ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سامانه‌اي براي تشخيص بيماري قلبي نهفته آسیا و اقیانوسیه

  بزرگنمايي:

 سرزمين ايرانيان- پانزدهمين اجلاس ساليانه و جشنواره برترين‌هاي پارک فناوري پرديس امروز آغاز به کرد و در اين مراسم از دستاوردهاي شرکت‌هاي اين پارک رونمايي شد.

دستگاهي براي کنترل کارايي بتن تازه

بتن خودتراکم، بتني است از نسل بتن‌هاي جديد که هر روزه دامنه کاربرد وسيع‌تري در صنعت عمران پيدا مي‌کند. در سال‌هاي اخير با توجه به پيشرفت دانش فني استفاده از اين بتن در کشور شاهد کاربرد بيشتر اين نوع بتن در پروژه‌هاي بزرگ کشور هستيم.

در اين راستا يکي از شرکت‌هاي دانش‌بنيان مستقر در پارک فناوري پرديس، دستگاه رئومتر بتن (کنترل کارايي بتن تازه) را طراحي و عرضه کردند. استفاده از دستگاه رئومان 118 به‌ منظور شناخت رفتار رئولوژي بتن خودتراکم منجر به انتخاب صحيح مصالح مصرفي و طرح مخلوط اين نوع بتن مي‌شود.

اين محصول قابل استفاده در تمام مراکز آموزشي، تحقيقاتي و پژوهشي مرتبط با رشته مهندسي عمران و تکنولوژي بتن، مراکز تحقيق و توسعه مستقر در شرکت‌هاي عمراني و ساختماني شامل توليدکنندگان بتن آماده و قطعات بتني، پيمانکاران، مهندسين مشاور و توليدکنندگان سيمان، مصالح سنگي، افزودني‌هاي شيميايي و معدني بتن، تمام آزمايشگاه‌هاي کنترل کيفيت، فني و مکانيک خاک و تکنولوژي بتن است.

تعيين مشخصات رئولوژي بتن خودتراکم تازه با کمک آزمايش رشد تنش و ارزيابي خودکار بتن خودتراکم تازه در آزمايشگاه‌ها و يا کارگاه‌هاي عمراني جهت تعيين پذيرش و يا عدم پذيرش بتن متناسب با محدوده تعيين ‌شده به‌ عنوان ابزار کنترل کيفيت از جمله ويژگي‌هاي اين دستگاه است.

در سال‌هاي اخير با توجه به پيشرفت دانش فني استفاده از اين بتن در کشور، شاهد کاربرد بيشتر اين نوع بتن در پروژه‌هاي بزرگ کشور هستيم.

بزرگترين پروژه اجرا شده با بتن خودتراکم در ايران پروژه بزرگراه طبقاتي شهيد صدر در تهران با حجم ميانگين توليدي روزانه در حدود 500 مترمکعب از اين بتن است. استفاده و بهره‌گيري از يک ابزار کنترل کارايي بتن خودتراکم جهت کنترل کيفيت و يکنواختي روند توليد بتن خودتراکم در پروژه صدر، امري لازم و ضروري بود.

سامانه تشخيص بيماري‌هاي قلبي کودکان و نوزادان

نارسايي‌هاي قلبي مادرزادي متداول‌ترين نوع از بيماري‌هاي مادرزادي در ميان اطفال است. تعداد زيادي از کودکان با بيماري‌هاي قلبي مادرزادي نهفته متولد مي‌شوند که هيچ‌گونه نشانه ظاهري در کودک بيمار مشاهده نمي‌شود.

عدم تشخيص و درمان به موقع بيماري‌هاي قلبي مادرزادي نهفته و آن هم حداکثر تا قبل از 12سالگي، بعضا عوارض وخيمي نظير از کار افتادن قلب کودک يا بيماري‌هاي قلبي در بزرگسالي را به همراه دارد.

حدود 30درصد از مرگ‌ومير اطفال با بيماري‌هاي مادرزادي، مربوط به اطفالي است که با بيماري‌هاي قلبي مادرزادي متولد شده‌اند. از اين رو، اطمينان از سالم بودن قلب کودکان و اطمينان از نداشتن بيماري‌هاي قلبي مادرزادي نهفته از اهميت خاصي برخوردار است.

تا بحال، سيستم غيرتهاجمي براي غربالگري دقيق بيماري‌هاي قلبي مادرزادي نهفته کودکان به جامعه پزشکي معرفي نشده بود. لذا، تشخيص دقيق از وجود بيماري‌هاي قلبي مادرزادي نهفته کودکان تنها در مراکز فوق تخصصي قلب کودکان و به کمک سامانه اکوکارديوگرافي ميسر بوده است.

در اين راستا محققان پارک فناوري پرديس سامانه غيرتهاجمي تشخيص بيماري‌هاي قلبي مادرزادي نهفته کودکان به نام POUYA-HEART، که يک فنوکارديوگراف ديجيتال هوشمند است، به جامعه پزشکي عرضه کردند.

اين دستگاه قادر است بيماري‌هاي قلبي نهفته مادرزادي کودکان را تشخيص دهد و از عوارض جبران‌ناپذيري که براي کودک بيمار پيش خواهد آمد، جلوگيري خواهد کرد.

اين دستگاه يک سامانه غيرتهاجمي است که با روش سنجش و توصيف باند فرکانسي اصوات قلب اطفال وجود بيماري‌هاي قلبي مادرزادي و اکتسابي را تشخيص مي‌دهد.

کشور بلژيک تنها دارنده دانش فني اين محصول است و نمونه ايراني آن با استاندارد توليد شده است.

دوربين مداربسته

بزرگترين کاربرد دوربين مدار بسته در حفظ و کنترل و امنيت اماکن است، ضمن‌آنکه اين دوربين در پالايشگاه‌ها، پتروشيمي و منطقه‌هاي حساس نفتي، بانک‌ها، بيمارستان‌ها و همچنين استفاده در مناطق حساس امنيتي و نظامي قابل کاربرد است.

دوربين توليدشده داراي کيفيت 2 و 3 مگاپيکسل و داراي الگوريتم‌هاي پردازشي تصويري جهت بهبود کارايي است.

سرو پرس

سرو پرس وسيله‌اي است که براي پرس‌کاري، فشرده‌سازي و يا مونتاژ قطعات حساس مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به عنوان مثال موقع مونتاژ دقيق قطعات يک مجموعه و يا جا زدن قطعات آب‌بندي مانند کاسه نمدها که اندازه و زاويه دقيقي نسبت به محل قرارگيري لازم است و يا چاشني‌هاي انفجاري که نياز به کنترل نيرو و جابجايي همزمان موقع مونتاژ دارند، قابل کاربرد است.

علاوه بر آن از اين دستگاه براي يا فشرده‌سازي مواد پودري مانند قرص‌هاي دارو يا نمونه‌سازي مربوط به آزمايشگاه متالورژي از سرو پرس که دقت بسيار بالايي در کنترل پارامترهاي پرس دارد، استفاده مي‌شود.

نرم‌افزار ويژه آن قابليت تنظيم ميزان نيرو و جابجايي با دقت  بالا را دارد، همچنين امکان اعمال جابجايي و نيروهاي مختلف با ترتيبات قابل تعريف وجود دارد. امکانات رسم نمودار، ذخيره و چاپ در نرم‌افزار نيز گنجانيده شده است.

اعمال نيرو توسط سرو جک، قابليت برنامه‌ريزي براي انجام پرس‌کاري با ترتيبات خاص، ظرفيت‌هاي نيرويي سرو پرس از 10 تا 12 هزار کيلوگرم نيرو، دقت حرکتي يک صدم ميلي‌متر، قابليت کنترل نيرو با دقت يک دهم درصد نيروي نامي سرو پرس و قابليت کنترل سرعت با دقت يک صدم درصد سرعت نامي سرو پرس از جمله مزاياي اين دستگاه بشمار مي‌رود.

تنها دو شرکت آمريکايي دانش فني ساخت اين دستگاه را در اختيار دارند. در نمونه ايراني اين دستگاه قابليت‌هاي بيشتري چون ايستگاه کنترل کيفي مونتاژ و جازني پس از انجام کار در آن ايجاد شده است.

مولد موج آب قابل برنامه‌ريزي مدل بدون فيدبک و با فيدبک

اين دستگاه براي توليد موج آب با ارتفاع و طول موج‌هاي مشخص در کانال آب مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

با اتصال صفحه با اندازه‌هاي متناسب با ظرفيت اکچويتور دستگاه و حرکت پيستوني يا زاويه‌اي آن در داخل کانال آب با دامنه و سرعت‌هاي معين شده، موج آب با ارتفاع و طول موج مورد نظر توليد مي‌شود.

صنايع دريايي، آزمايشگاه‌هاي هيدروليک کانال‌هاي باز دانشکده‌هاي عمران و صنايع ساخت شناور نياز به اين دستگاه دارند؛ چراکه اين دستگاه داراي قابليت‌هايي چون تنظيم ارتفاع موج، قابليت تنظيم طول موج، اندازه‌گيري و ذخيره نيروي موج توليدشده در ابتدا و انتهاي کانال (فيدبک نيروي موج)، اندازه‌گيري و ذخيره ارتفاع موج توليد شده است.

کشورهاي امريکا، آلمان، فرانسه داراي اين فناوري هستند و نمونه بومي از مزيت‌هايي چون قابليت برنامه‌ريزي براي توليد امواج با طول و دامنه تعريف شده با ترتيبات خاص و توليد موج با الگوريتم فيدبک‌دار و ديناميکي برخوردار است.

مولتي ويتامين بيماران مبتلا به ام‌.اس

مطالعات صورت گرفته بر روي بيماري ام‌.اس و بيماران مبتلا به آن نشان مي‌دهد کمبود برخي از ويتامين‌ها و مواد معدني مي‌تواند منجر به بدتر شدن وضعيت بيماري در اين بيماران شود. لذا بر اين اساس، مواد ضروري شناسايي شد و با دوز بهينه در اين محصول فرموله شده است.

اين محصول با نام تجاري ميلوايد (MyeloAid) عرضه شده است.

دارويي براي درمان ام‌.اس پيشرونده

بر طبق جديدترين مطالعات استفاده از داروي «بيوتين» با دوز بالا در کنار داروهاي اصلي ام‌.اس پيشرونده، تاثيرات بسيار مطلوبي در روند کنترل بيماري دارد.

به دليل موجود نبودن دوز بالاي بيوتين، بيماراني که در اين پروتکل درماني قرار مي‌گيرند، ناچارند به دفعات زياد داروي بيوتين با دوز کم را استفاده کنند تا به دوز مؤثر برسند.

محصول بيوتين که با نام تجاري «پروجيو» عرضه شده با دارا بودن 100 ميلي‌گرم ماده مؤثره در هر قرص، اين امکان را مي‌دهد که با مصرف سه بار در روز به غلظت درماني بيوتين دست يافت.

کشور انگلستان دارنده دانش فني توليد اين دارو است.

کاهش ريزش مو با مولتي ويتامين - مينرال

فرمولاسيون مولتي ويتامين – مينرال که با نام تجاري «فوليکوژن» است، از نوع کنترل رهايش دارو است که اين امکان را فراهم مي‌کند که مواد معدني و ويتامين‌هاي مورد نياز براي جلوگيري از ريزش مو را در مدت 24 ساعت به بدن برساند.

اگر چه محصول مشابه وارداتي وجود دارد، ولي فرمولاسيون فوليکوژن دو مزيت عمده دارد.

اين دارو داري ويتامين B3 است که نقش مهمي در تقويت مو دارد و داراي روکش است که تا حد زيادي باعث کنترل بوي محصول و در نتيجه جلب رضايت بيمار مي‌شود.

درمان راشيتيسم با ميکرو قرص‌هاي ايراني

اين دارو براي تامين ويتامين D3 براي موارد کمبود اين ويتامين، پوکي استخوان و راشيتيسم کاربرد دارد.

نام تجاري اين محصول نانو-دي (Nano-D) است. اين محصول به صورت کپسول حاوي ميکرو قرص عرضه مي‌شود و اين امر امکان کاربرد آن براي افرادي که مشکل در بلع دارند مانند افراد مسن، کودکان و بيماران مبتلا به ام‌.اس  را فراهم مي‌کند.

مشعل پلاسمايي

با استفاده از اين مشعل امکان توليد انرژي از زباله به روش پلاسمايي، امحاي پسماندهاي شيميايي، خطرناک و بيمارستاني، تحقيقات در راستاي توليد برق به روش MHD- لايه‌نشاني توسط پلاسما اسپري فراهم خواهد شد.

اين محصول قابل کاربرد در شهرداري‌ها، بيمارستان‌ها، شرکت‌هاي داروساز، سازمان انرژي اتمي و صنايع آلاينده مانند ذوب آهن است.

قابليت توليد پلاسماي گرم با دماي بين 3 هزار تا 20 هزار درجه سلسيوس، حداکثر توان 80 کيلووات، عمر الکترود 150 ساعت بصورت مداوم و قابليت توليد پلاسماي هوا- آرگون- نيتروژن از قابليت‌هاي اين دستگاه است.

پکيج امحاي پسماندهاي شيميايي و بيمارستاني (ويژه) با استفاده از تکنولوژي مشعل‌هاي پلاسمايي مي‌تواند  با از بين بردن خطرات ناشي از اين پسماندها، يکي از نيازهاي استراتژيک کشور را برطرف کند و تاثير قابل ملاحظه‌اي در حفاظت از محيط زيست کشور داشته باشد.

ژل خون‌بند آلومينيوم کلرايد 25 درصد

کنترل کامل‌ ترشحات سالک و لثه جهت قطع خونريزي لثه در ترميم‌ها، قطع خونريزي لثه در قالب‌گيري، ژل باقوام مناسب جهت کنترل در محيط دهان، سوزش کمتر نسبت به ژل‌هاي موجود در بازار، شست‌وشوي آسان بدون برجاي گذاشتن رنگ، اثر تنگ‌کنندگي عروق و کاهش تورم و خونريزي ناحيه از مزاياي اين محصول است.

ترميم روکش دندان با کيت محققان کشور

اين محصول حاوي اسيد اچپرسلن، ژل پايدار اسيد هيدروفلوئوريک جهت ايجاد خوردگي و گير مکانيکي براي ترميم روکش با کامپوزيت به همراه سايلن، ماده آلي جهت افزايش چسبندگي کامپوزيت به روکش است.

با اين کيت مي‌توان يک روکش چيني دنداني را که دچار ترک و شکستگي شده، ترميم کرد.

اسيداچ فسفريک 37 درصد

اين محصول با همکاري مشترک با مرکز پژوهش‌هاي مواد دنداني دانشکده دندان‌پزشکي دانشگاه شهيد بهشتي و با روش مهندسي معکوس توليد شده است.

مواد اوليه استفاده شده در محصول از بهترين کيفيت و گريدهاي دارويي بوده است. اسيد اچ فضاهاي ميکروسکوپي در مينا ايجاد کرده و خشونت سطح را افزايش و گير مکانيکي ايجاد مي‌کند تا عامل باندينگ بتواند به داخل مينا جريان يافته و به پروسه چسبندگي کامپوزيت به دندان کمک کند.

مروا- اچ همچنين آلودگي‌ها را از سطح برداشته و به بهتر شدن مينا کمک مي‌کند.

کرماورهپراکسايدوادتا

اين ماده مصرفي در عصب‌کشي دندان کاربرد دارد و مادهاي است که جهت آماده سازي و پاکسازي شيميايي–مکانيکي کانال ريشه دندان به منظور سهولت پرکردن، نرم کردن و شکل‌دهي به کانال، سهولت فايلينگ، برداشتن لايه‌ اسمير، حذف يون‌هاي کلسيم از ديواره کانال، مناسب براي کانال‌هاي باريک، خارج کردن مواد آلي و غير آلي، پاکسازي، ضد عفوني و باز کردن کانال ريشه دندان با آزادسازي حباب‌هاي اکسيژن در صورت استفاده همزمان با سديم هيپوکلريت کاربرد دارد.

تصحيح‌کننده حجم گاز با قابليت اندازه‌گيري فراصوت گاز

دستگاه تصحيح‌کننده حجم گاز وسيله‌اي براي تصحيح حجم گاز اندازه‌گيري شده در دما و فشارهاي مختلف به حجم استاندارد (فشار و دماي متعارف) که در تمام مبادي اندازه‌گيري گاز در کنار وسيله اندازه‌گير ( کنتور) نصب مي‌شود.

با توجه به متغير بودن دما و فشار گاز در ساعات مختلف مصرف، هرگونه اندازه‌گيري گاز مصرفي بدون تصحيح ميزان آن توسط اين دستگاه، فاقد ارزش مالي و حقوقي است.

کاهش مصرق خودروهاي بزرگ

محققان پارک فناوري پرديس راهکاري براي کاهش مصرف سوخت و آلاينده‌هاي حاصل از احتراق سوخت ديزل در کاميون، اتوبوس و ميني‌بوس درون شهري و بين شهري، سواري ديزل سوز، لوکوموتيو، کشتي و قايق ديزلي، ژنراتورهاي ديزلي، نيروگاه، ماشين‌آلات راه‌سازي، ساختماني و معدني و ساير موتورهاي ديزل‌سوز عرضه کردند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/5065/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت

35 درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد

ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است

زیرساخت‌های لازم در 3 بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است

حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد

رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود

رئیس‌جمهور: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود

رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

اختصاص 420 میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند

دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است

دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد

تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم

کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟

اقدام دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا در اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه