ایرانیان جهان

آخرين مطالب

تابستان سوئد کجا برویم؟ ایرانیان اسکاندیناوی

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - حداقل یک ماه در فصل تابستان، کل ادارات و شرکت های سوئد تقریبا بدون کارمند میشوند، نه اینکه کسی اخراج شود، بلکه طبق قانون باید تمام کارگران و کارمندان پنج هفته مرخصی با حقوق داشته باشند، که به سوئدی Semester نام دارد. معمولا افراد چهار هفته از این مرخصی را در ماه های ژوئن تا آگوست خواهند داشت. از یک سو شرکت ها و ادارات با کمبود نیروی کار رو به رو میشوند و این مسئله شاید برای تازه وارد ها عجیب و بعضی اوقات عصبی کننده باشد، از سوی دیگر برای خیلی از افراد موقعیتی است که با گرفتن کار تابستانی فقط در چند ماه به تجربیات خود اضافه کنند و رزومه کاری خود را قوی تر سازند.
اما سوئدی ها بجز مسافرت خارج از سوئد، چطور از مرخصی خود تمام استفاده را می کنند؟ در این مقاله سعی داریم بعضی از مکان های توریستی، تفریحی و جذاب سوئد را نام ببریم.
استان Västra Götaland
پارک آبی Skara Sommarland
بزرگترین پارک آبی اسکاندیناوی در نزدیکی شهر گوتنبرگ، یکی از جاذبه های توریستی سوئد و مکانی شاد برای تمام سنین در فصل تابستان است. اطلاعات کامل درباره سفر به این پارک آبی را میتوانید در اینجا مطالعه فرمائید.
بیشتر بخوانید: تفریح در سوئد – پارک آبی Skara Sommarland
مجموعه Universum
اگر دوست دارید فاصله بین شما و ماهی های بزرگی مانند کوسه، فقط یک شیشه باشد و در دل یک آکواریوم عظیم قدم بردارید، حتما به Universum سر بزنید. در اینجا بجز آکواریوم بسیار بزرگی که 900 هزار لیتر آب را در خود جای داده است و در آن ماهی های کوچک و بزرگ آزادانه در آن شنا میکنند، بخش های دیگری نیز وجود دارد. شبیه‌سازی بسیار دقیقی از جنگل‌های بارانی آمازون و جانوران عجیب و غریب آن، باغ پرندگان، پروانه‌های رنگارنگ، زندگی ماموت‌ها در عصر یخبندان و بخش‌های جذاب دیگر در Universum گردآوری شده‌اند.
این مجموعه در مرکز شهر گوتنبرگ و در کنار شهربازی Liseberg واقع شده است. مکانی تفریحی و علمی برای تمام سنین.
شهربازی بزرگ Liseberg
تصور کنید که از فاصله 146 متر بالای دریا، سقوط آزاد داشته باشید، یا در یکی از معروف ترین و بهترین ترن هوایی های چوبی دنیا، مسافتی بیش از یک کیلومتر را با هیجان کامل طی کنید، و یا شاید دلتان هیجان بیشتری بخواهد، تصور کنید با سرعت 100 کیلومتر در ساعت، در عرض فقط 2 دقیقه، با طولانی ترین و سریع ترین، ترن هوایی اسکاندیناوی، حداقل 3 بار، بی وزنی را به معنای واقعی کلمه تجربه کنید. بلند ترین سقوط آزاد اروپا AtmosFear ، ترن هوایی چوبی Balder ، طولانی ترین، ترن هوایی اسکاندیناوی Helix ، تنها سه بازی از 41 بازی پر هیجان شهربازی گوتنبرگ liseberg است.
شهربازی لیسه بری واقع در شهر زیبای گوتنبرگ سوئد، یکی از پر طرفدار ترین جاذبه های گردشگری در سوئد به حساب می آید. اطلاعات کامل در این باره را میتوانید اینجا مطالعه فرمائید.
بیشتر بخوانید: تفریح در سوئد – شهربازی Liseberg
باغ Botaniska
باغ بوتانیسکا در شهر گوتنبرگ، یکی از بزرگترین باغ های اروپا به حساب می آید. این باغ 175 هکتاری، مکان خوبی برای آرامش و دور شدن از استرس های روزانه است. یک پیک نیک و یا پیاده‌روی در میان آواز دلنشین بلبل‌ها، عطر گل‌های هزار رنگ، صدای دل انگیز آبشار، خنکای نسیم در لابه‌لای سایه‌ی درختان کهنسال این باغ، روح و جسم شما را جلاء میبخشد. بلیط ورودی این باغ حداقل 20 کرون است اما خرید بلیط برای بازدید از این باغ زیبا، کاملا اختیاری است.
نکته: باغ هایی به نام بوتانیسکا با پارک تفاوت بسیار زیادی دارند. این باغ ها مکانی برای تحقیق و توسعه گیاه شناسی می باشد. به همین دلیل با پرداخت 20 کرون جهت خرید بلیط، به علم گیاه شناسی کمک زیادی خواهید کرد.
قلعه Karlsborg
ساخت این قلعه در سال 1819 شروع شد و قرار بود تنها برای 10 سال باقی بماند، اما سرنوشت این قلعه طوری رقم خورد که بیش از 90 سال عمر کند و تا به امروز پابرجا بماند. پس از اینکه سوئد، در جنگ با روسیه در سالهای 1808 تا 1809 بخشی از خاک خود (فندلاند فعلی) را از دست داد، استکهلم به صورت یک شهر مرزی درآمد و به دلیل موقعیت جغرافیایی که داشت مورد خطر قرار گرفت. از همین رو ارتش سوئد تصمیم بر ساخت قلعه‌ایی گرفت تا زمان کافی برای گردآوری و آموزش سربازان داشته باشد. همچنین این قلعه میتوانست خاندان پادشاه، طلا های کشور و دولت مرکزی را در هنگام بروز جنگ احتمالی در امان نگه دارد. در سال 1819 شاه سوئد، کارل چهاردهم، دستور ساخت این قلعه را صادر کرد.
امروزه این قلعه به عنوان بنای تاریخی در شهر Karlsborg مورد توجه بسیاری از توریست ها و علاقه‌مندان تاریخ از سراسر دنیا میباشد.
قلعه karlsborg در استان Västra Götaland سوئد
کانال آبی Dalsland
این کانال آبی 250کیلومتری یکی از زیباترین راه های آبی اروپا به شمار می آید که در بین سالهای 1864 – 1868 احداث شد. امکان اجاره قایق و یا کایاک، نیز وجود دارد. همچنین میتوانید در این کانال آبی زیبا، با قایق های تفریحی دیدن کنید.
قایق سواری در کانال Dalsland سوئد
استکهلم و حومه
شهربازی Gröna Lund
اگر ازارتفاع ترس دارید و یا از تاب بازی در ارتفاع بالا لذت نمی برید، پیشنهاد میکنم بازی های شهربازی استکهلم Gröna Lund را اصلا امتحان نکنید. تاب بازی در ارتفاع 121 متری را میتوانید با بلند ترین تاب دنیا، تنها در شهربازی استکهلم gröna Lund تجربه کنید. انواع مختلف سقوط آزاد از ارتفاع حداقل 80 متری، در حالی که بدن شما روبه زمین خم شده است و حتی اگر بخواهید هم نمیتوانید زمین را نگاه نکنید. با تنها یکی از ترن هوایی های جذاب این شهربازی زیبا، میتوانید پرواز را تجربه کنید.
شهربازی استکهلم Gröna Lund از 23 آپریل، درب های خود را به سوی علاقه مندان خود، باز کرده است.
اجاره قایق و کایاک Kajak
اگر اهل کانو سواری هستید، میتوانید با اجاره یک کانو، در راه آبی Långholmen از طبیعت زیبای استکهلم لذت ببرید.
مسلما قایق سواری نیاز به تجربه زیادی دارد، اما با قایق های GoBoat تقریبا افراد تازه وارد هم میتوانند نهار خود را در میان آب های استکهلم نوش جان کنند.
قایق سواری در استکهلم
اتوبوس روی آب
درست خواندید، اتوبوس روی آب یکی دیگر از جذابیت های استکهلم است. با پرداخت 260 کرون، سوار بر اتوبوسی میشوید که بجای خشکی در آب حرکت میکند.
اطلاعات بیشتر در اینباره را میتوانید در اینجا مطالعه کنید.
اتوبوس روی آب در شهر استکهلم سوئد
باغ وحش Kolmården
باغ وحش بزرگ Kolmården در نزدیکی استکهلم، یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی برای خانواده ها است. این باع وحش در هر فصل میزبان حدود 500 هزار بازدیدکننده از سراسر سوئد می باشد. اطلاعات کامل در اینباره را میتوانید اینجا مطالعه فرمائید.
بیشتر بخوانید: تفریح در سوئد – باغ وحش Kolmården
Fyrishov
پربازدیدترین مجموعه ورزشی سوئد که در سال 2012 پذیرای 1،6 میلیون بازدیدکننده بوده است در اوپسالا قرار دارد. Fyrishov در تمام طول سال باز است حتی در روزهای قبل از کریسمس (Julafton). در اینجا استخر شنا، ریلکسیشن، تمرین، سونا، جکوزی و بولینگ در اختیار شماست.
استان Skåne
باغ وحش Skåne
باغ وحش اسکونه، واقع در نزدیکی شهر Höör، عنوان بزرگ ترین باغ وحش حیوانات اسکاندیناوی را به خود اختصاص داده است. این باغ وحش به عنوان یکی از جاذبه های توریستی جنوب سوئد، سالانه میزبان بیش از 200 هزار بازدیدکننده از سراسر سوئد و همچنین دیگر کشورها میباشد.
اسکی روی آب
برای اسکی روی آب حتما نباید در سواحل هاوایی زندگی کنید. اسکی روی آب در جنوب سوئد یک آرزوی دست‌یافتنی است. اگر مایل به یاد گیری این ورزش جذاب هستید، کافیست به یکی از سواحل این استان سر بزنید. در آنجا مربی ها و شرکت های برگزارکننده دوره های اسکی روی آب برای آموزش به شما، حضور دارند.
محل‌های مناسب برای موج سواری در استان اسکونه
Kullaberg och Mölle Kåseberga Löderup Höllviken Lomma
موج سواری در استان Skåne سوئد
سواحل زیبای استان Skåne
سواحل Skåne به شن های داغ و سفید رنگ‌اش معروف است. برای رسیدن به اوج یک آرامش عمیق در کنار موج‌های دریا و نسیم تابستانه‌ای که صورت شما را نوازش میکند، کافیست به یکی از سواحل فوق‌العاده زیبای skåne سر بزنید و از تعطیلات تابستان خود لذت ببرید.
نزدیک ترین ایستگاه های اتوبوس: Skanör Centrum و یا Falsterbo Strandbad
سواحل زیباس جنوب سوئد
دیگر شهرها
مجموعه Gustavsviks Upplevelsebad
پارک آبی Lost City در مجموعه Gustavsviks Upplevelsebad دارای طولانی ترین سرسرهای آبی سوئد است. طولانی ترین سرسره این پارک 206 متر طول و 16 متر ارتفاع دارد. یکی از ویژگی‌های این پارک آبی امکان شنا کردن در فضای سر پوشیده و همچنین سر باز است. قسمت هایی از این مجموعه مخصوص ماساژ، آرامش و ریلکسیشن است. این مجموعه در نزدیکی شهر Örebro قرار دارد.
پارک آبی و شهربازی Tosselilla
در اینجا هم پارک آبی سر باز و هم وسایل بازی برای تمام سنین، وجود دارد. در بخش پارک آبی، 9 استخر و 13 نوع مختلف سرسره، با دمای مناسب برای شنا کردن وجود دارد. این پارک تفریحی در نزدیکی شهر Lund و ماملو واقع شده است.
پارک آبی Tosselilla
پارک تفریحی و آبی Ölandsdjurpark
در این پارک تفریحی بزرگ، باغ وحش، پارک آبی و وسایل بازی وجود دارد. این پارک از تاریخ 11 ژوئن تا 14 آگوست درب های خود را در شهر Färjestaden به روی علاقمندان باز میکند.
پارک آبی در شهر Örebro سوئد
منابع:
SommarLand Universeum Liseberg Botaniska GrönaLund Långholmen kajak Ocean Bus Fyrishov Skånesdjurpark Gustavsvik tosselilla Ölandsdjurpark

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/12816/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است

71 فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی

نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم

فراخوان درگاه ملی مجوز‌های الکترونیکی

افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است

وزیر دارایی اسرائیل شرایط اقتصادی تل آویو را وخیم توصیف کرد

توقیف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

بهره‌وری در بخش کشاورزی استان بوشهر افزایش یابد

مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد

گوشت کیلویی 700 هزار تومان قابل انکار نیست

علیرضابیگی: گوشت کیلویی 700 هزار تومان قابل انکار است؟

فعالان بخش خصوصی: با تعطیلی پنچشنبه ها، قطع ارتباط هفتگی ایران با بازارهای جهان 4روز می شود

کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

با افزایش نرخ رسمی ارز، بازار غیررسمی مهار نمی‌شود

اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال 1403

تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی

درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد

قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی

نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند

اختصاص 30 درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید

مرحله دوم عملیات وعده صادق

خاندوزی: نوسانات نرخ ارز هیچ نفعی برای دولت ندارد

بازارسازی برای فروش نفت و استفاده از دستاورد‌های دانش بنیانی بسترساز رشد اقتصادی 5.4 درصدی شد

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر

کلاهبرداری از شهروندان نیشابوری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم

تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

اهداف ایران خودرو در سال جهاد اقتصادی

مدیران دولتی مقابله با قاچاق را در اولویت قرار دهند

تاکید استاندارآذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان در بخش اقتصادی

مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها

ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی

علیرضابیگی: گوشت کیلویی 700 هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

کشف 12 هزار قوطی اکتان بنزین در جنوب تهران

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 29 فروردین 1402

تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

جمعه و شنبه باید تعطیل شود

کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود

آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

ورود 80 میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی