ایرانیان جهان

آخرين مطالب

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: آرامش کیش، برگ برنده‌ی جذب گردشگر است/فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود منطقه آزاد کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: آرامش کیش، برگ برنده‌ی جذب گردشگر است/فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - رحیم سرهنگی گفت: ویژگی بارز جزیره کیش آرامش است و این مهم را به عنوان نمادی برای جذب گردشگر تقویت خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با استناد به ستاد مصوبات قرارگاه عفاف و حجاب کیش مبنی بر جمع آوری و ممنوعیت فعالیت دی جی(موسیقی الکترونیک) در مراکز پذیرایی، جلسه بررسی این مهم جهت تنویرافکار عمومی با حضور مدیرعامل سازمان منطفه آزاد کیش، سرپرست معاونت گردشگری این سازمان، فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی و رئیس پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی کیش و رئیس و اعضا جامعه مراکز پذیرایی و اصحاب رسانه صبح سه شنبه 18 اردیبهشت در سالن رازی مرکز همایش های کیش برگزار شد.
در این جلسه رحیم سرهنگی با بیان این که به اذعان تمام گردشگران داخلی و خارجی، آرامش حاکم بر کیش یکی از دارایی ها و ویژگی اصلی این جزیره است؛ گفت: جزیره کیش به گردشگران این امکان را می دهد که به دور از هیاهوی شهرها و ترافیک، از سکوت و آرامش و هوای پاک لذت ببرند از اینرو این خصیصه، کیش را به عنوان برندی خاص در منطقه مشهور و مطرح کرده است.
وی ادامه داد: تصویر اصلی که از جزیره کیش در نزد گردشگران داخلی، خارجی و ساکنان آن در ذهن ها متبادر می شود؛ آرامش و سکوت آن است و اگر این دارایی را برای آیندگان حفظ نکنیم؛ اهرمی برای توسعه کیش باقی نمی ماند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: پایه و اساس برنامه ریزی این سازمان برای جذب گردشگر داخلی و خارجی با توجه به قوانین حاکم بر کشور، معطوف به تصویر سازی و معرفی آرامش کیش به عنوان یک برند، در مقایسه با سایر شهرهای ساحلی همچون دبی، مسقط، شرم الشیخ و استانبول و برخی شهر های ساحلی کشورهای دیگر است.
رحیم سرهنگی با اشاره به نامه ممنوعیت فعالیت دی جی(موسیقی الکترونیک) در مراکز پذیرایی کیش گفت: تعداد کمی از مراکز پذیرایی با ایجاد رقابت ناسالم و ایجاد فضایی که سرو غذای باکیفیت در اولویت های آخر آنان قرار دارد؛ فضایی را ایجاد کردند که با قوانین و مقررات کشور، آرامش حاکم بر کیش و نیز نوع کاربری مراکز پذیرایی منافات دارد.
وی با استقبال از ترویج موسیقی سنتی و استفاده از آن در مراکز پذیرایی تاکید کرد: شاهد فعالیت بهترین مراکز پذیرایی در کیش هستیم و این بدترین نوع رقابت است که تعداد انگشت شماری از رستوران ها با تغییر کاربری غیر مجاز و دور از شان و شرع، اقدام به جذب گردشگر می کنند.
وی از عزم جدی سازمان منطقه آزاد کیش در مقابله با رقابت ناسالم در بین صنوف خبر داد و خاطر نشان کرد: هر اقدامی که چهره جزیره کیش را مخدوش کند و باعث بی اثر کردن مزیت های رقابتی و نارضایتی گردشگر شود؛ با آن مقابله خواهیم کرد؛ هر چند که این مهم منجر به هزینه شود.
سرهنگی تاکید کرد: اقدامات اصلاحی را در زمینه های مختلف با همکاری صنوف کیش در دستور کار داریم که محقق شدن آن رضایت و جذب گردشگر بیشتر را به همراه خواهد داشت.
بر اساس این گزارش قبل از سخنان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، هر یک از اصحاب رسانه به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص ابلاغیه ممنوعیت فعالیت دی جی(موسیقی الکترونیک) پرداختند.
همچنین در این جلسه مهدی ادیبان سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به حمایت این سازمان از موسیقی فاخر گفت:شیوه نامه اجرایی دستورالعمل های موجود در حوزه موسیقی را تدوین و زمینه را برای فعالیت اشخاص فعال در این حوزه فراهم خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: ما ایرانی هستیم و موسیقی بخشی از فرهنگ و تمدن ما به شمار می رود از اینرو هر کدام از ما در قبال عناصر فرهنگی وظایف و تکالیفی داریم .اعتقاد راسخ دارم که رواج این نوع موسیقی باعث تغییر ذائقه مخاطب می شود.
ادیبان ادامه داد: رواج این نوع موسیقی خیانتی بر پیکره فرهنگ جامعه است که قابل جبران نیست و اثرات مخرب آن، در 50 سال آینده خود را نشان خواهد داد.
فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش ادامه داد: رفتار اشتباه و غیر قانونی معدودی از مراکز پذیرایی باعث تخریب چهره کیش شده است و با فردی که برای سود خودش حاضر است تمام قوانین جامعه را زیر پا بگذارد؛ برخورد خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: خانواده جامعه مراکز پذیرایی کیش متدین و ولایتمدار هستند از اینرو خواهان نقش آفرینی بیش از این این جامعه در این خصوص هستیم.سرهنگ جمالی با بیان این که موسیقی الکترونیک مجوز قانونی ندارد و وزارت ارشاد و انقلاب اسلامی برای موسیقی رستوران ها، هتل ها و کافه ها شیوه نامه تدوین کرده است؛ افزود: باید ریشه این کار غیرمجاز و غیر فرهنگی را بخشکانیم ولی اگر جای دیگر اجرا می شود؛ مسوولیتش با ما نیست.
وی با تاکید بر این که این اقدامات در کشورهای غربی در مکان خاصی رخ می دهد و در چارچوب قوانین ما نیست؛ گفت: این تداخل صنفی است و در جمهوری اسلامی ایران ممنوع است و مجوز قانونی ندارد و برخی افراد برای سود شخصی بعد از کرونا در صنف مجاز (مراکز پذیرایی)آن را اجرا می کنند. این افراد بزرگترین معضل جامعه مراکز پذیرایی هستند.
فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش با بیان این که رستوران های دارای موسیقی الکترونیک گوی رقابت سالم را از سایر رستوران ها که در چارچوب قانون کار می کنند؛ ربوده اند؛ خاطر نشان کرد: رستوران محلی برای سرو غذا و لذت بردن از کیفیت آن است ولی فراهم کردن محیطی که اصلا اهمیت و کیفیت غذا مورد توجه نیست و به جنبه های دیگر توجه می شود؛ غیر قانونی است و مسوولیت آن بر عهده دارنده مجوز فعالیت اقتصادی و بهره برداری است.
وی ابلاغ نامه جمع آوری و ممنوعیت فعالیت دی جی(موسیقی الکترونیک) در مراکز پذیرایی را به موقع و نتیجه ساعت ها کار کارشناسی و بررسی با حضور مسوولین عنوان و تاکید کرد: این نامه شامل همه رستوران ها نبوده و فقط تعداد محدودی از رستوران ها در بر می گیرد.
سرهنگ جمالی در پایان سخنان خود گفت: کمک کنید تا متخلفان شناسایی شوند و به قانون گریزی خود ادامه ندهند.
گفتنی است همکاری و هماهنگی جهت کاهش هزینه مواد اولیه مراکز پذیرایی، ساماندهی موتورهای شارژی، جلوگیری از پرداخت تریپ از سوی مراکز گردشگری و نقش آفرینی اصحاب رسانه در جهت تنویر افکار عمومی و مخابره چهره واقعی از کیش از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1130748/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دولت موقت افغانستان: با بیم و امید سرنوشت بالگردحامل رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم

همه مقصران معرفی و مجازات شوند

گروه‌های تروریستی‌ای که ارتش اسرائیل را بنا نهادند

پشت این در 30 فلسطینی به شهادت رسیدند

خط و نشان عضو برجسته کابینه جنگ اسرائیل برای نتانیاهو

آنروا: نیمی از مردم غزه مجبورند آواره شوند

اسرائیل از خروج بیماران از غزه برای درمان خودداری می‌کند

وعده‌های انتخاباتی ترامپ؛ از برکناری مقامات تا لغو محدودیت‌های حمل سلاح

هدف قرار دادن نظامی اسرائیلی توسط تک‌تیراندازهای قسام

فرصت 20 روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران

212 کیلوگرم شمش طلا معامله شد

معاون دادستان تهران: بهانه‌ای برای تعطیلی مغازه‌های طلافروشی وجود ندارد

رئیس مطالعات بین‌المللی انرژی: در آینده باید صادرات نفت را باید با واردات بنزین تهاتر می کنیم

استاد اقتصاد دانشگاه کانادا: در کشورهای آمریکای لاتین رایزن بازرگانی نداریم

دعای مردم جزیره کیش برای سلامتی رئیس جمهور و هیات همراه

بارزانی: نگران سلامتی رئیس‌جمهور ایران هستیم

تماس تلفنی رئیس‌ جمهور عراق با سفیر ایران

رئیس اقلیم کردستان عراق: نگران سلامتی رئیس‌جمهور ایران هستیم

تماس تلفنی رشید با مخبر: برای سلامتی رئیسی دعا می‌کنیم

واکنش رئیس اقلیم کردستان عراق نسبت به سانحه رئیس‌جمهور ایران

در عمل به نکات اقتصادی موجود در آیات قرآن موفق نبوده‌ایم

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در صدر خبر‌های افغانستان

واکنش طالبان به سانحه هلیکوپتر حامل رئیس جمهور

با بیم و امید سرنوشت بالگردحامل رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم

طوفان مهیب در آمریکا؛7 نفر کشته شدند (فیلم)

باشگاه شارلوت آمریکا به دنبال جذب مارکو رویس

سرخط خبری رسانه های جهان: در جست و جوی رئیس جمهور ایران

غذای خیابانی در آمریکا؛ طبخ بال مرغ سرخ شده در نیویورک (فیلم)

چرا واشنگتن به توافق چابهار روی خوش نشان نداد؟

ارمنستان در مدار غرب؟

سیل یا آب‌گرفتگی کوچک؛ تغییر نام به سبک نیاکان!

دستور نخست‌وزیر عراق برای کمک به ایران برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور

دستور نخست‌وزیر عراق در پی سانحه برای بالگرد رئیس جمهور

دو نشان برنز حاصل تلاش ورزشکاران ایرانی در مستر یونیورس عراق

شایعه بازگشت بشار رسن به پرسپولیس؛ هافبک عراقی در بلاتکلیفی

ریاض: در شرایط دشوار کنونی در کنار کشور برادر، ایران ایستاده‌ایم

تماس تلفنی رئیس‌جمهور عراق با سفیر ایران

اولویت دستگاه قضایی حمایت از فعالان اقتصادی

امید اندک سوری ها به نشست اتحادیه عرب در منامه

نخستین واکنش آمریکا به اخبار سانحه برای بالگرد رئیسی

نگرانی آمریکا از جاسوسی چین از طریق کابل‌های اینترنت اقیانوس آرام

واکنش آمریکا به سانحه برای بالگرد رئیسی

واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیسی

آمریکا : گزارش‌ها درباره فرود سخت بالگرد رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران را دنبال می‌کنیم

واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

گل‌به‌خودی عجیب در لیگ MLS آمریکا (فیلم)

واکنش آمریکا به حادثه برای بالگرد رئیسی

گفت وگو با مشهورترین سیاستمدار حامی فلسطین در اسپانیا

1000 هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه

رونمایی از کاندیدای دولت برای ریاست مجلس!