ایرانیان جهان

آخرين مطالب

موزیک پلیر زون مایکروسافت هنوز طرفداران سرسختی دارد ایالات متحده آمریکا

موزیک پلیر زون مایکروسافت هنوز طرفداران سرسختی دارد
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - مایکروسافت یک دهه‌ی پیش تولید موزیک پلیر زون را متوقف کرد؛ اما این مسئله باعث نمی‌شود طرفداران سرسخت از کار کردن با این دستگاه دست بکشند.

براساس گزارش The Verge ، داشتن زون (Zune) در سال 2005 اتفاق عجیبی به نظر می‌رسید و اکنون، حتی از آن زمان عجیب‌تر است که فردی از این پخش‌کننده موسیقی مایکروسافت استفاده کند؛ اما افرادی هستند که در سال 2021 این موزیک پلیر قابل حمل را در دست دارند و یکی از آن‌ها به نام کانر وودز که 27 سال سن دارد، با افتخار کلکسیون خود را روی میز آشپزخانه‌اش به نمایش گذاشته است. کلکسیون این فرد شامل زون‌هایی در رنگ‌ها‌، اندازه‌ها و اشکال مختلف می‌شود. در واقع او بیشتر مدل‌های تولیدشده در خط تولید کوچک این پخش‌کننده موسیقی را در اختیار دارد؛ از Zune 4 تا Zune HD. در بین افراد بسیار کمی که هنوز جزو طرفداران این پخش‌کننده موسیقی هستند، هیچ چیز به اندازه چنین کلکسیون کاملی که اکثر مدل‌های موجود را در رنگ‌های مختلف در خود جای داده است، جذاب‌تر به نظر نمی‌رسد. شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی بسیاری از مردم، آغازگر تفریح و عادت جدید وودز بود. او در این باره می‌گوید: من به خودم لحیم کاری یاد دادم و شروع به خرید زون‌های خراب کردم. آن‌ها را تعمیر می‌کردم و برای سود می‌فروختم. در بعضی موارد، گزینه‌های نادری مشاهده کردم و نتوانستم خود را از آن‌ها جدا کنم.

ایرانیان جهان

در حال حاضر ساب‌ردیت r/zune حدود 4000 سابسکرایبر دارد و می‌توان آن را تنها محفل مجازی برای گردهمایی عاشقان این برند دانست. وودز می‌گوید در روزهای طلایی، این گروه انجمن‌های پرجنب‌وجوش دیگری مانند ZuneBoards و Zunited داشته است. از سال 2011 که مایکروسافت با قاطعیت اعلام کرد برای مدت نامعلومی به فکر ساختن MP3 پلیر نیست، هیچ خبری برای طرفداران سرسخت زون وجود ندارد. بنابراین ‌اکنون بیشتر پست‌های موجود در این ساب‌ردیت به کلکسیون‌هایی مربوط می‌شود که بعضی از کاربران توانسته‌اند از انواع مدل‌های مختلف این پخش‌کننده موسیقی جمع‌آوری کنند. این افراد از دستگاه‌های خود عکس می‌گیرند و آن را با دیگر اعضا به اشتراک می‌گذارند. بعضی دیگر سعی می‌کنند سخت‌افزار زون‌ خود را تقویت کنند تا کارایی آن‌ بسیار بهتر از سال 2006 شود. این کار مانند ساختن آینده‌ای خیالی است که در آن نه‌تنها هنوز این پخش‌کننده موسیقی وجود دارد، بلکه جهان فناوری را به احاطه خود درآورده است. وودز در پستی دیگر با اعلام اینکه با موفقیت 128 گیگابایت حافظه SSD به مادربرد زون افزوده است، می‌گوید: این پروژه را از اواخر ماه می آغاز کردم و سرانجام به پایان رسید. شخص دیگری که توانسته است با موفقیت آداپتور شارژ بی‌سیم را به Zune 30 متصل کند، با افتخار این مسئله را به رخ دیگر اعضای محفل مجازی خود می‌کشد. اگر برای خواندن پست‌ها و مطالب ساب‌ردیت r/zune وقت کافی بگذارید، متوجه می‌شوید که هر چیزی در دنیای فناوری ممکن است. اما اغلب انسان‌هایی که در این قسمت از فضای مجازی هستند، می‌خواهند به دیگران بگویند که آن‌ها نیز از این پخش‌کننده موسیقی دست نکشیده‌اند. جان، 26 ساله از سن ‌دیگو که اولین ‌بار در مدرسه به این وسیله علاقه‌مند شده است، می‌گوید: می‌توان گفت اکثر افرادی که در این محیط حضور دارند، برای دلتنگی اینجا هستند. شاید وابسته شدن عده‌ای از مردم به یک دستگاه پخش‌کننده موسیقی عجیب به نظر برسد؛ اما از این مسئله می‌توان درک کرد چگونه رونق فناوری شخصی بر روان ما تأثیر می‌گذارد. پست‌های زیادی در این مکان دیده می‌شود که همگی به انواع مختلف موزیک پلیر زون مربوط می‌شوند. یک نفر از خرید یک مدل دیگر از این پخش‌کننده موسیقی خوشحال است و دیگری عکس عضو جدید کلکسیون خود را منتشر می‌کند. مقاله‌های مرتبط:
مایکروسافت سرویس موسیقی زون (Zune) را تعطیل کرد پخش موسیقی در موزیک پلیر زیبای Impulse Music - زوم اپ
اریک لیچ 27 ساله، یکی از مشارکت کنندگان اصلی در این انجمن، به نکات جالبی درباره‌ی فناوری‌های زون اشاره کرده است. او یادآوری می‌کند که این دستگاه در اوج شکوفایی به قابلیت اتصال به شبکه مجهز بود و کاربرانش می‌توانستند به وسیله‌ی آن به‌صورت بی‌سیم برای یکدیگر موسیقی ارسال کنند. اپل در همان بازه‌ی زمانی از قابلیت مشابهی پرده‌برداری کرد که پس از مدتی با شکست مواجه شد. لیچ همیشه فکر می‌کرد روزی با افراد زیادی که مانند او عاشق این برند هستند ملاقات خواهد کرد؛ اما با از بین رفتن زون این اتفاق هرگز رخ نداد. البته او از یافتن ساب‌ردیتی که در آن افرادی حضور دارند که مانند او به پخش‌کننده‌های موسیقی زون علاقه‌مند هستند، بسیار خوشحال است. لیچ این دستگاه‌ را بهترین پخش‌کننده موسیقی که تا به حال استفاده کرده است می‌نامد و هنوز هم از اینکه زون می‌تواند فرمت‌های مختلف صدا را باز کند تعجب می‌کند. او به تب‌های مختلف زون که شامل اطلاعات هنرمند، تصاویر، موسیقی‌های پیشنهادی و فروشگاه موسیقی قوی می‌شد، اشاره می‌کند. لیچ باور دارد پخش‌کننده‌های این برند، وسیله‌هایی فوق‌العاده برای دوست‌داران موسیقی بودند. کاربرانی که در این فروم حضور دارند از بودن در کنار یکدیگر خوشحال هستند و می‌گویند با وجود افراد دیگری که شبیه آن‌ها هستند و به این برند علاقه زیادی دارند، کمتر احساس تنهایی می‌کنند. نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی علاقه‌ی شدید این گروه به موزیک پلیر زون چیست؟ آیا برندی وجود دارد که جزو طرفداران سرسخت آن باشید؟

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/218500/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حماس: درحال حاضر زمینه‌ای برای مذاکره وجود ندارد

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

قطار وعده‌ها برای ساخت راه‌آهن در چهارمحال و بختیاری

نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از مدیران عامل هلدینگ‌های سرمایه گذاری

خبر جدید سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید و فروش هواپیماهای جت7 نفره | چه کسانی می توانند جت‌ خصوصی بخرند؟

نظرات و مطالبات مردم از اقتصاد را در «هشت صبح» بشنوید

ترکیه در برابر تورم و ریاضت اقتصادی

اهدای 100 هزار گل لاله به شهر جنگ‌زده اوکراین

بحرین میزبان نشست آینده سران اتحادیه عرب

پلیس آمریکا یکصد دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کرد

رسوایی‌های گسترده در پارلمان انگلیس

جزئیات آخرین تحولات منطقه از زبان خبرنگار صداوسیما در مرز لبنان

پیامدهای اِل‌نینو؛ اعلام وضعیت اضطراری و جیره‌بندی برق در اکوادور

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مشوق های مالیاتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به گونه ای دیده شده که تولید را در این مناطق تقویت کند

مصوبه اقتصادی سفر دولت به لرستان همچنان در ابهام/ازنا«فولادی»نشد!

موفقیت صنعت نفت در بخش فروش در شرایط تحریمی و کمک به رشد اقتصادی کشور

آوارها در غزه وسیله‌ای برای سرگرمی کودکان شد

اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین

تجمع مردم لبنان در مقابل سفارت اردن

رسانه‌های صهیونیستی: 250 هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند

آلمان 4 پاتریوت دیگر می‌خرد

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

تمرکز دشمن در حوزه اقتصاد پس از شکست در عرصه نظامی

پیش‌گویی یک نماینده درباره قیمت دلار

غفلت از بخش خصوصی ضربه سنگینی به اقتصاد وارد می‌کند

تصویر جهانی دولت جمهوری اسلامی ایران ؛ کشوری عزتمند است

اطلاعات غلطی که درباره کاهش نرخ بیکاری می‌دهند؛ فقط حلوا حلوا گفتن است؟

شمار شهدای غزه به 34 هزار و 49 نفر رسید

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن /مردم دارند له می شوند، آخر مگر این میز چقدر ارزش دارد؟!

چرا تغییر خاندوزی نمی‌تواند گره‌ای از مشکلات اقتصاد ایران را باز کند؟

غفلت از پارلمان بخش خصوصی ضربه مستقیم به اقتصاد کشور است

غفلت از پارلمان بخش خصوصی ضربه به اقتصاد کشور است

واکنش رحیمی جهان آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند