ایرانیان جهان

آخرين مطالب

نرم افزار هوشمند براي ارتقا صنعت ريخته گري توليد شد آسیا و اقیانوسیه

  بزرگنمايي:

سرزمين ايرانيان- کيانوش عسگري، مجري طرح «توليد نرم افزار هوشمند براي ارتقا صنعت ريخته‌گري » گفت: اين نرم‌افزار کمک مي‌کند تا توليد قطعات ريختگي مطابق آناليز درخواستي کارفرما با حداقل زمان و بهترين کيفيت انجام شود. 

وي طراحي بهينه به منظور صرف کمترين زمان لازم براي کارکرد کوره مذاب و کاهش مصرف انرژي را از اهداف مورد نظر در اين طرح عنوان کرد و گفت: اين نرم‌افزار نحوه تهيه مذاب را به گونه‌اي طراحي مي‌کند که کمترين زمان لازم براي استفاده از کوره مذاب مقدور باشد.

وي ضمن بيان اينکه استفاده از اين محصول در صنعت ريخته‌گري، اطمينان از دستيابي به آناليز موردنظر در قطعه ريختگي با حداقل هزينه ممکن را تضمين مي‌کند، افزود: سرعت عمل بالا در فرآيند تهيه ذوب، حذف هزينه‌هاي سنگين ناشي از تهيه قطعات با ذوب نامناسب و خارج از محدوده، کاهش هزينه‌هاي مواد مصرفي و صرفه‌جويي قابل توجه در مصرف انرژي کوره، از مزاياي قابل توجه اين طرح است که مي‌تواند ارزش افزوده بالايي ايجاد کند.

عسگري نرم‌افزار طراحي‌شده را حاصل حل الگوريتم‌هاي جامع حاکم بر فرآيند و تنها نرم‌افزار داراي قابليت بهينه‌سازي مصرف انرژي در اين زمينه توصيف کرد و گفت: روش‌هاي حل سريع، قابليت کاليبره‌سازي فرآيندهاي مختلف ريخته‌گري در کارخانجات کشور (با انواع آلياژها و کوره‌هاي مختلف)، قابليت کنترل هوشمند مواد اوليه موجود و هزينه تهيه هر يک، امکان پايش انبار مواد مصرفي، بهينه‌سازي مصرف بر اساس قيمت مواد اوليه، تضمين دستيابي به آناليز صحيح از ويژگي‌هاي شاخص اين پروژه است. 

 وي توليد قطعات ريختگي مطابق آناليز درخواستي کارفرما را يکي از مهمترين چالش‌هاي ريخته‌گران عنوان کرد و گفت: جهت دستيابي به آلياژ با استاندارد مشخص و ترکيب عناصر خاص، بايد از شمش‌هاي موجود و يا در اغلب اوقات قراضه‌هاي بازگشتي استفاده کرد تا اقتصادي بودن فرآيند نيز تضمين شود. 

وي ادامه داد: در بيشتر مواقع پس از تهيه مذاب و توليد قطعه سفارشي، به واسطه انحراف آناليز از استاندارد مشخص شده، قطعه توسط کارفرما برگشت داده شده و نياز به تکرار کليه مراحل طي شده است که خود مستلزم صرف هزينه‌هاي بسيار و زمان قابل توجه است. 

مجري اين طرح ا اشاره به کمک نرم‌افزار تعريف شده به اين روند، بيان کرد: نرم‌افزار هوشمند محاسبات شارژ کوره با در اختيار داشتن بانک اطلاعاتي از مواد مصرفي و هزينه تهيه آن و استفاده از الگوريتم‌هاي هوشمند و فناوري‌هاي پيشرفته بهينه‌سازي، قادر به راهنمايي توليدکننده جهت تعيين بهترين انتخاب از نوع، وزن و نحوه استفاده مواد اوليه و نحوه شارژ کوره است؛ به گونه‌اي که ضمن تأمين آناليز موردنظر، مواد اوليه با کمترين هزينه استفاده شده و زمان استفاده از کوره جهت صرفه‌جويي در سوخت نيز بهينه شود. 

وي گفت: بر اين اساس، افزايش سرعت توليد، کاهش هزينه مواد اوليه مصرفي، جلوگيري از ضايعات ناشي از آناليز خارج از محدوده و صرفه‌جويي عظيم در مصرف سوخت کوره‌هاي مورد استفاده در صنعت ريخته‌گري، که علاوه بر صرفه‌جويي‌هاي قابل توجه، مي‌تواند در توسعه پايدار و حفظ محيط زيست، مؤثر باشد، از دستاوردهاي قابل توجه اين نرم‌افزار است.

عسگري افزود: نرم‌افزار هوشمند محاسبات شارژ کوره براي اجرا تحت شبکه طراحي شده تا امکان استفاده از آن براي تمامي دينفعان در هر شرايط کاري، مقدور باشد.  

وي بازار مصرف اين نرم‌افزار را کليه واحدهاي ريخته‌گري در صنايع بزرگ، متوسط و کوچک و همچنين کليه واحدهاي آموزشي دانشگاهي و مراکز فني و حرفه‌اي که در آنها واحد ريخته‌گري تدريس مي‌شود، دانست و گفت: با توجه به گستره اين بازار در خارج از کشور و هزينه‌هاي بسيار بالاي نرم‌افزارهاي مشابه خارجي که قابليت‌هاي به مراتب کمتري در آنها ديده شده، در صورت تکميل نرم‌افزار و زمينه‌سازي صادرات آن، مشابه تجربه قبلي اين گروه در نرم‌افزار SUTCAST، مي‌توان چشم‌انداز گسترده‌اي در جذب بازار صادراتي اين نرم‌افزار متصور شد.

مجري طرح خاطرنشان کرد: تا کنون نرم‌افزار مشابهي با اين گستره قابليت، خصوصاً با امکان منظور کردن معادلات مرتبط با محاسبه مصرف انرژي در داخل و يا خارج کشور تهيه نشده است.

وي در خصوص روند توليد نرم‌افزار نيز با اشاره به انجام شدن مطالعات ميداني، طراحي الگوريتم، مدل‌سازي رياضي و انتخاب بهينه روش‌هاي حل عددي و تهيه تمامي مستندات نرم‌افزار، گفت: هم‌اکنون طراحي بانک اطلاعاتي، تعيين ورودي‌ها و خروجي‌هاي لازم و طراحي صفحات مورد نياز نيز تکميل و مرحله کدنويسي نرم‌افزار آغاز شده است.

عسگري با بيان اين که اجرايي شدن اين طرح با حمايت صحا ميسر شده است، افزود: تهيه سخت‌افزارهاي مورد نياز و تأمين هزينه پرسنلي طرح که شامل تيم گسترده‌اي از متخصصان مورد نياز در رشته‌هاي مهندسي مواد، رياضيات و کامپيوتر در سطح حرفه‌اي هستند، از محل تسهيلات و پشتيباني صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الکترونيک(صحا) منظور شده است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/5051/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم

کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟

اقدام دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا در اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه

سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است

افتتاح 3 مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای 5 سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم

مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان 218 میلیارد ریال است

3.5 درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است

فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد

رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است

رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم

برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم

داستان ابوشجاع

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

اسیر اسرائیلی: نتانیاهو خجالت بکش!

دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

30 کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

حدود 20 هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز

اجرای سند توسعه اشتغال در 500 روستای خراسان شمالی

عامل تحریم

رأی الیوم: حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است

اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی

یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران

نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی

مشکلات 7 بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد

توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد

ده نمکی در دو اپیزود