ایرانیان جهان

آخرين مطالب

نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد اخبار ایران

نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - ایسنا/مازندران فرمانده سپاه نوشهربا بیان اینکه نباید اجازه دهیم که مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل و با ارزش را بگیرد،گفت: یکی از جاهایی که دشمن به شدت مورد حجمه قرار داده فرهنگ کارو کارگری است و ما باید فرهنگ کار و تلاش را نهادینه کنیم و موردی که ما در حال حاضر در آن ضعف داریم این است که در برخی جاها که نیاز به کارگر است با کمبود مواجه هستیم.
سرهنگ مهرداد ابراهیم پور در آیین تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه شهرستان نوشهر که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه این مراسم به پاس قدردانی از زحمات قشر زحمتکش کارگر است،اظهار کرد: نقش کارگران در پیدایش انقلاب اسلامی و پیروزی آن بی بدیل است و انقلاب ما تنها انقلابی بود که همه اقشار از جمله کارگران در آن نقش آفرینی کردند.
وی با اشاره به حضور غیرتمندانه کارگران بعد از پیروزی انقلاب و بخصوص در هشت سال دفاع مقدس ،افزود: کارگران هم در دفاع مقدس شرکت کردند و هم به عنوان پشتیبان جبهه حق علیه باطل کارهای بزرگی انجام دادند که برگ زرینی در دفتر پرافتخار انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به آغاز تحریم ها از همان روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در همان دورانی که حتی به ما سیم خاردار نمی‌دادند فرصت‌هایی از دل تهدیدها به وجود آمد که نشانه خلاقیت جامعه کارگری در دوران هشت سال دفاع مقدس تحت شدیدترین تحریم ها بود.
فرمانده سپاه ناحیه بسیج نوشهر به ادامه نقش آفرینی جامعه کارگری در حال حاضر اشاره کرد و یادآور شد: الان در جنگ اقتصادی هستیم و این جنگ به یک جنگ ترکیبی تبدیل شده است و دشمنان سر مسائل اقتصادی با ما سرجنگ دارند.
سرهنگ ابراهیم‌پور خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بیش از 10 سال است که موضوعات اقتصادی را شعار سال انتخاب می نمایند که بخشی مهمی از آن تولید و مشارکت است که رکن اصلی آن کارگران هستند.
وی با تاکید براینکه کارگران ما باید فکر راهبردی و خلاقانه داشته باشند که بسیار مهم است،متذکر شد:این فضا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمد و کسانی را داشتیم که در حوزه دفاع مقدس در ساخت تجهیزات و موتورهای جت به ما کمک کردند.
فرمانده سپاه ناحیه بسیج نوشهر ادامه داد: مهم نیست که ما در چه جایگاهی کار می کنیم مهم این است که در آن جایگاهی که کار انجام می‌دهید آنجا را مرکز عالَم بدانید.
سرهنگ ابراهیم‌پوربا اشاره به حضور خلاقانه کارگران در عرصه های مختلف،تاکید کرد:در این جنگ اقتصادی نقش تک تک کارگران به عنوان افسران و فرماندهان جهاد اقتصادی نقش مهمی است.
فرمانده سپاه نوشهر با تاکید براینکه نباید اجازه دهیم که مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل و باارزش را بگیرد،گفت:تا می توانیم باید این فرهنگ را در بین نسلهای جدید نهادینه کنیم.
سرهنگ ابراهیم‌پور تصریح کرد: استقلال اقتصادی از جمله دستاوردهای مهم جامعه کارگری است که کارگران رکن مهم رشد اقتصادی هستند و بنابراین نیاز است خود را به علوم روز دنیا مجهز کنند.
در ادامه آدینه حسین عمویی رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی نوشهربا اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اهمیت کارو کارگر،گفت: به فرموده امام راحل«حیات کشور مدیون کار و کارگر است» و مقام معظم رهبری نیز در آخرین دیدار با کارگران کشور درپنجم اردیبهشت سال جاری به مسئولان تاکید نمودند «حال کارگرخوب باشد،حال کشورخوب می شود» و این امر خود موید اهمیت بالای این قشر عظیم است.
وی افزود:شهرستان نوشهر با داشتن واحدهای تولیدی، صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و اتحادیه‌ها یکی از شهرستان‌های مهم در حوزه تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مازندران است.
رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد:طی سال گذشته با برگزاری مستمر کارگروه اشتغال و با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان 2 هزار و 611 نفر اشتغال در سامانه رصد با درصد تحقق 139 درصد ثبت شد.
عمویی از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بالغ بر 100 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در بخش مقرری بگیران نگاه ما بازگشت به کار است که با اشتغال مجدد 79 نفر و 47 نفر آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای، در حال حاضر 314 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری این شهرستان هستند.
وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که یکی از وظایف مهم این اداره ارتقا آموزش و ایمنی است با ایجاد کارگروه ایمنی شهرستان، در حال حاضر این شهرستان پایلوت این طرح در استان مازندران است.
عمویی تاکید کرد:در راستای تحقق شعار امسال در جهت جهش تولید با مشارکت کارگران پرتلاش شهرستان گام‌های موثری برخواهیم داشت.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1129364/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات‌های شگفت‌آور مقاومت فلسطین طی 24 ساعت گذشته

اوکراین کم آورد

وزیر خارجه آمریکا: حمله رفح تاثیر منفی داشته است

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به کاروان کمک‌های بشردوستانه برای غزه

بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند

واکنش «بایدن» و «پوتین» به ترور نخست‌وزیر اسلواکی

بالن جاسوسی آمریکا در سوریه سقوط کرد

اولین فیلم از مردی که نخست وزیر اسلواکی را ترور کرد

چرا به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید؟

سرمایه‌گذاری در استان بوشهر تسهیل شد/ افزایش اعتبار استعلام‌ها

شریعتمداری: چرا به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید؟

330 واحد راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت

تلاش گسترده‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی کشور در حال انجام است

دانشگاه‌ها برای افزایش بهره‌وری به میدان بیایند

نورمحمدی:به الگوی رشد همه جانبه نیازمندیم​/ ازوجی:بهار جمعیتی ایران گل داد، اما به میوه تبدیل نشد/رجب پور: با کاهش تنش خارجی، از این وضعیت استثنایی خارج شویم/مومنی:برخی حکومتگران ترجیح می‌دهند به نام برنامه‌ریزی ادا درآورند/عرب مازار:جامعه آگاهی پیداکرده

سهم 2.8 درصدی افزایش بهره‌وری در رشد اقتصادی ناشی از برنامه هفتم

تاریکخانه طلایی

چایی که دم کشید

دریاچه ارومیه نجات یافت؟

لحظه‌ی انتقال نخست‌ وزیر اسلواکی بلافاصله بعد از اصابت گلوله به وی

بی اعتمادی عمیق بین دولت بایدن و نتانیاهو

اردوغان: می‌دانیم طراحان کودتا چه کسانی هستند

ایرلند کشور فلسطین را تا پایان ماه مه به رسمیت می‌شناسد

دلار تا 52 هزار تومان پایین می‌آید؟

دیپلماسی اقتصادی مبتنی بر جوامع محلی حلقه مفقوده توسعه دریا محور

اتاق بازرگانی کرمان و صندوق توسعه ملی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

صادرات مس ایران دچار خفقان شده است/ شورای عالی سرمایه گذاری در کشور تشکیل شود

موانع سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برطرف شود

قالیباف یک گام تا تداوم ریاست

شفافیت سیستماتیک نیست؛ روایت صادقی از «وزیر سابق جهاد کشاورزی»

نامه روحانی یک سند تاریخی است

هشدار اردوغان: اسرائیلی‌ها به سرزمین آناتولی هم چشم طمع دارند!

رویارویی تاریخی دو رقیب؛ بایدن و ترامپ هفتم تیرماه با یکدیگر مناظره می‌کنند

تلگراف: حوثی‌ها ارتش آمریکا را شکست دادند

حزب‌الله چگونه بالن جاسوسی اسرائیل را سرنگون کرد؟

ویدئوی لحظه‌ی شلیک به سمت نخست وزیر اسلواکی

درخواست آمریکا از اعراب برای مشارکت در کنترل غزه بعد از جنگ

حماس شایعات رسانه‌ای درباره توطئه علیه اردن را تکذیب کرد

160 میلیارد دلار صندوق توسعه ملی چگونه هزینه شد؟

نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در قشم

حمایت تمام قد از فعالان اقتصادی و بازار سرمایه در بودجه 1403

جهش تولید در گرو حمایت از مشاغل کوچک مقیاس

آیا امپراتوری دریایی ایران در حال شکل گیری است؟!

بازار ارز توافقی برای صادرکنندگان بخش خصوصی راه اندازی می شود

روزنامه اصولگرا: هدف «سعید محمد» از فعالیت‌های اخیرش چیست؟

عادل، گزارشگر اختصاصی من است

وزرای دبش

برخورد بوئینگ شخصی ترامپ با یک جت در فرودگاه فلوریدا

گشت‌زنی 45 جنگنده چین در اطراف تایوان

آخرین قیمت مرغ و تخم مرغ اعلام شد