گفت: ابتدا کشتار بی رحمانه و شهادت مردم فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس و حامی اصلی آن دولت فعلی آمریکا را به مردم قهرمان فلسطین و همه مسلمانان جهان تسلیت عرض می‌کنم و تاکید دارم که اقتدار و اتحاد مسلمانان و دول اسلامی راه مبارزه با این ددمنشی‌ها است. در این میان از مجاهدت علمی همکارانم در پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی که با اتکا بر خداوند متعال و تلاش شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر خود اثبات کردند که ما هم توان حرکت در مرز علم و هم توان تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه‌ خود را حتی در دوران تحریم داریم، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان این‌که این حرکت مهم به علت طبیعی هزینه‌های بالای آن، بدون حمایت و سرمایه‌گذاری ستاد اجرای فرمان امام (ره) امکان‌پذیر نبود، افزود: لازم است از رییس این ستاد و حامی اصلی و همیشگی این حرکت علمی، رهبر معظم انقلاب تشکر و قدردانی کنم.

طیبی با تاکید بر این که راه‌اندازی این کارخانه سلولی در دوران تحریم انجام شد، یادآور شد: تحریم فقط مشکلات ما را در تامین نیازهایمان بیشتر می‌کند. والا اگر اراده بر تحصیل چیزی در دوران تحریم باشد، کاملا قابل حصول است.

رییس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: من شخصا از حامیان جدی برجام بر اساس مصالح مملکت بوده‌ام، نه این که اصلا ترسی از تحریم داشته باشیم، بلکه معتقدم باید هوشمندانه فضای کشور بر روی ورود قطعات و مواد اولیه و حتی کالا و تجهیزات خارجی باز شود، منتهی شرط اصلی آن، این است که کل نظام و به‌ویژه‌ دولت با اراده و برنامه از توسعه علمی و فناورانه کشور و صاحب فناوری شدن از همه روش‌های معقول و معمول در دنیا جهت تحقق اقتصاد دانش‌بنیان حمایت کند.

دکتر طیبی با بیان این که ما باید رقابت فناورانه محصولات خود را در دنیا با بهترین محصولات خارجی ببینیم، گفت: اگر می‌خواهیم برای خود جایی در اقتصاد دنیا باز کنیم، چاره‌ای جز رقابت فناورانه که منجر به کیفیت بهتر و قیمت قابل رقابت‌تر شود، نداریم و برای رسیدن به این هدف نیاز به دسترسی به بهترین قطعات و مواد اولیه و تجهیزات آزمایشگاهی و تولیدی با بهترین قیمت‌ها را داریم و اینها با باز بودن فضای کشور حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: ما نیاز داریم بخش زیادی از نیاز فناورانه خود را از کسب فناوری در کار با شرکت‌های خارجی و در مدیریت واگذاری بخش محدودی از بازار به بهترین و پیشرفته‌ترین آنها به دست آوریم و لذا باید شرایطی وجود داشته باشد که این شرکتها بتوانند در بازار ما حضور داشته باشند. اما تحریم هم در گذشته و هم در آینده نمی‌تواند نقشی در توسعه علمی و فناورانه ما داشته باشد. به شرطی که آن را در جهت توسعه و پیشرفت کشور مدیریت کنیم و به بهانه دور زدن تحریم، توان ملی را دور نزنیم.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به انتقادات شدیدی که به برجام و دولت و مفید نبودن آن برای کشور می‌شود و عنوان می‌گردد که ایران باید سریعا از آن خارج شود، درباره ادامه کار برجام گفت: طبیعی است وقتی آمریکا ببیند که ما بر سر مسائل سیاسی و منافع جناحی خود حاضر به اختلاف و تفرقه و ضربه زدن به مصالح ملی کشور هستیم، این کار را بکند و انجام هم داد. راه استفاده از نتایج برجام اتحاد و انسجام داخلی ما بود و هست. منتهی باید از دوستانی که مخالفت می‌کنند، پرسید مدل شما برای اداره کشور و پیشرفت آن چیست؟ مدت زیادی این فرصت در کل کشور در اختیار شما بود و آن وضعیت برای کشور به وجود آمد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در مورد خروج آمریکا و ادامه‌ کار در برجام، هم مقام معظم رهبری و هم رییس جمهور به صراحت مواضع جمهوری اسلامی را بیان‌ کرده‌اند و ما هم این را تکرار می‌کنیم که حضور در برجام باید با تضمین و تامین منافع ملی ما باشد. اما سرداران مذاکرات سیاسی ما وقتی می‌توانند موفق عمل کنند که همه نخبگان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی  و سیاسی متحد از آنها حمایت کنند. یکی از ابزارهای مهم در اختیار مذاکره‌کنندگان ما توان علمی و فناورانه جمهوری اسلامی ایران است. قاطعانه خدمت دکتر  ظریف و همکاران ایشان اعلام می‌کنیم که ما توان تولید همه فناوری‌های مورد نیاز کشور را داریم. در چند روز گذشته شاهد افتتاح کارخانه عظیم تولید سلول‌های بنیادی بودیم و در آینده نزدیک هم شاهد رونمایی از دستاوردهای مهم دیگر فناورانه خواهیم بود. از کار با خارجی تا زمانی استقبال می‌کنیم که مصالح ملی و عزت و شرف انقلاب اسلامی ایران توسط کشورهای مذاکره‌کننده رعایت شود.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/8244/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

سیل برای دبی گران تمام شد

ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید

جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی