ایرانیان جهان

آخرين مطالب

پیدا کردن کار در سوئد ایرانیان اسکاندیناوی

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - داشتن چندین سال تجربیات کاری و تحصیلات عالیه برای پیدا کردن کار در سوئد میتواند نکته مثبتی باشد اما کافی نیست. آشنایی با زبان سوئدی (و البته انگلیسی) برای استخدام در خیلی از شرکت ها الزامیست. با داشتن تمام مدارک مورد نیاز و دانستن زبان سوئدی، همچنان پروسه پیدا کردن کار در سوئد برای خیلی از افراد سخت و دلسرد کننده است. فرستادن رزومه اینترنتی و بازدید از سایت اداره کار فقط یکی از کانال های موجود برای رسیدن به شغل مورد نظر شماست. در این مقاله ما به تمامی کانال های موجود برای پیدا کردن کار در سوئد میپردازیم.
اداره کار آژانس های کاریابی گروه های فیسبوک سایت Blocket jobb سایت های شرکت ها رادیو های محلی تحویل رزومه حضوری
ثبت رزومه در اداره کار
در صفحه شخصی‌تان در سایت اداره کار، تمام مشخصات خود را کامل بنویسید. تجربیات کاری و تحصیلاتتان را با توضیحات تکمیلی کامل کنید. برای مثال اگر در فروشگاهی به عنوان صندوقدار کار کرده اید، فقط صندوقدار ننویسید. به خوبی به تمام وظایفی که داشتید فکر کنید و توضیحات کاملی در باره پست شغلیتان بنویسید. به مثال زیر نگاه کنید.
پیدا کردن کار در سوئد
رزومه و نامه شخصی‌تان Personligt Brev را در اداره کار جدی بگیرید. خیلی از شرکت های تازه تاسیس شده، برای کم کردن هزینه‌های مرتبط با استخدام نیروی کار به سایت اداره کار سر میزنند و رزومه های جویندگان کار را میخوانند و مستقیما با آنها تماس میگیرند.
بخوانید: طریقه نوشتن personligt brev
آژانس های کاریابی – Beminningsföretag
شرکت هایی به عنوان bemanningsföretag نقش آژانس های کاریابی را ایفا میکنند. در این شرکت‌ها شما به عنوان Konsult استخدام شده و به شرکت های دیگر اجاره داده میشوید. برای مثال اگر ICA برای مدت کوتاهی نیاز به صندوقدار داشته باشد، به جای استخدام فرد جدیدی، یک نفر که به کار صندوقداری آشنایی دارد را از آژانس های کاریابی اجاره میکند. لیست بهترین آژانس های کاریابی و لینک عضویت در انتهای این پست نوشته شده است.
در این آژانس های کاریابی، شما میتوانید شغل ها و پست های مختلفی را پیدا کنید. از استخدام‌های بلند مدت چند ساله، تا استخدام‌های کوتاه مدت چند هفته‌ایی.
حقوق و مزایای شما به عنوان Konsult بر اساس قرارداد های عمومی (kollektivavtal) است. پس نگران حقوق کم نباشید. آگهی های استخدامی که آژانس های کاریابی منتشر میکنند به دو صورت می باشد:
استخدام مستقیم- Rekrytering
بسیاری از شرکت ها برای استخدام نیروی جدید از آژانس های کاریابی کمک میگیرند. در این حالت، آگهی استخدام را آژانس کاریابی منتشر میکند. شما رزومه خود را به آژانس کاریابی ارسال میکنید و آنها در صورت تمایل با شما تماس میگیرند و مصاحبه های اولیه در آژانس کاریابی صورت میگیرد. اما در آخر شما استخدام مستقیم شرکت مورد نظر میشوید.
اجاره نیروی کار – Personaluthyrning
آژانس های کاریابی به اجاره دادن نیروی کار معروف هستند. در این حالت شرکتی که نیازمند کارمند است، شما را از آژانس کاریابی اجاره میکند. در این حالت شما استخدام آژانس کاریابی میشوید.
کلمات کلیدی در این‌باره:
Konsult:
زمانی که شما استخدام آژانس کاریابی بشوید و در شرکت های دیگر کار کنید، به شما konsult میگویند
Uppdrag:
به کار‌هایی که شما به عنوان konsult انجام میدهید، uppdrag میگویند.
Referens:
اشخاصی که تجربیات شما را ضمانت میکنند.
برای مثال کارفرماهای قبلی شما، مشتریان و یا همکاران سابق
Konsultchef:
مدیر شما در آژانس کاریابی، ایشان به شما کمک میکند تا کار مناسبی پیدا کنید و همچنین مسئول پرداخت حقوق شما می باشد.
معمولا قرارداد های استخدامی در ابتدا به صورت provanställning است و بعد از شش ماه به tillsvidare تبدیل میشود. حقوق و مزایا بسته به نوع استخدام شما می باشد. برای توضیح دادن این مسئله به دو مثال زیر دقت کنید:
مثال اول:
سارا به عنوان konsult قرار است به مدت سه ماه، دو روز در هفته در شرکت کامپوتری کارلسون کار کند. حقوق وی ساعتی پرداخت میشود (timanställning).
سارا در شش ماه اول به صورت آزمایشی (provanställning) استخدام آژانس کاریابی میشود. حقوق سارا در قراردادش به صورت ساعتی ذکر شده است: ساعتی 115 کرون. این بدین معناست که تنها ساعت هایی که سارا در ماه کار میکند را حقوق میگیرد.
بعد از سه ماه کار کردن، شرکت کامپیوتری کارلسون دیگر نیاز به نیروی کار ندارد. مدیر سارا در آژانس کاریابی، به وی کمک میکند تا کار جدیدی برای سارا پیدا کند. چند روز بعد شرکت یوهانسون نیازمند منشی تمام وقت برای سه روز کاری میشود. اس ام اس این موقعیت شغلی برای سارا ارسال میشود و بعد از قبول کردن این ماموریت سارا سه روز در شرکت یوهانسون مشغول به کار میشود.
مثال دوم:
شرکت Volvo به مدت یک سال نیازمند حسابدار است و برای اینکار از آژانس کاریابی حسابدار اجاره میکند. شرکت volvo حقوق 24000 را برای حسابدار در نظر دارد.
مریم بعد از دیدن آگهی کار، رزومه خود را به آژانس کاریابی ارسال میکند و بعد از مصاحبه، به عنوان konsult در آژانس کاریابی استخدام میشود. قرارداد وی با حقوق ماهانه 24000 کرون به مدت یکسال تنظیم میشود.
حقوق وی ماهانه از آژانس کاریابی پرداخت میشود و مریم ماهانه یکبار با مدیر خود در آژانس ملاقات میکند. بعد از گذشت یک سال، در صورتی که مریم همچنان جویای کار باشد و شرکت ولوو دیگر به وی نیاز نداشته باشد، او میتواند به عنوان konsult از طرف آژانس در جای دیگری کار کند اما دیگر حقوق ماهانه‌ایی دریافت نمیکند و تقریبا شرایط‌اش با سارا یکسان است.
پروسه استخدام
آژانس کاریابی در ابتدا تمامی رزومه های ارسال شده را میخواند و در بین آنها بهترین ها را جدا کرده و اولین مصاحبه تلفنی را انجام میدهد. معمولا بعد از این مکالمه کوتاه، فرد به مصاحبه شخصی و حضوری دعوت میشود. در اینجا شما با رئیس آینده خود آشنا میشوید.
اگر مصاحبه به خوبی پیش برود و شما به مرحله بعد راه پیدا کنید، آژانس کاریابی رزومه و خلاصه مصاحبه شما را به شرکت مورد نظر معرفی میکند. در اینجا شرکت مورد نظر بین کاندیدهای موجود، چند نفر را برای مصاحبه حضوری دعوت میکند، معمولا در این مرحله رقابت تنها بین شما و حداکثر سه نفر دیگر است. بعد از این مصاحبه، آژانس کاریابی با اشخاصی که شما به عنوان referens معرفی کرده‌اید، تماس میگیرد.
این پروسه با استخدام یکی از کاندیدها به اتمام میرسد.
گاهی پروسه استخدام کمی طولانی تر میشود و شما مجبور به رفتن مصاحبه های بیشتری هستید. برای همین حتما در هر مصاحبه از روند استخدام و مرحله بعدی سوال کنید.
بخوانید: معمولی ترین سوالات مصاحبه استخدامی
پیدا کردن کار در سوئد از طریق فیسبوک
گروه های مختلفی در فیسبوک برای جویندگان کار درست شده است. اگر در گوتنبرگ هستید، میتوانید در گروه Jobb i Göteborg عضو شوید. بسیاری از افراد با نوشتن توضیح کوتاهی درباره تجربیات خود در این گروه، موفق به پیدا کردن کار مورد علاقه‌شان شده‌اند. این گروه با بیش از 28 هزار عضو، متعلق به انجمن کار و مسکن در گوتنبرگ می باشد.
گروه Jobb i Göteborg اگر در استکهلم زندگی میکنید، میتوانید در گروه زیر عضو شوید. این گروه امروز بیش از 34 هزار عضو دارد. گروه Jobb i Stockholm نیز متعلق به انجمن کار و مسکن می باشد.
گروه Jobb i Stockholm اگر در مالمو زندگی میکنید، میتوانید در گروه زیر عضو شوید. این گروه امروز بیش از 32 هزار عضو دارد. گروه Jobb i Malmö نیز متعلق به انجمن کار و مسکن می باشد.
گروه Jobb i Malmö گروه ایرانی تابلو اعلانات کار با بیش از 12 هزار عضو، بزرگترین گروه کاریابی ایرانیان تا به امروز است.
گروه تابلو اعلانات کار در سوئد
پیدا کردن کار از طریق سایت Blocket
سایت بزرگ Blocket معروف به خرید و فروش اجناس دست دوم است. اما این سایت بخشی مختص جویندگان کار نیز دارد. در این بخش شرکت های بزرگ و کوچک و آژانس های کاریابی، روزانه آگهی های استخدام منتشر میکنند.
با درست کردن Jobb bevakning میتوانید، آگهی های استخدام مورد علاقه‌تان را روزانه از طریق میل دریافت کنید. برای اینکار کافیست روی Skapa jobbevakning کلیک کنید. در قسمت Vad نام پست های شغلی مورد نظرتان را بنویسید، مانند Kassörska, ekonomiassistent. و در قسمت Var شهر محل سکونت و یا شهری که مایل هستید در آن کار کنید را، بنویسید.
دیدن آگهی های استخدام در Blocket Jobb
سایت های شرکت ها
در 90 درصد سایت های شرکت ها، بخشی به عنوان Lediga jobb و یا jobba hos oss وجود دارد. در این بخش تمامی آگهی های استخدامی شرکت منتشر شده است. شما میتوانید رزومه خود را مستقیما از طریق سایت شرکت، ارسال کنید. نام مسئول استخدام همیشه در پایین آگهی ذکر شده، چند روز بعد از ارسال رزومه، با ایشان تماس بگیرید و از روند پروسه استخدام سوال کنید.
شرکت های تازه تاسیس شده، معمولا از طریق رابط و یا اداره کار کارمندان خود را استخدام میکنند. اما شما میتوانید در این راه پیشرو باشید. برای مثال اگر در گوتنبرگ زندگی میکنید، مسلما می دانید که در محله Högsboindustri شرکت های بسیار زیادی مشغول به کار هستند. شما میتوانید به سایتی مانند Eniro بروید و نام و سایت شرکت های تازه تاسیس شده را پیدا کنید و رزومه خود را به ایمیل شرکت ارسال کنید. این کار مناسب اشخاصی است که دنبال کارهایی از جمله انبارداری، دفتری و طراحی وبسایت هستند.
برای پیدا کردن نام شرکت ها در eniro, نام یک خیابان را بنویسید، بعد روی گزینه Företag på den här adressen کلیک کنید. لیست تمام شرکت ها در آن خیابان را میتوانید ببینید.
رادیو های محلی
اگر تازه به سوئد آمده‌اید و ترجیح میدهید کارفرمای ایرانی داشته باشید، میتوانید به رادیو های محلی گوش کنید و در ساعت های بخش نیازمندی، تماس بگیرید.
در بخش های نیازمندی رادیوهای محلی سوئد هم کارفرما و هم جویندگان کار از طریق تلفن آگهی خود را در رادیو اعلام میکنند، برای مثال یک پیتزاباگاره که به کار نیاز دارد و یا یک شرکت حمل و نقل که برای اسباب کشی به کارگر احتیاج دارد. توجه داشتبه باشید که در میان این آگهی ها نباید زیاد منتظر شنیدن کارهای دفتری و یا ریاستی بود.
بخش نیازمندی های رادیو همسفر برای ایرانیان استکهلم:
از دوشنبه تا جمعه از ساعت 16 الی 16:15 با تلفنهای 239810 و 983843
رادیو همسفر با نوید آزادی
تحویل رزومه حضوری
اگر میخواهید در سوپرمارکت، کافه و رستوران کار کنید و یا به فروشندگی در بوتیک علاقه دارید، میتوانید شخصا رزومه خود را تحویل دهید. کافیست چند نمونه از رزومه و نامه شخصی‌تان را پرینت کنید و در شهر به کافه ها و رستوران ها و مغازه های مختلفی سر بزنید و رزومه‌تان را تحویل دهید.
لیست آژانس های کاریابی
اگر در اداره کار ثبت هستید، میتوانید از طریق handläggare خود، در برنامه Stöd och matchning عضو شده تا آژانس های کاریابی با قدرت بیشتری به شما در پروسه پیدا کردن کار در سوئد کمک کنند.
برای شما که تحصیلات آکادمیک دارید
Academic Work برای تمام افراد، با تحصیلات عالیه و یا بدون آن،
دارای برنامه Stöd och matchning
صفحه عضویت در Manpower دارای برنامه Stöd och matchning
ثبت رزومه در Lernia آژانس کاریابی در زمینه های: صنعتی، انبارداری، ساخت و ساز، برق، کارهای دفتری، پشتیبانی و فروش
ثبت رزومه در Uniflex برای تمام افراد، با تحصیلات عالیه و یا بدون آن.
ثبت رزومه در Proffice با آرزوی موفقیت برای تک تک شما عزیزان، کمال قدردانی را از شما برای خواندن این مطلب در وب سایت ایرانیان سوئد را داریم. اگر مطلب فوق مورد توجه شما واقع گرفت، آن را با دوستان و آشنایان خود در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/12868/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود

شناسایی بیش از 170 تبعه غیر مجاز در کرمانشاه

ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است

راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است

تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند

وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم

تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است

رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود

پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

25 اردیبهشت آخرین فرصت دریافت شناسه یکتا

امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود

سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند

قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، به‌زودی سقوط می‌کند

محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد

کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نامه عشقی به پورابراهیمی؛ تبصره 6 بودجه 1403 به ضرر بورس است

منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند

کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

کشف بیش از 91 میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

آنچه در دور اول سفر رییس جمهور به سمنان گذشت

کشف 5 تن خشکبار قاچاق از انباری در جنوب تهران

برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود

72 درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند

رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است

توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد

رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند

کشف دو خودروی قاچاق به ارزش 150 میلیارد ریال در البرز

روابط دوستانه 2 کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است

روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است

توقیف خودرو قاچاق 100 میلیاردی در مشهد

معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم

چک‌های 500 هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟

روز شنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات رسمی انتخاب شود

پیش‌بینی یک فعال اقتصادی: دلار به زودی به این عدد می‌رسد

آیت‌الله اراکی: ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

برخی از طرح‌ها نباید در سفر رئیس‌جمهور به لرستان مطرح می‌شد

سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا

کشف بیش از 54 هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت