ایرانیان جهان

آخرين مطالب

آغاز توزيع کارت کنکور 96 از ساعت 15 انگلیس

  بزرگنمايي:

دکتر حسين توکلي با اعلام اين مطلب اظهار کرد: کارت شرکت در آزمون سراسري سال 96 کليه داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي، فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان‌هاي خارجي از ساعت 15 امروز يکشنبه 11 تيرماه جاري بر روي سايت سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.org قرار مي‌گيرد و لذا داوطلبان بايد از ساعت 15 امروز يکشنبه 11 تيرماه جاري تا روز چهارشنبه 14 تير 96 به سايت اين سازمان مراجعه و با وارد نمودن سريال کارت اعتباري ثبت‌نام که 12 رقمي است و شماره شناسنامه يا شماره پرونده و کد پيگيري 16 رقمي، نام و نام خانوادگي، کد ملي و سريال شناسنامه نسبت به دريافت پرينت کارت شرکت در آزمون و راهنمايي مربوط اقدام کنند.

دکتر توکلي همچنين تصريح کرد: داوطلباني که در دو يا سه گروه آزمايشي متقاضي شده‌اند بايد علاوه بر دريافت پرينت کارت شرکت در آزمون گروه آزمايشي اصلي خود بر حسب مورد نسبت به دريافت پرينت کارت شرکت در گروه‌هاي آزمايشي دوم و سوم نيز اقدام کنند.

وي در ادامه اظهار کرد: آزمون سراسري سال 96 به منظور پذيرش دانشجو براي دوره‌هاي روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نيمه‌حضوري، مجازي، پرديس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي، دانشگاه پيام نور، موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي، پرديس‌هاي دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي و کدرشته‌هاي با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي برگزار مي‌شود.

وي در ادامه تصريح کرد: براي شرکت در آزمون سراسري سال 96 تعداد 930 هزار و 208 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از اين تعداد 548 هزار و 434 نفر زن و 381 هزار و 774 نفر مرد هستند. به عبارت ديگر 58.96 درصد زن و ما بقي مرد هستند.

دکتر توکلي گفت: از ميان داوطلبان آزمون سراسري سال 96، تعداد 148 هزار و 500 نفر داوطلب گروه علوم رياضي و فني هستند که از اين تعداد 52 هزار و 531 نفر زن و 95 هزار و 969 نفر مرد هستند. تعداد 580 هزار و 570 نفر داوطلب گروه آزمايشي علوم تجربي هستند که از اين 367 هزار و 793 نفر زن و 212 هزار و 777 نفر مرد هستند و همچنين 184 هزار و 195 نفر داوطلب گروه آزمايشي علوم انساني هستند که از اين تعداد 115 هزار و 466 نفر زن  و  مابقي مرد هستند.

به گفته وي، از ميان داوطلبان آزمون سراسري سال 96، تعداد 10 هزار و 675 نفر داوطلب گروه آزمايشي هنر هستند که 8 هزار و 49 نفر زن و 2 هزار و 626 نفر مرد هستند و تعداد 6 هزار و 268 نفر دوطلب گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي هستند که 4 هزار و 595 نفر زن و مابقي مرد هستند. همچنين آمار داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در آزمون سراسري سال 96 نسبت به سال 95 (860 هزار و 437 نفر) تعداد 69 هزار و 771 نفر بيشتر است. معادل 7.5 درصد رشد داشته است.

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد 930 هزار و 208 داوطلب ثبت‌نام‌کننده، تعداد 51 هزار و 310 داوطلب از گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي، علوم تجربي و علوم انساني و زبان‌هاي خارجي علاقمندي خود را به شرکت در گروه آزمايشي هنر علاوه بر گروه آزمايشي اصلي خود اعلام کرده‌اند که از اين تعداد 35 هزار و 834 نفر زن و مابقي مرد هستند.

دکتر توکلي افزود: از تعداد 930 هزار و 208 داوطلب ثبت‌نام‌کننده، تعداد 112 هزار و 199 داوطلب از گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي، علوم تجربي و علوم انساني و هنر علاقمندي خود را به شرکت در گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي علاوه بر گروه آزمايشي اصلي خود اعلام کرده‌اند که از اين تعداد 73 هزار و 615 نفر زن و مابقي مرد هستند.

وي خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه به اينکه آزمون سراسري سال 96 براي هر يک از گروه‌هاي آزمايشي پنج‌گانه به صورت جداگانه برگزار مي‌شود و داوطلب ضرورت دارد نسبت به دريافت پرينت کارت شرکت در آزمون گروه‌هاي آزمايشي انتخابي خود اقدام کند، با توجه به تعداد 930 هزار و 208 داوطلب ثبت‌نام‌کننده در آزمون سراسري سال 96 و آمار علاقمندان به شرکت در گروه‌هاي آزمايشي هنر و زبان‌هاي خارجي به تعداد 163 هزار و 509 نفر، براي برگزاي آزمون سال 96 در مجموع تعداد يک ميليون و 93 هزار و 717 کارت صادر شده است.

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش کشور اظهارکرد: از تعداد يک ميليون و 93 هزار و 717 کارت صادر شده تعداد 657 هزار و 883 کارت براي خواهران و 435 هزار و 834 کارت براي برادران صادر شده است و آزمون سراسري سال 96 با اين آمار برگزار مي‌شود. همچنين  تعداد 148 هزار و 500 کارت براي گروه علوم رياضي و فني، تعداد 580 هزار و 570 کارت براي گروه آزمايشي علوم تجربي،  تعداد 184 هزار و 195 کارت براي گروه آزمايشي علوم انساني، تعداد 61 هزار و 985 کارت براي گروه آزمايشي هنر (با احتساب علاقمندان ساير گروه‌ها) و تعداد 118 هزار و 467 کارت براي گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي (با احتساب علاقمندان ساير گروه‌ها) صادر شده است.

دکتر توکلي افزود: آزمون سراسري در گروه‌هاي پنج‌گانه در يک مرحله و در يک جلسه برگزار مي‌شود و داوطلبان به سئوالات آزمون عمومي و اختصاصي گروه انتخابي خود پاسخ خواهند داد. سئوالات در تمام گروه‌ها به صورت تستي چهار گزينه‌اي خواهد بود و سئوالات از کتب دبيرستان و پيش‌دانشگاهي سالي واحدي به عنوان منابع طراحي شده است. همچنين سئوالات آزمون مفهومي خواهد بود و مفهومي بودن به منزله دشوار بودن آن نيست بلکه به اين معني است که داوطلباني که کتب را دقيق مطالعه کرده باشند مي‌توانند به سئوالات پاسخ دهند. از بخش‌ها و فصل‌هايي که براساس بخشنامه‌هاي رسمي وزارت آموزش و پرورش از منابع حذف شده اند سئوال طرحي نشده است.

مشاور عالي سازمان سنجش  تاکيد کرد: کارت شرکت در آزمون سراسري از امروز يکشنبه 11 تير بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد و داوطلبان تا ساعت 24 روز چهارشنبه 14 تير به سايت سازمان سنحش مراجعه و با وارد کردن سريال کارت اعتباري ثبت‌نام (12 رقمي) و شماره شناسنامه و يا شماره پرونده و کدپيگيري (16 رقمي) و نام خانوادگي و کدملي و سريال شماره شناسنامه نسبت به دريافت کارت پرينت در آزمون اقدام کنند.

وي افزود: داوطلباني که در دو يا سه گروه آزمايشي ديگر علاوه بر گروه آزمايشي اصلي خود ثبت‌نام کرده‌اند بايد علاوه بر دريافت کارت آزمون خود بر حسب مورد نسبت به پرينت کارت آزمون گروه آزمايشي دوم و يا سوم خود اقدام کنند.

مشاور عالي سازمان سنجش در پايان خاطر نشان کرد: آزمون سراسري در گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني و علوم انساني صبح پنجشنبه 15 تير و آزمون گروه آزمايشي هنر در بعدازظهر پنجشنبه 15 تير و آزمون گروه آزمايشي علوم تجربي در صبح جمعه 16 تير و آزمون گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي در بعدازظهر جمعه 16 تير برگزار مي‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/4753/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه 5 اردیبهشت

خیز ایران و پاکستان برای رشد 5 برابری تبادلات تجاری

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

کودک فلسطینی: خواب دیدم توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدم!

همبستگی با غزه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان

سانسور گسترده رسانه‌های جهان بخاطر حفظ منافع رژیم صهیونیستی

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

ضرورت اجرایی شدن سریع‌تر توافقات ایران و پاکستان

تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران برعظمت جهان اسلام افزود

جدال ادامه دار بر سر تعطیل روز شنبه یا پنج شنبه

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل

هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم

تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!

توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند

فرمانده 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود

اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد

با تعطیل شدن پنجشنبه 25 درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم

رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است

توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان فلسطینی

عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند