ایرانیان جهان

آخرين مطالب

از فاکتور تا اداره مصادره اموال Kronofogden ایرانیان اسکاندیناوی

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - پروسه پرداخت نکردن یک فاکتور تا رسیدن به اداره مصادره اموال Kronofogden چقدر طول میکشد؟ چقدر زمان میبرد تا شما betalningsanmärkning بگیرید؟ آیا شرکت های Inkasso هم باعث گرفتن betalningsanmärkning میشوند؟ به موقع پرداخت نکردن فاکتورها چه عواقبی دارد؟

نکات کلیدی این مقاله
UCشرکتی است که فهرست تمام شهروندان سوئدی به اضافه وضعیت اقتصادی آنها، در آن ثبت شده است.
Betalningsanmärkning زمانی که شما به عنوان یک شخص بد حساب شناخته بشوید، علامتی کنار اسم‌تان در فهرست شهروندان سوئدی قرار میگیرد
Utmätningزمانی که نتوانید تمام بدهی های خود را پرداخت کنید، اداره مصادره اموال Kronofogden ، اموال شما را مصادره میکند.
Påminnelseفاکتور یادآوری جهت پرداخت فاکتور اصلی
بد حساب شناخته شدن در فهرست UC، یک شبه اتفاق نمی‌افتد. این پروسه چند ماهی طول می کشد و اگر شما تمام مراحل این پروسه را بدانید مطمئنا میتوانید سر وقت از به بار آمدن هزینه های اضافی جلوگیری کنید. پرداخت نکردن یک فاکتور در بدترین حالت به گرفتن betalningsanmärkning و حتی utmätning توسط اداره مصادره اموال تبدیل میشود. برای اینکه بتوانیم به راحتی تمام این پروسه را توضیح دهیم، از یک مثال ساده استفاده میکنیم.
سارا از شرکت Tele2 اشتراک تلفن همراه گرفته است. ماهانه مبلغ 200 کرون به این شرکت پرداخت میکند. در تمام فاکتور های Tele2 آخرین مهلت پرداخت سی‌ام هر ماه است.
سارا همچنین برای خرید ماشین جدیدش، از بانک Santander وام گرفته است. فاکتور ماهانه سارا به مبلغ 1000 کرون باید تا سی‌ام هر ماه پرداخت شود.
پرداخت فاکتور
نکته مهم درباره پرداخت فاکتورها، توجه کردن به آخرین مهلت پرداخت می باشد. سارا نمیتواند دقیقا سی‌ام فاکتورهای خود را پرداخت کند. چراکه معمولا عملیات بانکی جهت انتقال وجه به حساب شرکت ها حداقل یک روز طول می کشد تا مبلغ پرداختی وارد حساب شرکت بشود. آخرین مهلت پرداخت در اصل آخرین روزی است که باید مبلغ فاکتور به حساب گیرنده، یعنی شرکت مورد نظر ریخته شود.
سارا در ماه آپریل، فراموش میکند که فاکتور Tele2 را پرداخت کند. حدودا هشتم ماه می، فاکتور جدیدی به نام Påminnelse از شرکت Tele2 دریافت میکند. طبق قانون سارا باید 200 کرون فاکتور اصلی به اضافه هزینه فاکتور یادآوری påminnelseavgift را در اولین فرصت پرداخت کند. هر روزی که سارا پرداخت این فاکتورها را عقب بیاندازد، بهره‌ایی به نام dröjsmålsränta نیز به این هزینه ها اضافه میشود. و البته Tele2 می تواند اشتراک تلفن همراه سارا را تا زمانی که او تمام مبلغ را پرداخت نکند، قطع کند.
فرض می کنیم که سارا فاکتور بانک santander را نیز پرداخت نکرده است. در این صورت فاکتوری از شرکت Intrum Justitia به نام Påminnelse برای سارا ارسال میشود.
چرا اینبار فاکتور از شرکت دیگری برای سارا ارسال شده است؟
بانک Santander برای آسان کردن کار خود، تمام مکالمات مربوط به فاکتورهایش را به شرکت Intrum Justitia سپرده است.
شرکت Intrum Justitia شرکتی است که به Inkasso معروف است. سارا با دیدن نامه از این شرکت، فکر میکند که نامش در لیست inkasso رفته و امکان گرفتن Betalningsanmärkning را دارد.
اما سارا کاملا اشتباه فکر میکند. تا زمانی که اسم فاکتور Påminnelse است، هنوز سارا بدهکار بانک سنتندر می باشد.
تقریبا ده روز بعد از آخرین مهلت پرداخت فاکتور بانک Santander، امکان دارد شرکت Intrum با سارا تماس بگیرد و دوباره به او درباره‌ی پرداخت فاکتور یارآوری کنند.
شرایط و هزینه های Påminnelse نیز تقریبا شبیه به شرکت tele2 است.
در حال حاضر طبق قانون، هزینه påminnelse از 60 کرون به بالا است و میزان بهره dröjsmålsränta نیز بسته به نوع قرارداد متفاوت می باشد.
Inkassobolag شرکت های اینکسو
شرکت هایی به نام Inkassobolag وظیفه دارند تا بدهکاران را مجبور به پرداخت بدهی خود به طلبکاران کنند. در قوانین سوئد، قانونی به اسم Inkassolagen وجود دارد که تمام هزینه ها و شرایط این شرکت ها را در بر میگیرد.
شرکت های inkasso میتوانند کاملا خصوصی باشند اما تمام قوانین و هزینه‌هایشان با قوانین سوئد برابری دارد. برای مثال کارمزد inkasso طبق قانون 180 کرون است و تمام شرکت های inkasso باید 180 کرون از بدهکاران به عنوان کارمزد بگیرند.
در صورتی که سارا بعد از دریافت påminnelse هنوز اقدامی برای پرداخت فاکتورهایش نکند، شرکت Tele2 و بانک Santander میتواند فاکتور خود را به شرکت inkasso بسپارند تا این شرکت از سارا مبلغ فاکتور به اضافه هزینه påminnelse و نیز بهره را از سارا بگیرد. برای هر روزی که سارا پرونده در شرکت Inkasso دارد، بهره‌ایی به میزان هزینه های او اضافه میشود.
بهترین کار این است که سارا با اولین نامه از شرکت Inkasso به آنها زنگ بزند و اعلام کند که تمام صورت حساب را با هزینه های جانبی پرداخت خواهد کرد تا از دادن بهره‌ی بیشتر جلوگیری کند.
شرکت هایی مانند Intrum Justitia و Lindorff بزرگترین شرکت های Inkasso شناخته شده‌اند. اولین نامه‌ایی که از این شرکت ها و یا سایر شرکت های Inkasso دریافت میکنید، inkassokrav نام دارند.
بعضی از بانک ها و شرکت ها، برای از دست ندادن مشتریان خود، سریعا سراغ inkasso نمیروند و سعی می کنند با تماس تلفنی و یادآوری فاکتور، بدهی خود را پس بگیرند. اما بعضی از شرکت های ارائه کننده اشتراک تلفن و اینترنت شاید بعد از اولین فاکتور پرداخت نشده، اشتراک مشتری را قطع کنند و حتی زودتر از آنچه فکرش را بکنید پرونده را تحویل شرکت های Inkasso بدهند.
فاکتور اشتباه
بعد از دریافت påminnelse از شرکت tele2، سارا تصمیم میگیرد که کل مبلغ فاکتور به اضافه هزینه های جانبی را پرداخت کند. اما با این حال بعد از گذشت یک ماه سارا نامه ‌ای به عنوان Inkassokrav دریافت میکند.
سارا از این جریان عصبانی می شود و با شرکت inkasso تماس میگیرد. وی متوجه میشود که فاکتور را با شماره OCR اشتباهی پرداخت کرده است.
نکته مهم: اشتباه وارد کردن OCR nummer تقصیر شماست و باید در اولین فرصت با بانک و همچنین شرکت طلبکار تماس بگیرید.
بعد از تماس سارا با شرکت Tele2، مشکل سارا به کل حل میشود اما او باید تمام هزینه های جانبی را بدهد. چراکه سارا مسئول پرداخت فاکتور با OCR صحیح است.
تحویل پرونده به اداره مصادره اموال Kronofogden
سارا هنوز فاکتورهای مربوط به بانک Santander را پرداخت نکرده است. او میتواند برای جلوگیری از رفتن به Inkasso با بانک سنتندر برای گرفتن مهلت بیشتری جهت پرداخت فاکتور، تماس بگیرد. اما سارا که نا امید از توان مالی‌اش برای پرداخت فاکتورها است، با بانک هیچ تماسی نمیگیرد.
بعد از گذشت مدتی، بانک Santander تصمیم میگیرد که فاکتور سارا را تحویل شرکت Intrum Justitia بدهد.
بعد از اینکه سارا inkassokrav را دریافت کرد، باید با شرکت Inkasso تماس بگیرد. سارا که به تازگی بیکار شده است و موقعیت اقتصادی خوبی ندارد، شرایط خود را برای شرکت Inkasso تعریف می کند.
این شرکت با دیدن رتبه مخصوصی که وضعیت اقتصادی افراد را نشان میدهد، تصمیم میگیرد به سارا دو هفته وقت بدهد تا او فاکتور را به صورت کامل با هزینه های جانبی پرداخت کند.
نکته مهم: تمام افراد دارای رتبه ایی هستند که وضیت اقتصادی‌شان را نشان میدهد. شرکت های Inkasso با دیدن رتبه شما، میتوانند به شما فرصت بیشتری دهند و یا اگر رتبه شما بسیار پایین باشد، میتوانند مستقیما پرونده را تحویل اداره مصادره اموال Kronofogden بدهند. در هر صورت تماس با شرکت inkasso بهترین روش برای جلوگیری از رفتن به kronofogden است.
بعد از گذشت یک ماه سارا فاکتور جدیدی از بانک Santander دریافت میکند. اما او که توان مالی پرداخت این فاکتور را نیز ندارد، دوباره Påminnelse میگیرد و بعد از مدتی این فاکتور نیز در اختیار شرکت Intrum قرار میگیرد.
دراینجا سارا میتواند بین این دو راه یکی را انتخاب کند:
قسط بندی بدهی خود رفتن به Kronofogden قسط بندی بدهی
بعد از تماس با شرکت intrum که پرونده‌ی inkasso را در اختیار دارد، سارا تصمیم میگیرد بدهی خود را قسط بندی کند.
توجه کنید که قسط بندی بدهی نیز باعث میشود که هزینه‌های دیگری نیز به مبلغ اصلی اضافه شود. برای مثال هزینه قسط بندی 170 کرون و 60 کرون برای هر فاکتور جدید.
اداره مصادره اموال Kronofogden
اگر سارا هیچ اقدامی برای قسط بندی و یا پرداخت کل هزینه‌ها نکند، شرکت inkasso پرونده را به اداره مصادره اموال Kronofogden ارجاع میدهد. در این صورت حکم پرداخت صادر میشود. این حکم به سوئدی Betalningsföreläggande نام دارد.
هزینه تنظیم این حکم که 380 کرون است، به هزینه های سارا اضافه میشود.
بعد از اینکه حکم پرداخت صادر شد، اداره مصادره اموال نامه‌ایی به سارا ارسال میکند. اولین کاری که سارا باید انجام دهد، باخبر کردن kronofogden از دریافت نامه است.
در این نامه بخشی به اسم delgivningskvittot وجود دارد که سارا باید آن را امضا کرده و به آدرس kronofogden ارسال کند.
قدم دوم سارا این است که نسبت به پرداخت بدهی اقدام کند. اگر سارا فکر میکند که این بدهی به کل اشتباه است، باید این نکته را به kronofogden اعلام کند.
مدت زمانی که سارا مهلت دارد، تا در مورد پرونده و حکم پرداخت، توضیحی ارسال کند، در نامه به عنوان förklaringstid نوشته شده است.
سارا باید در مهلتی که به او داده شده است، تمام بدهی خود را پس بدهد. اگر او توان مالی پرداخت تمام مبلغ را نداشته باشد، باید با صحبت کردن با شرکت inkasso بدهی خود را قسط بندی کند.
بعضی از ادارات و شرکت ها مستقیما بعد از اولین فاکتور یادآوری، پرونده را به اداره مصادره اموال ارجاع میدهند. برای مثال CSN
در صورتی که سارا هیچ اقدامی درمورد پرونده‌اش انجام ندهد، اداره مصادره اموال kronofogden تصمیم نهایی را میگیرد و سارا را بدهکار به حساب می آورد.
در این صورت به درخواست طلبکار، kronofogden وضعیت اقتصادی سارا را کنترل میکند و برای مصادره اموال اقدام میکند.
در این مثال، سارا با وامی که از Santander گرفته بود، ماشین جدیدی خریداری کرده بود، که به احتمال زیاد اولین قدم برای پرداخت بدهی، باز پس گرفتن ماشین از سارا است. با گرفتن ماشین توسط بانک، سارا میتواند ما بقی وام را تا حدودی پرداخت کند. اما چون قیمت ماشین بعد از استفاده کمتر از قیمت نو است، اداره مصادره اموال مجبور به مصادره کردن اموال دیگر سارا نیز میشود تا بتواند کل بدهی سارا را پرداخت کند. این اموال میتواند دوربین عکاسی، کامپیوتر و یا هر چیز با ارزش و بی ارزش دیگری باشد.
اگر سارا به هر دلیلی تصور کند که نیازی به پرداخت فاکتور ندارد
اگر سارا به هر دلیلی حکم پرداخت را اشتباه بداند، باید در مهلتی که به او داده شده، توضیحات خود را به اداره مصادره اموال ارسال کند. به اینکار bestrida می گویند.
اداره مصادره اموال Kronofogden توضیحات سارا را به شرکت Inkasso ارسال میکند. اگر شرکت Inkasso با سارا موافق نباشد، میتواند حکم را به دادگاه سوئد ارسال کند.
نکته مهم: اداره مصادره اموال، دادگاه نیست
برای اینکه اداره مصادره اموال پرونده را به دادگاه ارائه دهد، هزینه‌ایی بین 600 تا 2500 کرون از شرکت Inkasso میگیرد.
در صورتی که سارا در دادگاه نتواند حرف خود را ثابت کند و دادگاه به وی رای منفی بدهد، سارا باید تمام هزینه های Inkasso و هزینه های جانبی دیگر درمورد دادگاه را پرداخت کند.
چه زمانی سارا Betalningsanmärkning میگیرد؟
نکته اول این است که اداره مصادره اموال، مسئول betalningsanmärkning نیست و این UC است که این علامت را کنار اسم شما میگذارد. UC و شرکت های دیگری که وضعیت اقتصادی افراد را کنترل میکنند، روزانه اطلاعاتی از Kronofogden میگیرند.
زمانی که اداره مصادره اموال رای نهایی نسبت به بدهکار بودن سارا، را اعلام می کند، سارا betalningsanmärkning میگیرد.
گرفتن حکم پرداخت، مساوی با گرفتن betalningsanmärkning نیست. زمانی که شما بدهکار به حساب بیایید، betalningsanmärkning میگیرید.
Betalningsanmärkning تا سه سال در کنار اسم شما باقی می ماند و با این علامت شما نمیتوانید جنس قسطی بخرید، وام بگیرید و یا آپارتمانی اجاره کنید.
نکته مهم: داشتن betalningsanmärkning و بدهی در اداه کرونوفوگدن در گرفتن medborgarskap تاثیر منفی می گذارد. معمولا این افراد به درخواست شهروندی خود، جواب منفی میگیرند.
حال می توانید با ماشین حساب، مجموع هزینه های سارا را حساب کنید. فاکتور اصلی سارا تنها 1000 کرون بود. به این فاکتور هزینه های فاکتور یادآوری، هزینه های Inkasso، بهره ، هزینه های اداره مصادره اموال و دادگاه اضافه شد. فکر میکنید مجموع هزینه های سارا چند برابر شده است؟
اگر تجربه شخصی از kronofogden دارید، میتوانید تجربه خود را با دیگران در قسمت نظرات در میان بگذارید.
منبع:
سایت کرونوفوگدن
شرکت اینتروم
اسامی شرکت ها تنها به عنوان مثال در این مقاله گنجانده شده‌ است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/12821/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

سیل برای دبی گران تمام شد

ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید

جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی