ایرانیان جهان

آخرين مطالب

تربيت فارغ‌التحصيلان کارآفرين مهمترين راهبرد دانشگاه علم و هنر است انگلیس

  بزرگنمايي:

دکتر «محسن برزگري» بمناسبت سالروز ارتقاي اين موسسه آموزش عالي غيرانتفاعي به دانشگاه اظهار کرد: جهاددانشگاهي استان يزد فعاليت خود در زمينه آموزش عالي را از سال 1375 با مجوز وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به صورت شعبه‌اي از مؤسسه آموزش عالي جهاددانشگاهي کشور آغاز کرد ولي از سال 1381 به عنوان يک مؤسسه مستقل فعاليت خود را ادامه داد.

وي افزود: اين موسسه در سال 1392 با موافقت شوراي گسترش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و از بين 345 مؤسسه آموزش عالي غيرانتفاعي موجود در کشور، از تلفيق سه شعبه يزد، اردکان و اشکذر به دانشگاه علم و هنر ارتقاء يافت.

به گفته‌ي برزگري، دانشگاه علم و هنر يزد هم‌اکنون خدمات آموزشي خود را در سه دانشکده فني مهندسي و علوم، علوم انساني و هنر و در قالب 23 گروه آموزشي با 96 عضو هيات علمي(40 استاديار و 56 مربي) و در شعبه‌هاي مذکور با فضايي به مساحت 31 هزار مترمربع و برخوردار از امکانات آموزشي، رفاهي، و ورزشي، ارائه مي‌دهد .

وي خاطرنشان کرد: دانشگاه علم و هنر يزد وابسته به جهاددانشگاهي به عنوان معتبرترين و گسترده‌ترين دانشگاه غيرانتفاعي در سطح کشور هم‌اکنون بيش از شش هزار دانشجو در مقاطع کارشناسي ارشد، کارشناسي(پيوسته و ناپيوسته) و کارداني دارد که هرکدام با انتخاب يکي از 75 کد رشته اين دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسري ورودي دانشگاه‌هاي کشور، پذيرش شده و هم‌اکنون مشغول به تحصيل هستند.

برزگري ادامه داد: علاوه بر اهتمام جدي مسئولان و اساتيد دانشگاه به ارتقاي کيفي و رشد علمي و اجتماعي دانشجويان، يکي ازمهمترين ويژگي‌هاي اين دانشگاه ايجاد رشته‌هاي آموزشي بر اساس نيازهاي جامعه، ماموريت‌ها و نقشه راه جهاددانشگاهي کشور است که باعث شده تا دانش‌آموختگان اين مرکز آموزشي از فرصت‌هاي قابل قبول شغلي بهره‌مند شوند.در اين زمينه ايجاد دوره‌هاي توانمندسازي و مهارت افزايي در کسب و کار جهت تربيت فارغ التحصيلان کارآفرين از مهمترين راهبردهاي اين دانشگاه به شمار مي‌رود.

اين مسئول تاکيد کرد: در راستاي توانمند سازي و تسهيل ورود فارغ التحصيلان دانشگاه علم و هنر يزد به بازار کار، دوره‌هاي تخصصي نظير کار آفريني، زبان‌هاي خارجي، نرم‌افزارهاي مرتبط با رشته تحصيلي، مهارت‌هاي کسب و کار و مديريت خانواده در طول دوره تحصيل علاوه بر واحدهاي درسي مصوب تمامي رشته‌ها، توسط اساتيد مجرب ارائه مي‌شود .

برزگري در ادامه با بيان اينکه دانشگاه علم و هنر يزد به عنوان يک دانشگاه کارآفرين، ضمن ارتباط با مراکز صنعتي و تجاري در داخل استان و ايجاد مرکز کسب و کار در دانشگاه، به سمت اشتغال دانشجويان و دانش‌آموختگان گام برمي‌دارد، اهم ماموريت‌هاي دانشگاه علم و هنر را تلفيق آموزش و پژوهش با همکاري پژوهشکده‌ها و گروه‌هاي پژوهشي جهاددانشگاهي، بسترسازي کارآفريني و تجاري سازي فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي دانشگاه و کمک به بهبود فضاي کسب و کارهاي کوچک و متوسط منطقه، سرمايه‌گذاري در دستاوردهاي علمي و پژوهشي و بسترسازي فناوريهاي نوين و انرژيهاي پاک بمنظور تجاري سازي و توليد ثروت، کمک به توسعه زيرساخت صنعت گردشگري ، ميراث فرهنگي و صنايع دستي منطقه ‌و کمک به بهبود تغذيه و سلامت جسم و روان، ذکر کرد.

معاون آموزشي دانشگاه علم و هنر در ادامه کسب رتبه تک رقمي در آخرين ارزيابي کيفي انجام گرفته توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در ميان 295 موسسه و دانشگاه غيرانتفاعي، کسب رتبه‌هاي تک رقمي در آزمون سراسري کارشناسي ارشد، کسب رتبه‌هاي اول تا سوم المپياد در المپيادهاي دانشجويي و نيز قبولي مناسب دانشجويان در مقاطع بالاتر و کسب رتبه‌هاي تک رقمي آنان در آزمون‌هاي سراسري را از جمله افتخارات کسب شده اين مرکز برشمرد.

وي همچنين از فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي دانشگاه نيز به اعزام دانشجويان و فارغ التحصيلان برگزيده آزمون علمي فرش دستبافت به نمايشگاه‌هاي دموتکس، هايمتکس و IMM  در آلمان و فرش‌هاي آنتيک در ايتاليا، کسب رتبه‌هاي نخست مسابقات رباتيک کشور، برگزاري اولين همايش ملي فرش دستبافت ايران، کسب بهترين رتبه آزمايشي کامپيوتري ACM در بين دانشگاهها و موسسات آموزش عالي استان، برگزاري سومين همايش ملي دانش آموختگان فرش دستبافت کشور و برگزاري سومين المپياد فرش کشوري اشاره کرد.

برزگري در بخش ديگري از سخنانش تاکيد کرد: با توجه به اعتماد خانواده‌هاي داوطلبان آزمون سراسري در سال‌هاي گذشته، اين دانشگاه در پنج سال متوالي اقدام به مشاوره رايگان داوطلبين مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسري براي انتخاب رشته با استفاده از مشاورين مجرب و با تجربه استان يزد کرده که با استقبال چشم‌گير خانوادها مواجه شده است.

وي‌ افزود: اين دانشگاه در نظر دارد براي سال تحصيلي جديد نيز طبق روال گذشته اقدام به مشاوره رايگان براي داوطلبين آزمون سراسري کرده و علاوه بر آن نيز نمايشگاهي در خصوص آشنايي با رشته‌هاي دانشگاهي در اين دانشگاه برگزار کند.

معاون آموزشي دانشگاه علم و هنر در ادامه به کد رشته‌هاي آموزشي ارائه شده در اين دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه علم و هنر يزد هم‌اکنون در مقطع کارشناسي ارشد، در رشته‌هاي مهندسي کامپيوتر،‌ مديريت جهانگردي،‌ مديريت صنعتي، مهندسي صنايع ‌ـ بهينه سازي سيستم‌ها، مهندسي صنايع ـ مديريت مهندسي ،‌ مهندسي سيستم‌هاي اقتصادي اجتماعي ، مهندسي معماري، مديريت فناوري اطلاعات، صنايع دستي، فرش ـ اقتصاد و مديريت،‌ فرش ـ مواد اوليه و رنگرزي، پژوهش هنر، طراحي پارچه و لباس، مهندسي فناوري اطلاعات، روانشناسي باليني کودک و نوجوان، مهندسي باغباني ـ‌ گياهان دارويي، مديريت بازرگاني، مالي ـ مهندسي مالي و مديريت ريسک، حسابداري، مهندسي عمران، زيست شناسي ـ علوم سلولي و مولکولي، زيست شناسي ژنتيک، ايمني صنعتي، ارتباط تصويري، آموزش زبان انگليسي، روانشناسي عمومي، جغرافيا و برنامه‌ريزي گردشگري، دانشجو پذيرش مي‌کند.

وي ادامه داد: همچنين در مقطع کارشناسي پيوسته، قبول‌شدگان کنکور سراسري مي‌توانند رشته‌هاي مهندسي کامپيوتر، مديريت مالي، مديريت صنعتي،‌ مهندسي عمران، زيست شناسي ـ علوم سلولي و مولکولي، مهندسي مکانيک، روانشناسي،‌ مهئدسي برق، آموزش زبان انگليسي،‌ مهندسي صنايع،‌ حسابداري، مديريت امور بانکي،‌ مهندسي معماري، صنايع دستي، ارتباط تصويري،‌ معماري داخلي، طراحي لباس، مديريت بازرگاني، علوم و مهندسي صنايع غذايي، علوم ورزشي، زيست فناوري و مهندسي پزشکي را براي تحصيل انتخاب کنند.

معاون آموزشي دانشگاه علم و هنر در پايان خاطرنشان کرد: اين دانشگاه در مقطع کارشناسي ناپيوسته نيز در رشته‌هاي کامپيوترـ نرم افزار، مکانيک خودرو، تاسيسات حرارتي و برودتي،‌ الکترونيک، برق ـ‌ قدرت، حسابداري،‌ ‌معماري و ارتباط تصويري  و در مقطع کارداني براي تحصيل در رشته‌هاي کامپيوتر ـ نرم افزار، الکتروتکنيک ـ برق صنعتي، حسابداري بازرگاني، گرافيک و نقشه‌کشي معماري، پذيرش دانشجو دارد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/4767/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

دارندگان کارت سوخت بخوانند

توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان

طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد

روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار 3 نرخی کارایی ندارد

تنها تا 26 اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد

چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است

آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر

«موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

بایدن در آستانه شکست؟

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

توقیف خودروی قاچاق در ساری

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی