ایرانیان جهان

آخرين مطالب

مانور مضحک اماراتی-آمریکایی برای اشغال جزایر ایرانی ایالات متحده آمریکا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - مانور مضحک اماراتی-آمریکایی برای اشغال جزایر ایرانی
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6377660
k ٥.٣
١١
مشرق / متن پیش رو در مشرق منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
چند روزی است اماراتی ها به میزبانی یک شناور حاشیه ساز آمریکایی یعنی Lewis B. Puller به تمرین با بالگردهای خود برای اشغال جزایر 3 گانه ایرانی پرداخته اند تا روحیه نظامیان شکست خورده شان را بالا ببرند.
اگرچه لفاظی ها و عبارت های کنایه دار برخی مقامات اماراتی مبنی بر الحاق جزایر 3 گانه ایرانی در خلیج فارس به آنها، حرف و نکته جدیدی نیست و هر از گاهی برای خالی نبودن عریضه بیان می شود، اما در سالهای اخیر و به دلیل بروز تحولات گوناگون در سطح منطقه غرب آسیا، شاهد تحرکات و سیگنال هایی از طرف این کشور کوچک و ضعیف همسایه بوده ایم که به نظر می رسد نیازمند تذکرات جدی تر است.
البته نباید از نظر دور داشت که بلافاصله پس از ناامن شدن خلیج فارس و دریای عمان در ماه های گذشته توسط عناصر وابسته به عربستان و آمریکا، حکام اماراتی نسبت به تغییر سریع رویه های قبلی خود اقدام و نسبت به ارسال سیگنال های متفاوتی جهت افزایش همکاری با جمهوری اسلامی در موضوعات منطقه ای فعال شدند اما در روزهای گذشته، حرکاتی را پایه گذاری کرده اند که نیازمند تذکرات و بازخوردهای جدی تر است.
از ماجراجویی های متوهمانه تا اجاره مزدور برای حمله به جزایر سه گانه
اماراتی ها در بین دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس همیشه میل به انجام کارهای متفاوت و بزرگتر از قد و قواره خود دارد و همین امیال بود که در سال 2010 میلادی پای اریک پرنس، بنیانگذار شرکت بدنام بلک واتر را به این کشور باز کرد. وی در آن زمان و شنیده شدن زمزمه انقلاب ها در کشورهای عربی توسط خاندان حاکم خصوصا شیخ ابوظبی، محمد بن زاید، استخدام شد تا ارتشی کوچک از مزدوران خارجی را برای حفاظت از هیئت حاکمه و مقابله با هر نوع مخالفت و اعتراضی را آماده کند.
البته این یگان در همان زمان هم برای یک سری اهداف بلند پروازانه مثل حمله و تصرف نیروگاه اتمی و جزایر نیز آموزش دیده بود که مشخصا قدمی در سمت رسیدن به خیالات حاکمان امارات درباره ایران بود.
این کشور کوچک اما بعد از آغاز بحران در سوریه به صورت غیر مستقیم و از سال 2015 و با شروع تهاجم سعودی ها به یمن در سال 2015 به صورت کاملا مستقیم وارد درگیری های منطقه ای شدند. با بهم ریختن محاسبات در سوریه و یمن امروز حاکمان این کشور به دنبال دوستی و تجدید رابطه با سوریه از طرفی بوده و در عین حال در جنوب یمن نیز مزدوران تحت حمایت آنها به جان مزدوران تحت حمایت آل سعود افتاده و درگیری نبردی خونین هستند.
فاز جدید ماجراجویی های این شیخ نشین کوچک البته در شمال آفریقا و کشور لیبی در جریان است که اخیرا نیز نیروهای تحت حمایت این کشور شکست های سختی را در برابر نیروهای تحت حمایت طرف های دیگر متحمل شدند. اما به نظر می رسد حکام اماراتی در فاز جدیدی از توهمات خود به سرعت در حال حرکت در مسیر چیده شده توسط آمریکایی ها هستند و از چند هفته پیش در حال ارسال سینگنال های تحریک کننده ای به تهران هستند.
تمرین برای تصرف جزایر و شبیه سازی مقابله با قایق های سپاه
حدودا 2 ماه پیش و در شرایط اوجگیری ابتلاء به ویروس کرونا در جهان و منطقه غرب آسیا که باعث توقف بسیاری از فعالیت ها از جمله رزمایش های نظامی بود، شاهد یک تمرین نظامی مشترک بین امارات و آمریکا در خلیج فارس بودیم. در این تمرین دو طرف به بهانه آنچه افزایش تهدیدات ایران و آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرده بودند سناریوهای مشکوکی مثل حملات آبی خاکی، تصرف یک شهر ساحلی و خصوصا تمرین انتقال تجهیزات از شناورها به ساحل در شرایط یک حمله آبی خاکی را آزمایش کردند.

ایرانیان جهان


ایرانیان جهان


ایرانیان جهان


تصاویر مربوط به رزمایش مشترک آمریکا و امارات که در خلیج فارس برگزار شد
در ادامه رفتارهای تحریک آمیز در اطراف مرزهای کشورمان نیز مدتی پیش بالگردهای آپاچی نیروی زمینی آمریکا در منطقه خلیج فارس حضور پیدا کرده و استفاده از یک شناور ویژه پشتیبانی و تدارکاتی تمرین مقابله با شناورهای تندرو سپاه را انجام دادند. شناور USS Lewis B. Puller با کد اختصاری ESB-3 کشتی خاصی است که مدتی است وارد خلیج فارس شده و در این مدت باعث ایجاد حواشی زیادی در منطقه شده است بخصوص آنکه رفتار قاطعانه شناورهای سپاه با تحرکات نیروهای آمریکایی، در مقابل همین شناور انجام شد. نیروی ایالات متحده دو فروند از این شناورها را در اختیار داشته و به دنبال ساخت 3 فروند دیگر از آنها است.
این شناورها در حقیقت نوعی پایگاه شناور خط مقدم هستند که بنا به ماموریت می توانند وظایف مختلفی را به انجام برسانند. این شناورها در کنار ناوگان های تهاجم آبی خاکی معمولا وارد کار شده و حمل بخش زیادی از نیروها، تجهیزات مثل انواع هاورکرافت ها و البته بالگردها را بر عهده می گیرند. شناور ESB-3 اولین کشتی در این سری بوده و در سال 2017 میلادی وارد خدمت شده است. این ناو ها 87 هزار تن وزن، 233 متر طول و 145 نفر خدمه دارد. این شناور بزرگ توسط شرکت آمریکایی NASSCO از زیر مجموعه های جنرال دینامیکز ساخته شده است. در شناور ESB-3 از سیستم پیشران دیزل الکترونیک نیرو گرفته و به 12 قبضه مسلسل کالیبر 12.7 میلی متری نیز مجهز است.
در جدیدترین فاز ماجراجویی، اماراتی ها به میزبانی همین شناور حاشیه ساز آمریکایی یعنی USS Lewis B. Puller به تمرین با بالگردهای خود برای عملیات مشترک با آمریکا در منطقه خلیج فارس پرداختند. طبق بررسی ها، دو نوع بالگرد ارتش امارات در این تمرین شرکت کرده اند؛ یکی بالگردهای CH-47 شینوک و دیگر نمونه مسلح شده از بالگرد های سری بلک هاوک. این بالگردها متعلق به یگانی موسوم به گروه 18 در ارتش امارات هستند که امور بالگردی مربوط به نیروهای ویژه و عملیات های خاص را انجام می دهند.
در این یگان علاوه بر دو بالگرد فوق، هلی کوپتر های تهاجمی آپاچی و هواپیماهای تهاجمی بال ثابت سبک نیز وجود دارد. گزارش های رسیده حاکی از این است که این یگان در جریان تجاوز ائتلاف عربی به رهبری سعودی ها به یمن نیز شدیدا فعال بوده است.

ایرانیان جهان


ایرانیان جهان


بالگردهای بلک هاوک اماراتی بر روی عرشه ناو USS Lewis B. Puller

ایرانیان جهان


بالگرد شینوک اماراتی بر روی عرشه ناو USS Lewis B. Puller
بالگردهای بلک هاوک این یگان مجهز به موشک های هلفایر، راکت های هایدرا 70 میلی متری و البته مسلسل های گاتلینگ با کالیبر 12.7 و 7.62 میلی متری هستند. در جلوی این بالگرد نیز یک سامانه اپتیکی برای رصد وضعیت اطراف و هدف گیری سیستم های تسلیحاتی نصب شده است. در جریان این تمرین یک فروند بالگرد شینوک و دو فروند بالگرد بلک هاوک مسلح اماراتی حضور داشتند که هم در روز و هم در شب نشست و برخاست از شناور آمریکا و سوخت گیری از آن را نیز تمرین کردند. مقامات آمریکایی این تمرین را که در حدود یک هفته پیش انجام شده گامی برای آشنایی بیشتر نیروهای این کشور با ناوگان بالگردی امارات خوانده اند.
کوری عصاکش کور دگر شود!
نکته جالب در خصوص این حرکت امارات این که این نوع عملیات و تمرین و حالت مسلح سازی بالگردهای بلک هاوک و نوعی رزمایش مشترک با آنها بر فراز خلیج فارس صرفا یک پیام داشته و آن هم بر اساس احتمالا آنچه حاکمان امارات تصور می کنند ارسال پالس های قدرت به تهران است! اما بهتر است نگاهی طرف بزرگتر امارات در این شرایط یعنی آمریکا داشته باشیم.
مدتی پیش ایالات متحده آمریکا قرارداد جدیدی را به یک شرکت ایتالیایی برای توسعه نسل جدید ناوهای محافظ داد که یکی از ماموریت های اصلی آن مقابله با قایق های تندرو خواهد بود. سالهاست که آمریکایی ها به دنبال راه های مختلفی برای مقابله با این چالش هستند و البته همچنان به نظر می رسد اطمینان به سیستم های خود برای مقابله با این تهدید ندارند.
در فضای پس از ترور سردار سلیمانی در عراق و پاسخ موشکی ایران، تا مدتی نیروهای مسلح آمریکا و حتی سایر کشورهای منطقه و یگانهای فرامنطقه ای، جرات هیچ نحرک و اقدام خاصی را در مقابل سپاه و ارتش کشورمان نداشتند اما مشخص است با فشار سیاسی دولتمردان ایالات متحده، آنها مجددا به سمت انجام اقدامات تحریک آمیز و ایجاد چالش با ایران در منطقه رفته اند.
مسئله شیوع ترسناک ویروس کرونا و تلفات سنگین در آمریکا و البته پس لرزهای سنگین اقتصادی این مسئله در این کشور، در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و البته خالی بودن دستان ترامپ از هر گونه دستاوردی برای ارائه، بهانه جویی های این کشور به منظور تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت و البته تلاش برای ایران هراسی و ادامه حضور در منطقه را می توان از دلایل آمریکا برای سلسله اقدامات تحریک آمیز اخیر دانست.
در عین حال ورود مستقیم امارات به این مسئله و تمرین های مشترک با ناوگان آمریکایی در سناریوهایی که مستقیما تهدید ایران محسوب می شود، قطعا می تواند عواقب مهم و فراوانی را برای این کشور ضعیف و کوچک در پی داشته باشد. طبیعتا آنها با یاد دارند پس از سیلی موشکی سپاه به آمریکا پس از ترور سردار عزیز شهید سلیمانی، ایران به شکل علنی اعلام کرد که در صورت حمله متقابل آمریکا به کشورمان از هر کشور میزبان، پایگاه های مورد نظر نیز به عنوان هدف مورد حمله و نابودی قرار خواهند گرفت.
اگرچه این تصور دور نیست که امارات متحده، به علت تحقیرها و شکست های متوالی در سوریه و بخصوص یمن، کینه شدیدی از جمهوری اسلامی ایران به دل گرفته و تلاش دارد با مشارکت در رزمایش با کشورهایی چون آمریکا و بیان برخی تهدیدات، اعتماد به نفس و روحیه نظامیان و حتی دولتمردان خود را احیا کند، اما در عین حال، رصد و بررسی این تحرکات توسط کشورمان کمک خواهد کرد آنها نیز حد و اندازه خود و زبان شان را بهتر درک کنند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/154818/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

سیل برای دبی گران تمام شد

ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید

جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی