پایگاه خبری تحلیلی ایرانیان جهان

آخرين مطالب

حقایق جالبی که مهمانداران درباره مسافران می‌دانند اخبار ایران

حقایق جالبی که مهمانداران درباره مسافران می‌دانند

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - مهمانداران مجرب می‌توانند با نگاهی ساده به مسافران در بدو ورود به هواپیما اطلاعات جالبی درباره آن‌ها کسب کنند.

راهنمای خرید بلیط هواپیمای کجارو
بلیط چارتر چیست؟ بلیط Open Jaw چیست؟ چگونه بلیط هواپیما را کنسل کنیم؟ چگونه به‌راحتی بلیط هواپیما تهیه کنیم؟ چگونه بلیط هواپیما ارزان به اروپا رزرو کنیم؟ بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما چه زمانی است؟
بسیاری از مسافران تصور می‌کنند که مهمانداران تنها برای ارائه خدمات در هواپیما آموزش دیده‌اند؛ اما در حقیقت این چنین نیست و این افراد در طول خدمت خود در ایرلاین‌ها، به توانایی‌های جالب و منحصر‌به‌فردی دست پیدا می‌کنند که حتی تصور برخی از آن‌ها نیز برای مسافران دشوار است. شاید باور نکنید اما برخی از مهمانداران با نگاهی گذرا به مسافران در هنگام ورود آن به هواپیما می‌توانند اطلاعاتی را در مورد مسافران به دست آورند که برخی از آن‌ها واقعا ضروری است. برای مثال، مهمانداران با تجربه با نگاهی ساده به مسافران در بدو ورود آن‌ها به هواپیما، می‌توانند بفهمند که آیا آن‌ها مشروبات الکی با انواع مختلف مواد مخدر را مصرف کرده‌اند یا خیر.
سیاک شالتایز، یکی از مهمانداران مجرب شرکت هواپیمایی لوفت‌ هانزا با سی سال سابقه، در رابطه با این موضوع گفته است: «چنانچه مسافری تحت‌تاثیر مصرف بیش از حد مشروبات الکی یا انواع مختلف مواد مخدر قرار گرفته باشپد، ممکن است مهمانداران مانع ورود وی به هواپیما شوند؛ زیرا چنین افرادی مخل آسایش و امنیت سایر مسافران هستند». البته وی در طول خدمت سی ساله خود، تنها از ورود چهار فرد با چنین شرایطی ممانعت به عمل آورده است. چنانچه مسافری تحت‌تاثیر مصرف بیش از حد مشروبات الکی یا مواد مخدر قرار گرفته باشد، ممکن است مهمانداران مانع ورود وی به هواپیما ‌شوند
در صورتی که مسافری دارای بدنی تنومند و عضلانی باشد، مهمانداران به‌سادگی این موضوع را تشخیص می‌دهند و در مواقع ضروری از چنین مسافرانی کمک می‌‌گیرند. آقای شاتایز، در ادامه گفتگوی خود افزود: ما به این افراد به چشم نیروی کمکی نگاه می‌‌کنیم و در مواقع ایجاد تنش یا درگیری، از توانایی جسمی آن‌ها برای آرام کردن اوضاع استفاده می‌کنیم. همچنین در مواقعی که فرد خاصی مسبب تنش یا مزاحمتی باشد، بدون جلب توجه به طرف مسافران قوی هیکل می‌رویم و با آرامش از آن‌ها خواهش می‌کنیم فرد مورد نظر را آرام کنند یا مانع ایجاد مزاحمت وی شوند. البته سعی می‌کنیم در طول پرواز هرگز چنین اتفاقاتی رخ ندهد؛ اما در مواقع ضروری ناگزیر به انجام این کار هستیم.
گاهی اوقات ممکن است مهمانداران در مواقع بسیار ضروری و حساس از کمک مسافرانی که کارمند شرکت‌های هواپیمایی (مخصوصا مهمانداران) هستند، نیز استفاده کنند. طبق گفته مهمانداری به نام بریجر، چنانچه مسافری کارمند شرکت‌های هواپیمایی (مخصوصا افراد آموزش‌دیده در زمینه مهمانداری) باشد، مهمانداران تازه‌کار سعی می‌کنند از دانش و تخصص او بهره‌مند شوند و حتی گاهی اوقات از او کمک می‌گیرند.
وی در ادامه گفته‌های خود اذعان کرد: برخی از این افراد برای ارائه خدمات فوری در مواقع اضطراری (مسائل و مشکلات پزشکی، مکانیکی یا سایر موارد) آموزش دیده‌اند و برای مدیریت بحران در چنین مواقعی مهارت کافی دارند. این افراد می‌توانند در بسیاری از مواقع راه‌گشا باشند و مهمانداران تمایل زیادی برای شناسایی چنین افرادی در بین سایر مسافران دارند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو می‌توانید بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

قیمت امروز خرید دلار در بانک‌ها

حقایق جالبی که مهمانداران درباره مسافران می‌دانند

توضیح سازمان حمایت درباره افزایش قیمت‌ 40 میلیونی برخی خودروها

احتمال کمبود منابع ارزی در صورت ادامه سیاست ارز 4200 تومانی

سرمقاله خراسان/ پاتک به «نمایش مذاکره»

بدون موضوع خراسان/ کاش قدری زمینی تر فکر کنیم!

سرمقاله کیهان/ چرا ترامپ لایق جواب نیست؟

سرمقاله وطن امروز/ راه درست است هدف را گم نکنیم

سرمقاله شرق/ انشعاب در اصلاح‌طلبان الزامی است؟

سرمقاله اعتماد/ دست کوتاه واشنگتن

سرمقاله ایران/ سرنگونی فواره «فشار حداکثری»

سرمقاله دنیای اقتصاد/ سیاست‌گذاری و همراهی اجتماعی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ راه باز است

سرمقاله رسالت/ عزت، دُرّ گرانی است به هر‌کس ندهند

سرمقاله جوان/ اما به شما می‌گویم...

دلیل کاهش قیمت خودرو و ارز

آداب وطن‌پرستی؛ انتقاد "اعتماد" از "کیهان"

ناگفته های"کرباسچی" از آسیب‌شناسی پرونده "نجفی"

تغییر رویکرد واشنگتن؛ بهترین میانجی

کیهان: ژاپن و آلمان میانجی نیستند، با کلاه گشاد آمریکا می‌آیند!

چرا به بیژن زنگنه حمله می‌کنند؟

سرمقاله کیهان/ میانجی‌گری برای هیچ!

سرمقاله شرق/ حقوق شهروندی؛ دغدغه یا واژه؟

سرمقاله اعتماد/ بار ِخاطر زنگنه

سرمقاله ایران/ ابقای فلاحت پیشه؛ تضمین میانه روی در کمیسیون امنیت ملی

سرمقاله دنیای اقتصاد/ شهرت سیاست‌گذار

سرمقاله رسالت/ شوخی ناموسی!

سرمقاله سیاست روز/ تحریم، تحقیر و خودبزرگ‌بینی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کودکی که مرده به دنیا می‌آید

بدون موضوع خراسان/ ...و زمین منهای یک گل سرخ

سرمقاله خراسان/ عقب ماندگی های مالیاتی برای مواجهه با سوداگران

سرمقاله کیهان/ رعب موشک‌های نقطه‌زن

سرمقاله وطن امروز/ روسیه درباره همپیمانانش تجارت نخواهد کرد

سرمقاله شرق/ مردم فرمان می‌دهند

سرمقاله اعتماد/ حاشیه‌ای بر یک استعفا

سرمقاله ایران/ مشکلات آقای سخنگو

سرمقاله دنیای اقتصاد/ ناترازی و سیاست پولی

سرمقاله جوان/ چرا امریکا نباید نزدیک شود

سرمقاله رسالت/ استعفایی نه از جنس آموزش نه ‌پرورش

سرمقاله سیاست روز/ کجا مقاومت نکردیم و ضربه خوردیم؟

بدون موضوع خراسان/ بازدارندگی فرهنگی و اجتماعی، مهم تر از بازدارندگی نظامی

سفسطه مذاکره ترامپ روی قهقهه تحریم پتروشیمی‌ها

سریال هایی که به خشم در جامعه دامن می زند

کلاه‌ "اقتصاد بازار" بر سر اقتصاد ایران

الجزیره: میلیاردها دلار در ایران زیر تشک ها ذخیره شده است!

پنجره‌ای رو به «آبه»!

رای الیوم: شینزو آبه در سفر به ایران چه پیشنهاداتی به همراه دارد؟

مازندران؛ 5 میلیون اقامت در 3 روز

چارچوب مذاکره "آبه" در تهران

پیاده‌سازی از قطار دولت