ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سوپرایز سرمایه‌گذارن چینی و پاکستانی در خراسان جنوبی‌ اخبار ایران

سوپرایز سرمایه‌گذارن چینی و پاکستانی در خراسان جنوبی‌
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: حضور دو هیئت تجاری چین و پاکستان در استان، رهاورد نمایشگاه اکسپو است و ظرفیت‌های خراسان جنوبی و زیرساخت‌هایی که برای آنها فراهم شده تجار را سوپرایز و ترغیب برای سرمایه‌گذاری کرد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری با بیان این مطلب در جریان بازدید چند سرمایه گذار پاکستانی از سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: طی روزهای گذشته دو هیئت تجاری از کشورهای چین و پاکستان به خراسان جنوبی سفر کردند تا با ظرفیت‌های استان از نزدیک آشنا شوند.
‌صحبت‌های مقدماتی با این دو هیئت در محل غرفه استان در نمایشگاه اکسپو زده شده و به حضور در استان ترغیب شدند، لذا این سفر در ادامه مذاکرات اولیه در اکسپو انجام شده است.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری با اشاره به ظرفیت‌های معدنی، گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی بی نظیر استان، اظهار داشت: آشنایی بیشتر با این ظرفیت‌ها از نزدیک، از اهداف سفر این دو هیئت تجاری بود.
جعفری به بازدید هیئت تجاری چین از واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اشاره کرد و ادامه داد: این هیئت تجاری برای سرمایه گذاری در زمینه طیور و قیر و نیز بهره‌برداری از پتانسیل دانشگاه‌های استان اعلام آمادگی کرده است.
وی با اشاره به توانمندی‌های بالفعل هیئت تجاری پاکستانی در زمینه معدن، اظهار داشت: این سرمایه گذار توانمند برای خرید کانی‌های استان به ویژه بنتونیت اعلام آمادگی کرده اما پیشنهاد ویژه ما به این هیئت، احداث کارخانه فرآوری کانی‌های معدنی در منطقه ویژه بود.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی نیز در جریان بازدید چند سرمایه گذار پاکستانی از سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: ظرفیتهای ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی مورد استقبال خوب این تجار پاکستانی واقع شد.
افسانه ابراهیمی گفت: با مذاکرات که کردیم این سرمایه گذار را سوق دادیم تا در منطقه ویژه سرمایه‌گذاری داشته باشد به گونه‌ای که مواد خام معدنی ما در حوزه بنتونیت از ما خریداری و در منطقه ویژه اقتصادی فراوری انجام دهد و محصول نهایی خود را به هرمقصدی که خواست صادر کنند.
وی افزود: آنها خیلی سوپرایز شدند حتی زمین که قرار است به آنها بدهیم را نشان دادیم و به زودی عقد قرارداد خواهند داشت و در کمتر از دوسال واحدشان به بهره‌برداری خواهد رسید.
ابراهیمی با اشاره به اتفاقات خوب در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در غرفه خراسان جنوبی افزود: در نمایشگاه امسال به وضوح شاهد تعامل و هم افزایی و هم فکری بخش دولتی و خصوصی بودیم و در این نمایشگاه هر کدام از سازمان‌ها سعی کردند در زمینه معرفی محصولات استان از جمله زرشک و گوهرسنگ موفق عمل کنند.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی ادامه داد: با ارتباطی که با نمایندگی‌ها داشتیم راه‌های ارتباط گیری با شرکت کنندگان کشورهای مختلف را اخذ کردیم و به طور ویژه به غرفه خراسان جنوبی جهت معرفی توانمندی‌ها دعوت شدند.
وی در ادامه گفت: علاقه‌مندی‌های بسیاری از کشورهای مختلف شناسایی کردیم و در همین راستا هیئتی از تجار گوانگجو چین علاقه‌مندی خود جهت سفر به استان را اعلام کردند تا سرمایه گذاری در یکی از حوزه‌های مورد درخواست استان داشته باشد. به همین دلیل این سرمایه گذار چینی را به بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دعوت کردیم و بعد از بازدید از منطقه تصمیمات و نتایج خوبی اخذ شد که در آینده نزدیک نتایج را اطلاع رسانی خواهیم کرد.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی در زمینه سفر هیئت تجار پاکستانی به استان گفت: این گروه علاقه‌مند به سرمایه گذاری در حوزه معدن و خرید از محصولات استان بودند و به آنان پیشنهاد دادیم که می‌توانند صنایع خود را در منطقه تاسیس و مواد خام را فرآوری کنند.
وی با اشاره به اینکه مقرر شد تا مجدد به خراسان جنوبی سفر کرده و قراردادی جهت آغاز کار امضا شود، خاطرنشان کرد: هدف ما معرفی توانمندی‌های خاص صادراتی است و این دو گروه جهت آشنایی بیشتر به استان دعوت شدند.
ابراهیمی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند بازوی کمکی برای توسعه استان باشد، گفت: برنامه ما این است که بازارهای گسترده‌تری را به روی فعالین حوزه تجاری و تولیدکنندگان باز کنیم.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هیئت‌هایی از ترکمنستان، قزاقستان، کامرون، روسیه، چین، پکن، پاکستان، افغانستان و سایر کشورها از پایون استان ما در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی بازدید کردند که امیدبخش است گفت: هفت ماه است وزارت امور خارجه، راه‌اندازی این رویداد مهم را در دستور کار خود قرار داده، با مذاکرات مختلفی که با بخش‌های خصوصی و دولتی کشورها انجام شده، آنها علاقه‌مند به سفر به ایران شدند.
وی گفت: تلاش‌های زیادی برای جذب حدود دو هزار نفر از تجار و هیئت‌های خصوصی از سوی وزارتخانه‌های ما انجام شده و بستر خیلی مناسبی فراهم شد تا همه شرکت‌های خصوصی کشور و به ویژه استان خراسان جنوبی بتوانند توانمندی‌های خود را به طرف‌های خارجی ارائه دهند.
انتهای پیام/254

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1131096/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوع بیماری کشنده در آفریقا

پیوند کلیه در سال 1402 نسبت به سال قبل آن 15 درصد افزایش داشت

ادامه غم‌شریکی گسترده مقامات و شخصیت‌های افغانستان

تهدید تجاری چین علیه غرب

اوج‌گیری محبوبیت حماس در کرانه باختری

شناسایی 120 همت سرمایه‌گذاری در نهضت ملی مسکن

پیام تسلیت مقتدی صدر در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه+ عکس

مقام حشد شعبی: شهادت آیت‌الله رئیسی ضایعه دردناکی برای ماست

بازدید مدیرعامل بیمه دی از شرکت خدمات بیمه ای امید بنیان

یارانه 300 هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد

واکنش شخصیت‌ها و مقامات اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور

کلیک روی پول

نگاهی بر 4 ماه فعالیت استاندار جوان آذربایجان شرقی

دستیابی به ژنوتیپ‌های پرمحصول و سازگار «پکان» در استان ایلام

پاسخ به هفت ابهام اقتصادی درباره تعطیلی شنبه‌ها

رئیس‌الوزرای امارت اسلامی افغانستان: در این شرایط دشوار در کنار مردم ایران قرار داریم

قیمت افغانی به تومان امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

متقی: نقش رئیسی در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای ارزشمند بود

معاون گوترش: هدف نشست سوم دوحه عادی‌سازی روابط با طالبان است

محمدرضا کاظمی: رئیسی دنبال تحکیم مناسبات دو ملت ایران و افغانستان بود

برنامه کامل والیبال لیگ ملت‌ها 2024 مردان

ادعای خبرنگار سرشناس از لغو نشست غیرمستقیم آمریکا و ایران

یکی از مقصران اصلی فاجعه سقوط بالگرد آمریکا است

نشست غیرمستقیم ایران و آمریکا لغو شد؟

چین 3 شرکت تسلیحاتی آمریکایی را در لیست سیاه قرار داد

روزنامه‌نگار فرانسوی: نباید درگیری در اوکراین تا سطح جنگ جهانی پیش رود

خودروی برقی از دستورالعمل بازار خودروهای سواری خارج شد

قیمت تضمینی «جو» اعلام شد

عرضه‌های اولیه تا اطلاع ثانوی لغو شد

یارانه 300 هزار تومانی واریز شد

پیام تسلیت امام جمعه کیش در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش

پیام تسلیت امام جمعه اهل سنت کیش در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان

پیام تسلیت رئیس اقلیم کردستان عراق به ایران

اقدام مهم دولت در ریاست‌جمهوری شهید رئیسی؛ حفظ عراق به عنوان مشتری گازی ایران

قیمت دینار عراق امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

عراق یک روز عزای عمومی اعلام کرد

نگاهی به کارنامه وزیر خارجه شهید ایران؛ حسین امیرعبداللهیان که بود؟

حزب‌الله عراق شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه را تسلیت گفت

آیت‌الله رئیسى سیدالشهدای خدمت به‌عنوان مایه افتخار و غرور ملی ماندگار شد

عزای عمومی باعث لغو پرداخت یارانه می شود ؟ + توضیحات وزیر اقتصاد

خبر مهم وزیر اقتصاد برای حقوق‌بگیران و یارانه‌بگیران/ واریزی‌های دولت در چه مرحله‌ای است؟

رییس‌جمهور وقت خود را وقف حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کرد

هدفگذاری برای رشد اقتصادی 10 درصدی در بخش صنعت زنجان

یارانه بگیران بخوانند؛ خبر مهم خاندوزی برای حقوق بگیران

مدیرکل امور اقتصادی خراسان جنوبی پیام تبریک و تسلیتی صادر کرد

رئیس جمهورمان مزد تلاش های صادقانه خود را با شهادت دریافت کرد

دستگیری دو شهروند چینی در آمریکا به دلیل کلاهبرداری رمزارزی

1+3 تغییر در لیست تیم ملی برزیل برای کوپا آمریکا

روبیو: اگر انتخابات منصفانه نباشد نتایجش را نمی‌پذیرم